Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvěta Hrušková
1
1 © AGIT AB IT Projekt roku 2007 Systém objednávání pacientů přes Internet Martin Zeman, Jan Pejchal, Aleš Daniel Workshop „eHealth a veřejná správa – interoperabilita a financování “
2
2 Obsah Motivace k projektu Cíle projektu Specifika projektu Popis systému Náročnost projektu Výstupy ze zavedení systému Budoucnost
3
3 Motivace k projektu Snaha o zlepšení práce s klientem / pacientem Nárůst krizových situací (hádky,...) Nervózní, dlouho čekající klienti Neefektivní využití čekací doby klienta
4
4 Cíle projektu Spokojenější klient Zkrácení čekací doby klienta Produktivnější využití čekací doby Eliminace vzniku krizových situací Možnost objednávání z pohodlí domova Zlepšení práce s klientem / pacientem Přesun části administrativy na nezdravotníky Optimalizace ordinačních časů
5
5 Specifika projektu Komplexní systém hlavní prvek – občan jako klient systému zdravotní péče hlavní smysl – nezatěžovat klienta zbytečným čekáním na zdravotní péči
6
6 Specifika projektu Obrovská variabilita systému fronty na pořadí / na čas anonymizovaní / neanonymizovaní klienti fronty na ambulanci / konkrétního lékaře možnost volby lékaře
7
7 Specifika projektu Použitelnost ambulance přijímací kanceláře přípravné kabinky radiolog. vyšetřoven pokladny Možnost objednat se v klidu domova přes www
8
8 Specifika projektu Schopnost pracovat s klienty i mimo dobu vyšetření komunikovat s klienty moderními technologiemi (email, GSM) zachovávat možnost přímého i telefonického osobního kontaktu
9
9 Specifika projektu Kombinace klasických technologií/postupů v provozu zdravotnického zařízení objednávacího systému vyvolávacího systému s vyvolávacími panely internetových kiosků systémy recepcí přímých služeb specializovaných pracovníků
10
10 Popis systému Realizace v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem Kombinace klasických technologií (pro provoz zdrav. zařízení) objednávacího systému vyvolávacího systému s vyvolávacími panely internetových kiosků systémy recepcí přímých služeb specializovaných pracovníků
11
11 Popis systému
12
12 Náročnost projektu reorganizace času zdravotníků ve prospěch klientů financování projektu (dotace MI ČR) koordinace činností prolínajících IT a zdravotní péči – reorganizace práce, efektivnost práce se systémem zajištění infrastruktury a realizace změn v krátkých termínech
13
13 Náročnost projektu problémy s odezvou vyvolávacích panelů (nadstandardní velikost a složitost) úpravy infrastruktury adaptace systému na různé druhy zdravot. pracovišť (zvýšení efektivity, benefity pro klienty, přesun administrativy na jiné typy pracovníků, zastupitelnost) a jejich prostor limity objednávacího/vyvolávacího systému
14
14 Výstupy ze zavedení systému vymizení konfliktů mezi klienty eliminace předbíhání možnost směrování pacientů možnost klienta objednat se z domova
15
15 Výstupy ze zavedení systému možnost klienta zvolit si dobu návštěvy v rozsahu ordinační doby schopnost evidovat čekací doby, počty pacientů v rámci dnů na jednotlivých pracovištích na základě statistik schopnost rozhodovat o způsobech lepšího využití kapacit
16
16 Výstupy ze zavedení systému počátek změny myšlení lékařů a dalších pracovníků (lékař čeká na pacienta) lepší komunikace s klienty snížení administrativních úkonů přímo v ambulancích zlepšení prostředí, v němž se klient pohybuje
17
17
18
18
19
19 Budoucnost komunikace NIS -> Scheduling (zvýšení efektivity práce zdravotníků) možnost pro externí lékaře objednávat své pacienty rozšíření systému do ostatních nemocnic společnosti (jednotná tvář vůči klientům) rozšíření systému na subjekty podílející se na léčbě klienta KZ
20
20 M „Zbytečně necestovat a zbytečně nečekat na zdravotní péči“
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.