Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
2
Motto Zvýšení kvality činností školy se promítne nejenom do spokojenosti studentů, učitelů či rodičů, ale i do vývoje celé naší společnosti Zvýšení kvality činností školy se promítne nejenom do spokojenosti studentů, učitelů či rodičů, ale i do vývoje celé naší společnosti.
3
Přínosy aplikace modelu CAF
systematická komplexní analýza, zaměřená na růst školy dialog srovnání s jinými školami cesta k Národní ceně České republiky za jakost
4
Struktura a kritéria
5
Struktura kritérií
6
Postup při zavádění a uplatňování CAF
Rozhodnutí vedení školy Informační kampaň Proškolení dvou zaměstnanců Sestavení pracovního týmu Proškolení pracovního týmu externím konzultantem Realizace Sebehodnotící zpráva Využití zjištěných výsledků
7
Hodnocení Škála 0-5 bodů Alternativní škála 0-100 bodů (2002)
8
Hodnocení PLAN plánuj DO realizuj ACT reaguj CHECK zkontroluj 11-30
31-50 ACT reaguj CHECK zkontroluj 51-70 71-90
9
Hodnocení PCDA
10
kritérium - Vedení 1.1. Nasměrování organizace vypracováním jejího poslání, vize a hodnot 1.2. Vytvoření, zavedení a rozvíjení systému pro řízení organizace, výkonnosti a změn 1.3. Motivování a podpora pracovníků v organizaci a vedení příkladem 1.4. Řízení vztahu s politiky a jinými zainteresovanými stranami.
11
kritérium - Strategie a plánování
2.1. Shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran 2.2. Vypracování, přezkoumání a aktualizování strategie a plánování s ohledem na potřeby zainteresovaných stran a dostupné zdroje 2.3. Uplatňování strategie a plánování v rámci celé organizace. 2.4. Plánování, uplatňování a přezkoumávání modernizace a inovace
12
kritérium - Pracovníci
3.1. Transparentní plánování, řízení a zlepšování lidských zdrojů s ohledem na strategii a plánování 3.2. Zjišťování, rozvíjení a využívání kompetencí zaměstnanců a slaďování cílů jednotlivců s cíli organizace 3.3. Zapojování zaměstnanců rozvíjením otevřeného dialogu a udělováním pravomocí.
13
kritérium – Partnerství a zdroje
4.1. Rozvíjení a uplatňování klíčových partnerských vztahů 4.2. Rozvíjení a uplatňování partnerství se zákazníky 4.3. Řízení financí 4.4. Řízení informací a znalostí 4.5. Řízení technologií 4.6. Řízení prostředků a zařízení
14
kritérium - Procesy 5.1. Soustavné identifikování, navrhování, řízení a zlepšování procesů 5.2. Rozvíjení a poskytování služeb a produktu orientovaných na zákazníka 5.3. Inovování procesů zapojením zákazníků
15
kritérium – Zákazníci - výsledky
6.1. Výsledky měření spokojenosti zákazníků 6.2. Ukazatele měření orientovaných na zákazníka
16
kritérium – Pracovníci - výsledky
Výsledky měření spokojenosti pracovníků a motivace Ukazatele výsledků školy ve vztahu k pracovníkům
17
kritérium – Společnost - výsledky
8.1. Výsledky společenských měření vnímaných zainteresovanými stranami 8.2. Ukazatele společenské výkonnosti stanovené organizací
18
kritérium – Klíčové výsledky činností a výkonností
9.1. Externí výsledky: výstupy a výsledky ve srovnání s cíli 9.2. Interní výsledky
19
Sebehodnocení týmem Shromažďování důkazů Připravit komentář
Hodnocení je založeno na konsensu Definice silných stránek a příležitostí Akční plán zlepšování
20
Struktura sebehodnotící zprávy
Stručné přestavení školy Stručné představení CAF týmu Popis zvoleného postupu a způsobu sebehodnocení Formulář s bodovým a slovním hodnocením
21
Akční plán zlepšování Předmět zlepšování
definice předmětu zlepšování, včetně popisu očekávaných vlivů Definování vlastníka zlepšovací činnosti jmenování osoby odpovědné za zlepšení identifikované činnosti Cíl zlepšování popis cílů, které chce školy dosáhnout (forma měřitelných výsledků Postupy popis obsahu zlepšování formou různých pracovních úkolů a průběhu práce, včetně definování způsobu informování pracovníků školy a způsob začlenění do běžného pracovního dne Vyhodnocení průběhu a výsledku
22
Plnění akčního plánu Zásadní krok v procesu implementace modelu CAF
Neustálý rozvoj plánu zlepšování Druhé kolo sebehodnocení Vlastní tým Externí odborník
23
Proč CAF? Kvantifikace abstraktních veličin Algoritmizace
Průkaznost hodnocení Význam pro rozvoj školy
24
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.