Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatyáš Hruda
1
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy
2
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA ŽÁKA PRVNÍ KROK VYUČOVACÍHO PROCESU ZAHRNUJE : 1. POTŘEBY (CO SE ŽÁK POTŘEBUJE NAUČIT) 2. PŘIPRAVENOST K UČENÍ (KDY JE ŽÁK OCHOTEN SE UČIT) 3. STYL UČENÍ (JAK SE NEJLÉPE UČÍ)
3
POTŘEBY UČENÍ IDENTIFIKOVAT A STANOVIT PRIORITY POTŘEB A ZÁJMŮ UČÍCÍHO SE JEDINCE UČÍCÍ SE MŮŽE CHÁPAT POTŘEBY JINAK NEŽ UČITEL (SESTRA) POTŘEBA UČENÍ JE DEFINOVÁNA JAKO ROZDÍL MEZI POŽADOVANOU A SKUTEČNOU ÚROVNÍ ZNALOSTÍ ČI DOVEDNOSTÍ
4
JAK POSTUPOVAT 1. POZNAT ŽÁKA (UČÍCÍHO SE) 2. ZVOLIT SPRÁVNÉ MÍSTO, VYTVOŘIT VHODNOU ATMOSFÉRU 3. ZÍSKAT INFORMACE O UČÍCÍM SE 4. ZAHRNOUT UČÍCÍHO SE MEZI ZDROJE INFORMACÍ 5. ZAPOJIT ČLENY ZDRAVOTNICKÉHO TÝMU 6. URČIT PRIORITY 7. ZAJISTIT DOSTUPNOST VZDĚLÁVACÍCH MATERIÁLŮ 8. ZNÁT POŽADAVKY ORGANIZACE NA ZAMĚSTNANCE 9. VZÍT V ÚVAHU ČASOVÝ FAKTOR
5
METODY POSOUZENÍ VZDĚLÁVACÍCH POTŘEB NEFORMÁLNÍ ROZHOVOR STRUKTUROVANÝ (ŘÍZENÝ) ROZHOVOR OHNISKOVÉ SKUPINY STRUKTUROVANÝ DOTAZNÍK (CHECKLIST) TESTY (PŘED A PO UČENÍ) POZOROVÁNÍ ZDRAVOTNICKÁ DOKUMENTACE
6
METODY POSOUZENÍ POTŘEB OŠETŘOVATELSKÉHO PERSONÁLU POPIS PRÁCE FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ POŽADAVKY ZE STRANY PERSONÁLU ZPRÁVY SKUPINY PRO HODNOCENÍ KVALITY PÉČE AUDITY REGULACE STANDARDY
7
PŘIPRAVRNOST K UČENÍ OKAMŽIK, KDY UČÍCÍ SE PROJEVÍ ZÁJEM O UČENÍ PACIENT SE CHCE DOZVĚDĚT NOVOU INFORMACI NEZBYTNOU PRO ZACHOVÁNÍ ZDRAVÍ PERSONÁL PROJEVÍ ZÁJEM ZÍSKAT NOVOU DOVEDNOST NEBO ZLEPŠIT STÁVAJÍCÍ
8
JE POTŘEBNÉ POSOUDIT NÁSLEDUJÍCÍ FAKTORY: FYZICKÁ PŘIPRAVENOST EMOCIONÁLNÍ PŘIPRAVENOST ZKUŠENOSTNÍ PŘIPRAVENOST VĚDOMOSTNÍ PŘIPRAVENOST
9
JE POTŘEBNÉ POSOUDIT NÁSLEDUJÍCÍ FAKTORY: FYZICKÁ PŘIPRAVENOST 1. ÚROVEŇ POTŘEBNÝCH FYZICKÝCH SCHOPNOSTÍ 2. SLOŽITOST VÝKONU 3. ZDRAVOTNÍ STAV 4. POHLAVÍ 5. VLIV PROSTŘEDÍ
10
EMOCIONÁLNÍ PŘIPRAVENOST 1. STUPEŇ ÚZKOSTI 2. SOCIÁLNÍ ZÁZEMÍ 3. MOTIVACE 4. RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ 5. ZAUJETÍ MYSLI 6. VÝVOJOVÁ FÁZE
11
ZKUŠENOSTNÍ PŘIPRAVENOST 1. ÚROVEŇ ASPIRACÍ 2. PŘEDCHOZÍ ZPŮSOBY ZVLÁDÁNÍ NÁROČNÝCH SITUACÍ 3. KULTURNÍ ZÁZEMÍ 4. VNITŘNÍ MOTIVACE 5. ORIENTACE
12
VĚDOMOSTNÍ PŘIPRAVENOST 1. AKTUÁLNÍ ÚROVEŇ VĚDOMOSTÍ 2. KOGNITIVNÍ SCHOPNOSTI 3. STYL UČENÍ
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.