Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiluše Čechová
1
Vanina Yekaterina
2
Poměr mezi splatnými závazky podniku a výší likvidních aktiv se nazývá likvidita podniku. Stanovuje míru schopnosti podniku uhradit své závazky. S likviditou souvisí dlouhodobá existence podniku, neboť nízká likvidita může vést k problémům stability podniku
3
Velmi malé podniky - převládá improvizace a operativa s růstem velikosti podniku roste nutnost a význam plánování. Více jak dvě třetiny českých podnikatelů nemají dlouhodobý finanční plán pro svou firmu, a dokonce čtvrtina při svém plánování vidí pouze na horizont nejbližších tří měsíců Pouze 55 % firem aktivně řídí svou likviditu, časovou strukturu svého majetku a dluhu.
4
Běžná (celková) likvidita tzv. likvidita III. stupně Celková likvidita = oběžná aktiva/krátkodobé závazky Nejčastěji doporučená hodnota tohoto ukazatele je 1,5 – 2,5, nejmenší přijatelná hodnota je 1 Peněžní (hotovostní) likvidita tzv. likvidita I. stupně Peněžní likvidita = krátkodobý finanční majetek/ krátkodobé závazky Pohotová likvidita tzv. likvidita II. stupně Pohotová likvidita=oběžná aktiva – zásoby/krátkodobé závazky
6
Ukazatelé likvidity se pohybují v nižších hodnotách, než je žádoucí. Vykazují však stabilní trend, což svědčí o tom, že společnost sleduje, kolik oběžných aktiv potřebuje, aby nebyla ohrožena její činnost. Při nižších hodnotách nezbývá než spoléhat na případný prodej zásob v zájmu získání likvidity.
8
Ukazatele jsou stabilní a výrazně nekolísají srovnání: Z hlediska plánovaní likvidity nesplňuje žádná ze sledovaných společností optimální hodnoty, ale z hlediska schopnosti splácet své závazky vychází lépe Ahold.Tesco v tomto připadě dosahuje horšich vysledků.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.