Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému."— Transkript prezentace:

1 Průřezová témata klíčových kompetencí

2 Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému Kompetence komunikativní Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence sociální a personální Kompetence občanské Kompetence občanské Kompetence pracovní Kompetence pracovní

3 Průřezová témata Osobnostní a sociální výchova Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Multikulturní výchova Environmentální výchova Environmentální výchova Mediální výchova Mediální výchova

4 Rozvíjení klíčových kompetencí Projekty Projekty Diskuze o problémech a tématech Diskuze o problémech a tématech Hry Hry

5 Projekt „Je svět v ohrožení?“ 1.hodina: Předložení článku: Předložení článku: Globální klimatické změny dostanou do deseti let nezvratnou katastrofální dynamiku, pokud politici hospodářské kruhy nepřistoupí na zásadní změny chování civilizace …" "Odtikává ekologická bomba," varuje v textu někdejší americký ministr dopravy Stephen Byers, jenž spolu s republikánskou senátorkou Olympií Snowovou vypracování zprávy zorganizoval. Vědci v dokumentu konstatují, že vzhledem k dosavadnímu tempu přírůstků emisí oxidu uhličitého v atmosféře zbývá už jen sotva deset let, než koncentrace tohoto plynu bránícího v ochlazování Země dosáhne kritické hranice. Půjde o život většiny lidstva. Poté se rozběhnou podle všeho již nekontrolovatelné procesy s vysoce ničivými následky pro přírodu a lidskou civilizaci: vysušení a zánik amazonských pralesů, tání ledovců v Grónsku a Antarktidě či změna cirkulace mořských proudů. To by mělo katastrofické dopady, protože člověk jako biologický druh nebude schopen se v tak velmi krátké době, během níž by změny nastaly, přizpůsobit novým velmi tvrdým podmínkám. Globální chlad, všudypřítomné ultrafialové paprsky, rozmach pouští na jedné a záplav na druhé straně, rozpad zemědělství by znamenal životní ohrožení pro naprostou většinu lidí. Tým autorů chmurné předpovědi vychází z toho, že množství CO2 v atmosféře za čtvrt tisíciletí stouplo téměř na trojnásobek a nyní se blíží hranici 400 ppm (množství částic jednoho druhu v miliónu). Tomu odpovídá oteplení o dva stupně, což v tak krátkém časovém úseku může odstartovat dominový efekt. Vědci: světu zbývá deset let do katastrofické změny klimatu. Citováno 25. 1. 2005. Dostupné z WWW: http://pravo.novinky.cz/archiv/20050125/p020a00b.php http://pravo.novinky.cz/archiv/20050125/p020a00b.php Seznámení s článkem ve dvojicích, společná diskuze Seznámení s článkem ve dvojicích, společná diskuze Seskupení do skupin a diskuze Seskupení do skupin a diskuze Rozhovor okolo toto článku odpovědi a ujasnění na tyto otázky : co by se mohlo stát během několika let?, Jaké by to mohlo mít důsledky?, Co by mělo lidskou dělat aby se daná situace nastala? Rozhovor okolo toto článku odpovědi a ujasnění na tyto otázky : co by se mohlo stát během několika let?, Jaké by to mohlo mít důsledky?, Co by mělo lidskou dělat aby se daná situace nastala? Rozdělení žáků do skupin dle zájmů : Rozdělení žáků do skupin dle zájmů : Globální oteplování atmosféry – příčiny Globální oteplování atmosféry – příčiny Ničení lesů v různých oblastech a jeho důsledky Ničení lesů v různých oblastech a jeho důsledky Možné důsledky zvýšení hladiny světových oceánů pro lidstvo Možné důsledky zvýšení hladiny světových oceánů pro lidstvo Možné důsledky změny klimatu na Zemi pro lidstvo Možné důsledky změny klimatu na Zemi pro lidstvo

6 Projekt „Je svět ohrožen?“ 2. – 3. hodina 2. – 3. hodina Práce ve skupinách: získávaní informací z Internetu z různé dostupné literatury, atlasů atd. Práce ve skupinách: získávaní informací z Internetu z různé dostupné literatury, atlasů atd. Utřídění informací,vypracované zprávy pracovní skupiny Utřídění informací,vypracované zprávy pracovní skupiny Zpracovaní informačního panelu se základními informacemi, výstřižky, ilustracemi Zpracovaní informačního panelu se základními informacemi, výstřižky, ilustracemi

7 Projekt „Je svět ohrožen?“ 4.hodina 4.hodina Prezentace jednotlivých skupin Prezentace jednotlivých skupin Diskuze o jednotlivých pracích a celkové shrnutí tohoto tématu Diskuze o jednotlivých pracích a celkové shrnutí tohoto tématu Projekt vypracovala : Alena Matušková; 7.4.2005; Metodický portál RVP; sekce průřezová témata; Mediální výchova, Multikulturní výchova, Environmentální výchova Projekt vypracovala : Alena Matušková; 7.4.2005; Metodický portál RVP; sekce průřezová témata; Mediální výchova, Multikulturní výchova, Environmentální výchova

8 Projekt „Otevřené hranice“ Učitel uvede žáky do tématu a napíše motto : Učitel uvede žáky do tématu a napíše motto : Evropské země by měli otevřít hranice pro všechny Žáci mají za úkol si rozmyslet jestli souhlasí či nesouhlasí s výrokem a zaznamenat důvody pro dané rozhodnuté stanovisko Žáci mají za úkol si rozmyslet jestli souhlasí či nesouhlasí s výrokem a zaznamenat důvody pro dané rozhodnuté stanovisko Spočítání jednotlivých ano/ne a zapsaní jejich poměru Spočítání jednotlivých ano/ne a zapsaní jejich poměru Diskuze na dané téma Diskuze na dané téma Projekt vypracoval: Jan Buryánek; 18.7.2006, Metodický portál RVP; sekce průřezová témata; Výchova demokratického občana, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova

9 Projekt „ Závěrečný školní výlet“ 1.hodina Naplánování výletu Naplánování výletu Rozdělení do skupin: Rozdělení do skupin:  Doprava  Naplánovaní zajímavých míst – 2 skupina  Vypočítání nákladů 2. – 6. hodina Příprava materiálů a práce v jednotlivých skupinách Příprava materiálů a práce v jednotlivých skupinách 7.- 8. hodina Sestavení celotřídní práce Sestavení celotřídní práce 9. hodina Vyhodnocení celého projekt a diskuze Vyhodnocení celého projekt a diskuze


Stáhnout ppt "Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému."

Podobné prezentace


Reklamy Google