Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKamil Mareš
1
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Jaroslava Sedláková
2
Cílové skupiny: Hlavní: mladé matky s dětmi vstupující na trh práce (po mateřské dovolené), též muži ve stejné situaci Hlavní: mladé matky s dětmi vstupující na trh práce (po mateřské dovolené), též muži ve stejné situaci Vedlejší: Lidé, kteří se dlouhodobě ocitli mimo pracovní trh, chtějí se vrátit a potřebují zlepšit svou zaměstnatelnost. Vedlejší: Lidé, kteří se dlouhodobě ocitli mimo pracovní trh, chtějí se vrátit a potřebují zlepšit svou zaměstnatelnost.
3
Hlavní cíle: Zvýšit příležitost mladých matek získat zaměstnání po návratu z mateřské dovolené na trh práce Zvýšit příležitost mladých matek získat zaměstnání po návratu z mateřské dovolené na trh práce Zlepšit a rozvíjet u cílové skupiny vzdělanostní, dovednostní a informační předpoklady pro získání zaměstnání Zlepšit a rozvíjet u cílové skupiny vzdělanostní, dovednostní a informační předpoklady pro získání zaměstnání Dát možnost cílovým skupinám získat praxi Dát možnost cílovým skupinám získat praxi Vytvořit časové podmínky pro zlepšování zaměstnatelnosti – servis po dobu zvyšování kvalifikace Vytvořit časové podmínky pro zlepšování zaměstnatelnosti – servis po dobu zvyšování kvalifikace Zvýšit kvalitu života cílové skupiny Zvýšit kvalitu života cílové skupiny
4
Aktivity projektu Vznik Sítě Center vzdělávání a dovedností v Jihočeském kraji – pilotně 3 v regionu J.Hradec – do budoucna tuto metodiku šířit na další regiony Vznik Sítě Center vzdělávání a dovedností v Jihočeském kraji – pilotně 3 v regionu J.Hradec – do budoucna tuto metodiku šířit na další regiony Vznik Informačního systému ( či rozcestníku) pro tato Centra (bude vždy aktuální pro konkrétní region) Vznik Informačního systému ( či rozcestníku) pro tato Centra (bude vždy aktuální pro konkrétní region)
5
Informační systém v této struktuře: Jde o návrh, konečná podoba vznikne po diskusi v rozvojovém partnerství. Jde o návrh, konečná podoba vznikne po diskusi v rozvojovém partnerství. 1sekce: Vzdělávání 1sekce: Vzdělávání 2.sekce: Praxe 2.sekce: Praxe 3. sekce: O trhu práce 3. sekce: O trhu práce 4.sekce: Osobnost 4.sekce: Osobnost 5.sekce: Servis 5.sekce: Servis
6
1sekce: Vzdělávání Nabídka kurzů a vzdělávacích příležitostí v regionu dostupných Nabídka kurzů a vzdělávacích příležitostí v regionu dostupných E-learningové tréninkové programy dovedností E-learningové tréninkové programy dovedností (cizí jazyky, ovládání PC,….) (cizí jazyky, ovládání PC,….) Informace o „živých seminářích“ v Centrech s možností se přihlásit (např. lektorování rétoriky, prezentace,….) Informace o „živých seminářích“ v Centrech s možností se přihlásit (např. lektorování rétoriky, prezentace,….) Odkazy na internetové vzdělávací servery (př. e- academy.cz) Odkazy na internetové vzdělávací servery (př. e- academy.cz) Nabídka rekvalifikací v regionu Nabídka rekvalifikací v regionu …………dle shody v rozvojovém partnerství …………dle shody v rozvojovém partnerství
7
2.sekce: Praxe Seznam a podrobný popis dobrovolnických míst v regionu Seznam a podrobný popis dobrovolnických míst v regionu Seznam odkazů, kde lze ještě jinde získat praxi (př. programy ÚP) Seznam odkazů, kde lze ještě jinde získat praxi (př. programy ÚP) Informace o dobrovolnictví Informace o dobrovolnictví Odkazy na dobrovolnické servery Odkazy na dobrovolnické servery Neplacená praxe u zaměstnavatelů Neplacená praxe u zaměstnavatelů …………dle shody v rozvojovém partnerství …………dle shody v rozvojovém partnerství
8
3. sekce: O trhu práce odkaz na regionálně příslušný úřad práce s aktuálními informacemi o situaci na trhu práce a volných pracovních místech odkaz na regionálně příslušný úřad práce s aktuálními informacemi o situaci na trhu práce a volných pracovních místech informace o dovednostech, vlastnostech a schopnostech, které si žádá trh práce informace o dovednostech, vlastnostech a schopnostech, které si žádá trh práce specifika regionu ( jaké profese se dobře uplatní) specifika regionu ( jaké profese se dobře uplatní) možnosti domácí práce v regionu (manuální, administrativní, ….) možnosti domácí práce v regionu (manuální, administrativní, ….) …………dle shody v rozvojovém partnerství …………dle shody v rozvojovém partnerství
9
4.sekce: osobnost Obecné informace o kvalitě života, rady,… Obecné informace o kvalitě života, rady,… Informace o „živých setkáních“ s psychologem v Centrech Informace o „živých setkáních“ s psychologem v Centrech Nabídka možnosti individuálních konzultací (bude –li kapacita), jinak seznam specializovaných pracovišť Nabídka možnosti individuálních konzultací (bude –li kapacita), jinak seznam specializovaných pracovišť Odkazy na „internetovou“ pomoc (např. profesní diagnostika na istp.cz) Odkazy na „internetovou“ pomoc (např. profesní diagnostika na istp.cz) …………dle shody v rozvojovém partnerství …………dle shody v rozvojovém partnerství
10
5.sekce: Servis podrobný popis, jaké jsou možnosti hlídání dětí (kontaktní osoba, ceník, reference těch, kteří již službu využili) podrobný popis, jaké jsou možnosti hlídání dětí (kontaktní osoba, ceník, reference těch, kteří již službu využili) diskusní forum o situaci žen, vzájemné rady, zpětná vazba diskusní forum o situaci žen, vzájemné rady, zpětná vazba …… …………dle shody v rozvojovém partnerství …… …………dle shody v rozvojovém partnerství
11
Časový harmonogram (podle pravidel Equalu) Do září 2004 podat přihlášku základního partnerství (fakulta, knihovny,………) do Akce 1 Do září 2004 podat přihlášku základního partnerství (fakulta, knihovny,………) do Akce 1 Akce 1 = ustanovení rozvojového partnerství, 1.1 – 30.4. 2005 Akce 1 = ustanovení rozvojového partnerství, 1.1 – 30.4. 2005 Akce 2 = realizace Center, 2-3 roky Akce 2 = realizace Center, 2-3 roky Akce 3 = šíření výsledků, současně s Akcí 2 Akce 3 = šíření výsledků, současně s Akcí 2
12
Možní partneři do RP: Umístění Center+ kontaktní osoba: knihovny Umístění Center+ kontaktní osoba: knihovny Vzdělávání: knihovny, vzdělávací instituce, úřad práce Vzdělávání: knihovny, vzdělávací instituce, úřad práce Praxe: neziskové organizace, zástupci zaměstnavatelů, INKANO Písek Praxe: neziskové organizace, zástupci zaměstnavatelů, INKANO Písek Trh práce: úřad práce, samospráva, zástupci zaměstnavatelů Trh práce: úřad práce, samospráva, zástupci zaměstnavatelů Osobnost: psycholog, zástupci cílové skupiny (Mateřské centrum) Osobnost: psycholog, zástupci cílové skupiny (Mateřské centrum) Šíření výsledků (Akce 3): knihovny, veřejná správa Šíření výsledků (Akce 3): knihovny, veřejná správa
13
Principy Equalu: Partnerský přístup. Partnerský přístup. Inovativnost. Inovativnost. Společné rozhodování. Společné rozhodování. Mezinárodní spolupráce. Mezinárodní spolupráce. Mainstreaming. Mainstreaming. Gender mainstreaming. Gender mainstreaming. Tématický přístup. Tématický přístup.
14
Současný stav příprav: Předjednáno partnerství s Městskou knihovnou v J.Hradci, dobrovolnickým centrem INKANO Písek, Jihočeskou hospodářskou komorou – pobočka v J.H. Předjednáno partnerství s Městskou knihovnou v J.Hradci, dobrovolnickým centrem INKANO Písek, Jihočeskou hospodářskou komorou – pobočka v J.H. Informační podpora od Úřadu práce v Č.B. a J.Hradci Informační podpora od Úřadu práce v Č.B. a J.Hradci
15
Kontakt: Mgr. Jaroslava Sedláková, Ph.D. Mgr. Jaroslava Sedláková, Ph.D. Kancelář 419 Kancelář 419 Telefon: 384 417 233 Telefon: 384 417 233 E-mail: sedla-ja@fm.vse.cz E-mail: sedla-ja@fm.vse.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.