Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOliver Černý
1
Oceňování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Oceňování DM cena DM závisí na způsobu pořízení při oceňování DM se používají různé varianty vstupních cen
3
Oceňování DM A) Pořizovací cena používá se u nakoupeného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku a u nakoupených cenných papírů s dobou držení delší než 1 rok zahrnuje cenu, za kterou byl majetek nakoupen + náklady s pořízením související
4
Oceňování DM Náklady: montáž doprava příprava pro stroj provize za zprostředkování
5
Oceňování DM B) Reprodukční pořizovací cena - používá se u majetku přijatého jako dar a u majetku převedeného z osobního vlastnictví cena se stanoví na základě odhadu soudního znalce
6
Oceňování DM C) Ocenění vlastními náklady firma si tento majetek sama vyrobí a cena vychází z nákladů na výrobu náklady se stanoví pomocí kalkulace vždy na jednotku, které říkáme „kalkulační jednice“ = menší logická jednotka výkonu (př.: pár bot)
7
Oceňování DM Vlastní náklady se rozdělují: přímé náklady tvoří podstatu výrobku, jsou přímo zjistitelné na jednotku (jednici), jejich spotřeba se stanovuje na základě technicko-hospodářských norem (př.: spotřeba kůže na 1 pár bot)
8
Oceňování DM nepřímé náklady režijní - takové náklady, které nelze stanovit přímo na jednotku, ale musí se rozpočítat ( př.: náklady na vytápění výrobní haly)
9
Oceňování DM d) Jmenovitá hodnota - používáno u dlouhodobého finančního majetku a to u termínovaných vkladů se splatností delší jak 1 rok a půjček jiným podnikům se splatností delší jak 1 rok
10
Oceňování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.