Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRudolf Doležal
1
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA
2
10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve škole 3.Materiální a společenské podmínky vzdělávání 4.Průběh vzdělávání, metody výuky, přístup pedagogů 5.Výsledky vzdělávání, výchovné problémy 6.Řízení školy a personalistika 7.Materiální a společenské podmínky pro práci pedagogů 8.Ekonomická situace školy 9.Spolupráce školy s okolím 10.Ostatní
3
1.Cíle školy a jejich dosahování, školní vzdělávací programy, základní dokumenty -dosahování cílů, školní vzdělávací programy a jejich naplnění, koncepce rozvoje školy, roční výchovně vzdělávací plán, výroční zpráva 2. Vnitřní pravidla života ve škole -školní řád, klasifikační řád, stipendijní řád, směrnice, příkazy a pokyny týkající se organizace práce žáků i pedagogů ve škole
4
3. Materiální a společenské podmínky vzdělávání -prostředí školy, klima třídy a školy z pohledu žáků, sebehodnocení žáků 4. Průběh vzdělávání, metody výuky, přístup pedagogů -hodnota vzdělání přidaná studiem na škole, tvořivost žáků a pedagogů
5
5. Výsledky vzdělávání, výchovné problémy -výsledky klasifikace běžného roku, závěrečných zkoušek, maturitních zkoušek, tvořivost žáků, řešení výchovných problémů, omluvená a neomluvená absence 6. Řízení školy a personalistika -hospitace a hodnocení pedagogů, aprobovanost a její využití, další vzdělávání pedagogů, sebehodnocení pedagogů
6
7. Materiální a společenské podmínky k práci učitelů - dostupnost pomůcek a vybavení, klima školy z hlediska zaměstnanců, spolupráce pedagogů při řešení výchovných a vzdělávacích problémů, činnost metodických a předmětových komisí, aktivita pedagogů 8. Ekonomická situace školy - zdroje a jejich využívání, materiální a společenské podmínky pro práci nepedagogických pracovníků školy, doplňková činnost a využívání tohoto zdroje
7
9. Spolupráce školy s okolím - partneři školy: zřizovatel, rodiče, pracoviště odborného výcviku, státní instituce, veřejnost, mimovýukové aktivity školy 10. Ostatní - zapojení školy do mezinárodních projektů, vlastní projektová činnost, umístění žáků v soutěžích, prezentace školy na veřejnosti
8
Vlastní zjišťování údajů: Dotazníky: pro žáky, pro pedagogické i nepedagogické zaměstnance školy, pro rodiče Klasifikace v závěru školního roku (na vysvědčení) Klasifikace maturitních a závěrečných zkoušek Klasifikace srovnávacích EVA-prověrek Skutečné hodnoty omluvené a neomluvené absence Řešené výchovné problémy a účinnost přijatých opatření
9
Časový postup zpracování: Duben – sběr dat pomocí dotazníků, projektové činnosti školy Květen – EVA prověrky, vyhodnocení mimovýukové činnosti a spolupráce s partnery školy Červen – klasifikace maturitních a závěrečných zkoušek Červenec – klasifikace na výročních vysvědčeních, absence, řešení výchovných problémů Srpen – zadání údajů pro PC zpracování Září – doplnění výsledků opravných a doplňkových zkoušek, opravných maturitních a závěrečných zkoušek Říjen – sestavení závěrečné zprávy, projednání ve školské radě a v pedagogické radě
10
Dobré zkušenosti: - zpracování systému za aktivní účasti téměř všech pracovníků školy (pedagogů i nepedagogů) - zapojení všech pedagogů do vlastního hodnocení, zapojení rodičů a sociálních partnerů školy do hodnocení - motivace k lepším výkonům a k aktivitě v dalším období - zpracování v aplikaci EXCEL - matematické vyjádření získaných údajů (převod na procenta) - meziroční srovnání získaných údajů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.