Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Strategie na různých trzích
2
Mladé trhy Fáze zavádění, rychlého růstu
Neexistují pravidla hry,založená na zkušenostech Technologická turbulence Existence rozdílných strategií „High-Tech“ trhy
3
Proč vstupujeme na mladé trhy?
Růst podniku Zajištění budoucnosti podniku Snaha o dosažení prestiže Nutnost obsazení trhu na základě kalkulace a očekávání zákazníků
5
Mladé trhy 1.Strategie vstupu na mladý trh
2.Plánování okamžiku vstupu na trh ► Pionýr ► Včasný následovník ► Pozdní následovník 3.Plánování udržení na mladých trzích
8
Strategie udržení pionýrem- str. celkového trhu
Inovace bude mít krátký cyklus životnosti Existuje riziko rychlého imitování Struktura poptávky vyžaduje širokou pohotovost výkonů Výrobek-standardizace,dialog se zákazníkem Cena-vysoká zaváděcí cena Distribuce-pružný distribuční systém Komunikace- informovanost,osobní prodej Zastrašující strategie
9
Strategie udržení včasným následovníkem
Tržní situace je podobná pionýrovi V úvahu se berou bariéry vstupu Plánuje směr úderu při vstupu Výrobek- pružné přizpůsobení se zákazníkům Cena- zaměřena podle pionýra Distribuce- neliší se od pionýra komunikace- info o přednostech výobku Obr.12.5 str.217, směr úderu 218
12
Strategie udržení trhu pozdním následovníkem
Strategie imitování Strategie výklenku Inovační strategie
13
Stagnující a smršťující trhy
Trhy,kde objem trhu nebude v budoucnu vykazovat míru růstu , popřípadě bude tato míra růstu negativní Důvody: Nasycení trhu Substituční výrobky Demografické a společenské změny
14
Typy strategií 1.Strategie udržení trhu Strategie plánů Požadova-
ná tržní pozice Soustředění Diferenciace Tržní vůdce Soustředná strategie tržního vůdcovství Diferencovaná strategie vůdcovství Nabízející ve výklenku Soustředná strategie výklenku Diferencovaná strategie výklenku
16
Strategie úspěšného shluku
Strategie silných oblastí podnikání na problematických trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na úspěšných trzích Strategie slabých podnikatelských oblastí na problémových trzích
17
2.Úhybná a ústupová strategie
Strategie okamžitého ukončení aktivity podnikatelského oboru Strategie snížení bariér odchodu z trhu Strategie sběrná 3.Kooperační strategie
19
Strategie na recesivních trzích
Pokles objemu trhu Pokles poptávky Snížená spotřeba Ochabnutí konjunktury ===změna chování tržních subjektů
20
Intenzita slabá silná krátké Procyklické chování Směr vývoje? dlouhé
recese Trvání slabá silná krátké Procyklické chování Směr vývoje? dlouhé Anticyklické chování Odhad aktuální situace
22
Chování během recese Postižení recesí Postižení stagnací
Postižení stagnací/recesí
24
Výrobek-urychlení anticyklických inovací,dostatek služeb
Cena-spíše opatření kondiční a úvěrové politiky Distribuce-přizpůsobivost v odbytové logistice Komunikace-nezměněný rozpočet Flexibilní jednání podniku
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.