Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZbyněk Urban
2
METODICKÝ LIST ÚVOD- žáci si přečtou pohádku, která není ukončená. Před koncem se objeví úkol, aby žáci přemýšleli, jak může příběh dopadnout. Po dalším kliknutí se objeví pokračování příběhu. Poté další úkol, žáci mají opět hádat, jak se bude situace dál vyvíjet, po dalším kliknutí dočtou žáci až do konce. Je dobré dětem nakopírovat text do lavice- někdo čte z tabule, jiný v lavici. ZAHRAJTE SI NA DETEKTIVY:- 4 otázky pro vyhledávání v textu, po kliknutí se vždy objeví řešení. ZPŘEHÁZENÉ VĚTY- žáci mají za úkol vyhledat v textu přeházenou větu a přečíst- napsat ji správně. Pokud mají žáci v lavici text, mohou ji podtrhnout (nebo na tabuli). NAJDĚTE DRUHOU VĚTU….- žáci postupně hledají druhou, devátou a jedenáctou větu v textu (mohou barevně označit) a k nim je vždy, po kliknutí, doplňující úkol a po dalším kliknutí řešení.
3
PUTOVÁNÍ SE VČELÍMI MEDVÍDKY KULI Č KOVÁ
4
„ Mami, podívej, co jsme našli,“ ukazovali čme- láčci. Brumda držel v ruce červenou a Čmelda modrou kuličku. „To jsou cvrnkací kuličky,“ řekla maminka. „A co se s nimi dělá?“ ptal se Brumda. „Cvrnká,“ položila maminka kuličku na zem a cvrnkla do ní palcem. „Jé, ta se kutálí,“ divil se Čmelda. Maminka jim poradila, jak si mají udělat v zemi důlek, a vysvětlila jim pravidla hry. „To je lehký,“ povídá Brumda, „tomu rozumím“ a šli si hrát. Klacíkem vyvrtali jamku a cvrnkali.
5
Brumda cvrnkl palcem, ale kulička důlek minula. Pak Čmelda. Ten cvrnkl prostředníkem a už si na něj foukal: „Jauvajs auvajs, to to bolí!“ „Dívej se na mě“, povídá Brumda, „já tě to naučím. To nic není. Takhle se cvrnká správně.“ Postavil si kuličku, chvilku zaměřoval, mhouřil oči a cvrnk! Kulička vyletěla do výšky, zatočila se a zapadla do vysoké trávy. „Hm, umíš pěkně cvrnkat,“ pokýval hlavou Čmelda a šli hledat. Lezli v trávě a rozhrnovali stonky. „Jsme v pralese,“ řekl Brumda, „musíme dát pozor na tygry.“
6
„Slyšíš?“ povídá Čmelda. „Slyším,“ šeptal Brumda, „jako když tu někdo chrápe.“ Potichoučku šli dál a narazili na dvě nohy. „Pučmeloud!“ chytil se za pusu Čmelda,aby nevykřikl. „Jů, ten má nohy! Co uděláme?“ ptal se tiše Brumda.
7
VYMYSLETE, CO ASI ČMELÁCI PUČMELOUDOVI PROVEDLI?
8
„No, prima,“ zaradoval se Čmelda, „prima.“ A už oba letěli domů pro provázek. Tím svázali Pučmeloudovi nohy k sobě na dva uzlíky. Vyletěli na nejvyšší trávu a ze všech sil křičeli: „Pučmeloud je darebák! A strašidlo!“
9
CO MYSLÍTE, ŽE JIM ZA TO PUČMELOUD UDĚLAL?
10
Pučmeloud vyskočil a hned zase padl do trávy. Ležel jako sud a cukal sebou. „A opovaž se nám chodit do chaloupky! Nebo ti svážeme i hlavu!“ kroužili nad ním kluci a smáli se.
11
ZAHRAJTE SI NA DETEKTIVY Jakou kuli č ku držel v ruce Brumda? ČERVENOU
12
Jakou kuli č ku držel v ruce Č melda? MODROU
13
Kam spadla kuli č ka? DO VYSOKÉ TRÁVY
14
Na co si museli dát č meláci pozor? NA TYGRY
15
VĚTA SE NÁM ZPŘEHÁZELA, DEJTE JI DOHROMADY. na list Usedli a jahodový vymýšleli. Usedli na jahodový list a vymýšleli.
16
NAJDĚTE DRUHOU VĚTU A VYBERTE PODSTATNÁ JMÉNA Brumda držel v ruce červenou a Čmelda modrou kuličku. ruce Brumda Čmelda kuličku
17
NAJDĚTE DEVÁTOU VĚTU A VYBERTE SLOVESA Klacíkem vyvrtali jamku a cvrnkali. vyvrtali cvrnkali
18
NAJDĚTE JEDENÁCTOU VĚTU A VYBERTE VLASTNÍ JMÉNO. Pak Čmelda. Čmelda KONEC
19
CITACE Kahoun Ji ř í, P ř íhody v č elích medvídk ů, Praha 2005, str. 60 Obrázky: Dostupné z otev ř ené galerie [www.cmis.cz/dum/] dne 6.1.2012
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.