Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJarmila Černá
1
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
2
2 Příprava projektu II. Projektová fiche Osnova projektu Strategie Studie proveditelnosti
3
3 Studie proveditelnosti Základní informace Studie proveditelnosti je standardní, běžně zpracovávaná studie v tržním prostředí, jejímž hlavním účelem je: prokázat, že subjekt, který hodlá projekt realizovat, má jasnou představu o tom, jak projekt proběhne jak bude výstup projektu dále provozován prokázání že projekt je životaschopný.
4
4 Studie proveditelnosti Účel Zhodnocení všech realizačních alternativ Zhodnocení efektivnosti využití potenciálně vložených finančních prostředků Ověření smysluplnosti projektu Je zásadním nástrojem projektového řízení
5
5 Studie proveditelnosti Časové fáze 1.Studie příležitostí rozbor příležitostí k realizaci, analýza současného stavu, SWOT analýza, rámcový obsah projektu, prvotní odhad nákladů a přínosů 2.Předběžná studie proveditelnosti je stupeň mezi zásadním rozhodovacím dokumentem studií proveditelnosti a studií příležitosti
6
6 Studie proveditelnosti Časové fáze 3.Studie proveditelnosti Rozbor možných cest dosažení cíle Hodnocení cest z hlediska potřebných celkových nákladů a celkově potřebného času s přihlédnutím k celkovým disponibilním zdrojům 4.Investiční studie Návrh způsobu financování Rozbor hlavních nákladů a předpokládaných přínosů Výpočet hlavních a ekonomických ukazatelů
7
7 Studie proveditelnosti Základní informace o studii Projekt předkládají tito partneři Jeho hlavním cílem je zjistit: Projekt je relevantní z hlediska zvolené strategie a skutečných potřeb Projekt je proveditelný, cílů lze dosáhnou přes omezení vyplývající z prostředí i ze schopností žadatele Projekt je udržitelný Návrh projektubude vhodné financovat z….
8
8 Studie proveditelnosti Základní informace o studii Výsledkem studie je: Dokument, který bude tvořit přílohu projektu v žádosti Jasná a praktická doporučení na zlepšení návrhu projektu za účelem dosažení cílů studie
9
9 Studie proveditelnosti Otázky, které je nutné prověřit Relevance Jasná identifikace příjemců Problémy příjemců jsou dostatečně popsány Analýza problémů je dostatečně popsána Vysvětlení, proč je studie důležitá pro společnost Přínosy projektu pro příjemce Prokázání potřeby výsledků a poptávky po nich
10
10 Studie proveditelnosti Otázky, které je nutné prověřit Proveditelnost Přispěje projekt k dosažení cílů opatření Výsledkem jsou služby pro cílovou skupinu Když bude zajištěn výsledek dojde k dosažení cíle Vynaložení prostředků je zdůvodněno kvantifikovanými cíli Identifikace problému vně projektu Zajištění předpokladů je přijatelné Bude žadatel schopen projekt realizovat
11
11 Studie proveditelnosti Otázky, které je nutné prověřit Udržitelnost Existuje další program vhodný pro následnou podporu projektu Je použitelná technologie vhodná pro místní podmínky Je zachovaná kvalita životního prostředí během i po ukončení projektu Je projekt v dostatečné míře ve vlastnictví přijemce Potvrzuje finanční analýza, že projekt je efektivní, účinný, životaschopný a relevantní
12
12 Studie proveditelnosti Struktura 1.Úvod 2.Rekapitulace výsledků 3.Současný stav a historie projektu 4.Analýza trhu a koncepce marketingu 5.Materiálové potřeby 6.Lokalita projektu a životní prostředí 7.Technické řešení projektu 8.Organizace projektu a provozní náklad
13
13 Studie proveditelnosti Struktura 9.Lidské zdroje 10.Harmonogram realizace projektu 11.Finanční analýza subjektu předkladatele 12.Finanční analýza projektu 13.Ekonomická analýza 14.Analýza rizik 15.Závěry a doporučení
14
14 Studie proveditelnosti Struktura 2. Současný stav a historie projektu Záměr projektu Návaznost projektu na cíle a priority Historie projektu a jeho současný stav Definice projektu a jeho popis Indikátory pro monitorování Charakteristika předkladatele Zkušenosti předkladatele Disponibilní finanční zdroje
15
15 Studie proveditelnosti Struktura 3. Analýza trhu a koncepce marketingu Analýza poptávky Tržní cena produktu nebo služby Analýza nabídky Schopnost provozovatele zajistit obsluhu
16
16 Studie proveditelnosti Struktura 3. Analýza trhu a koncepce marketingu Klasifikace materiálových dodávek Kvalita materiálových dodávek Dostupnost materiálových dodávek Náklady materiálových dodávek
17
17 Studie proveditelnosti Struktura 5. Lokalita projektu a životního prostředí Detailní popis lokality projektu Vliv projektu na životní prostředí Sociální a ekonomické prostředí Infrastruktura v lokalitě Lokalita staveniště, dodávek zařízení nebo služeb Odhad nákladů na pozemky
18
18 Studie proveditelnosti Struktura 6. Technické řešení projektu Provozní program a rozsah činností Výběr technologie a provoz Podmínky pro získání a provozování technologie Postup přípravy projektové dokumentace Výběr strojů a zařízení Stavební práce Organizaci výstavby Oprava a údržby Odhad celkových investičních nákladů
19
19 Studie proveditelnosti Struktura 7. Organizace provozu Vedení organizace provozu Režijní náklady provozu
20
20 Studie proveditelnosti Struktura 8. Lidské zdroje Náklady vlastníka Kategorie a funkce zaměstnanců Sociální, ekonomické a kulturní prostředí Požadavky na odbornost Dostupnost zaměstnanců Plán zaškolení Mzdové a ostatní náklady
21
21 Studie proveditelnosti Struktura 9. Harmonogram realizace 10. Finanční analýza subjektu Zaměření a cíle Metodický postup
22
22 Studie proveditelnosti Struktura 11. Finanční analýza projektu Zaměření a cíle Základní hlediska Metodický postup
23
23 Studie proveditelnosti Struktura 12. Ekonomická analýza Zaměření a cíle Základní hlediska Metodický postup 13. Analýza rizik 14. Závěry a doporučení
24
24 Děkuji za pozornost Ing. Ivana Chytilová Projektová manažerka +420 737 151 813 ivana.chytilova@smarv.cz@smarv.cz www.smarv.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.