Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ÚPRAVA OXIDAČNĚ REDUKČNÍ ROVNIC
CHEMIE ÚPRAVA OXIDAČNĚ REDUKČNÍ ROVNIC
2
1. cvičení NH3 H+ ATOMY Cu OH- MOLEKULY O2- N O2 IONTY O3 NaCl NH4OH
Určete typ částice: NH3 H+ ATOMY Cu OH- MOLEKULY O2- N O2 IONTY O3 NaCl NH4OH
3
2. cvičení Al H2 H2O O3 HCl NaCl CO SO3 KOH Al2O3 Ca N2 NO2 Cu2S NH3
Určete oxidační čísla: Al H2 H2O O3 HCl NaCl CO SO3 KOH Al2O3 Ca N2 NO2 Cu2S NH3 +I -II +I -I +I -I +II -II +VI -II +I -II +I +III -II +IV -II +I -II -III +I
4
3. cvičení Kolik musí částice přijmout (odevzdat) elektronů: C C N N O O S S Cl2 2Cl 2H H2 +IV - 4e OXIDACE Označte oxidaci a redukci -III + 3e REDUKCE -II + 2e REDUKCE +IV +VI - 2e OXIDACE -I + 2e REDUKCE +I + 2e REDUKCE
5
4. cvičení Jaké oxidační číslo bude mít částice, která odevzdá (nebo přijme) zadaný počet elektronů: S S Na Na N2 2N Al Al 2O O2 Fe Fe -II - 2e OXIDACE Označte oxidaci a redukci +I + 1e REDUKCE -III + 6e REDUKCE +III - 3e OXIDACE -II - 4e OXIDACE +II +III - 1e OXIDACE
6
5. cvičení Přečtěte rovnici: Dva atomy železa reagují se třemi molekulami chlóru a vznikají dvě molekuly chloridu železitého.
7
6. cvičení Zapište rovnici: Dva atomy fosforu reagují s pěti molekulami chlóru a vznikají dvě molekuly chloridu fosforečného.
8
7. cvičení Vypište rovnici oxidace a redukce: Sn Sn 2C 2C +IV -II +II
+II -II +IV + 4e REDUKCE +II - 4e OXIDACE
9
Uhlík způsobuje redukci zinku – je REDUKČNÍM ČINIDLEM
8. CVIČENÍ Je uhlík v této reakci oxidačním nebo redukčním činidlem? Zn Zn C C +II -II +II -II +II + 2e REDUKCE +II - 2e OXIDACE Uhlík způsobuje redukci zinku – je REDUKČNÍM ČINIDLEM
10
9. cvičení Doplňte obrázek elektrolýzy: Na+ Cl- UHLÍKOVÁ KATODA
UHLÍKOVÁ ANODA
11
10. CVIČENÍ – nepovinné Vypočítejte a doplňte stechiometrické koeficienty: Al Al / .2 2Al 2Al C C / .3 3C 3C +III -II +II -II 3 2 3 +III + 3e REDUKCE +II - 2e OXIDACE
13
Zdroje Obrázky: AUTOR NEZNÁMÝ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEZNÁMÝ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.