Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojtěch Bárta
1
Vodní doprava v ČR Patří historii, nebo….
2
se stane platným oborem dopravy?
5
Výsledky prognózy přepravní intenzity na německých vodních cestách v roce 2025
10
Ostrava - HamburgOstrava - Rotterdam Ostrava - Constan ţ a Přes Děčín (souč. stav Labe) Přes Děčín (bud. stav Labe) Přes Hodonín Přepravní vzdálenost po želez. (km) 462 175 Přepravní vzdálenost po vodě (km) 640 100316741737 Přepravní vzdálenost celkem (km) 1102 146518491912 Náklady přepravce (€/t) 44 494547 Střední náklad (t) 663746 10851137 Převezený náklad za rok (t) 30 49834 31625 94722 13024 332 Tržby rejdaře (€/rok) 396 474446 108467 046619 640729 954 Personální náklady (€/rok) 103 500 Náklady na poh. hmoty a maziva (€/rok) 218 799 242 260227 480262 225 Náklady na opravy (odhad) (€/rok) 10 000 Poplatky za použití vodní cesty (€/rok) 71 904101 57722 921 Pojištění (odhad) (€/rok) 25 000 Náklady na management (odhad) (€/rok) 27 500 Odpisy (nebo splátky úvěru) (€/rok) 85 000 Náklady rejdaře (€/rok) 469 799 565 164580 057536 146 Hospodářský výsledek rejdaře (€/rok) -73 325-23 691-98 118+39 583+193 808
11
Jak zachovat vodní dopravu na Labi? Má-li se ekonomická efektivnost zlepšení splavnosti Labe alespoň přiblížit uspokojivým ukazatelům ekonomické efektivnosti, je třeba: o Snížit řádově potřebné investiční náklady, což nabízí koncepce, nevyžadující výstavbu jezů. Ta je současně přijatelnější z hlediska ochrany přírody. o Trvat na současném řešení celého úseku od státní hranice po Střekov a předejít tak znehodnocení dřívějších investic na kanalizované trati (jejich hodnota se odhaduje na 160 mld. Kč). o Hledat další a účinnější cesty ke zlepšení ekonomické úrovně labské plavby.
15
Příklad travel-liftu Výrobci nabízejí podobná zařízení pro různé nosnosti (od 15 do 1 000 t)
16
Zabráníme úplnému kolapsu vodní dopravy v ČR? Rozvoj jakéhokoliv dopravního oboru není myslitelný bez infrastruktury, plně odpovídající konkrétním přepravním nárokům po stránce kvantitativní i kvalitativní. V případě vodní dopravy je podmínkou jejího rozvoje – ne-li existence – odpovídající vodocestná síť. V ČR však neexistuje logická vazba mezi skutečnými potřebami dopravy a investicemi ve sféře vodních cest – prioritou je budování zajímavých vodních děl. Podle současných představ má být na nepotřebná a vodní dopravě nic nepřinášející vodní díla (jež vůbec nepřispějí k napojení na konzistentní síť) vynaloženo v příštích letech asi 18 mld. Kč, avšak na přípravu napojení k této síti, jež by si vyžádalo maximálně asi 17 mld. Kč, se neplánuje nic. Budováním nákladného skanzenu nelze ovšem kolapsu zabránit.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.