Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PROBLEMATIKA ZAVÁDĚNÍ STATISTICKÝCH METOD
Management jakosti Mgr. Ing. Petra Halfarová Doc. Ing. Milan Hutyra, CSc PROBLEMATIKA ZAVÁDĚNÍ STATISTICKÝCH METOD CQR konference REQUEST'06
2
CQR konference REQUEST'06
Management jakosti Zaměření a řízení organizace s ohledem na jakost obecně zahrnuje: Stanovení politiky jakosti Plánování jakosti (část, zaměřená na stanovení cílů jakosti, specifikování potřebných procesů a souvisejících zdrojů) Řízení jakosti (část, zaměřená na plnění požadavků) Zabezpečování jakosti (část, zaměřená na poskytování důvěry, že požadavky na jakost budou splněny) Zlepšování jakosti (část, zaměřená na zvyšování schopnosti plnit požadavky) Oficiální definice pojmu „management jakosti“ podle ČSN EN ISO 9000 je pro mnoho lidí obtížně srozumitelná.Proto se doporučuje vysvětlit podstatu tohoto pojmu s podporou japonské definice, která hovoří o tom, že management jakosti je přirozenou součástí celopodnikového řízení, která garantuje maximální spokojenost a loajalitu zákazníků tím nejefektivnějším způsobem – tzn. s nejnižšími náklady. Efektivní a účinná implementace systému managementu jakosti musí zajistit, že takové systémy budou plnit tři základní funkce: maximalizaci spokojenosti a loajality zákazníků, podporu činnostem neustálého zlepšování a minimalizaci nákladů s tím spojených. Mnoho, i certifikovaných systémů managementu jakosti (zvláště pak podle norem ISO 9000 z r. 1994), tyto funkce neplní. Navíc je potřebné zdůraznit, že systém managementu jakosti musí být organickou součástí celého systému managementu organizace. To je velmi důležitou podmínkou výkonnosti systému managementu jakosti. CQR konference REQUEST'06
3
Používání statistických metod Velké podniky x Malé podniky
Nutnost x Užitečnost Velké podniky x Malé podniky CQR konference REQUEST'06
4
Fáze prosazování statistických metod
Stav Charakteristika stavu Odmítavý postoj K čemu nám to bude? My to určitě nevyužijeme. Stálo by nás to značné úsilí a peníze, které se nám určitě nevrátí. CQR konference REQUEST'06
5
Fáze prosazování statistických metod
Stav Charakteristika stavu Tání ledu - pochybnosti Možná bychom to i využili. Když to mají oni. Taky by nám to mohlo pomoci. CQR konference REQUEST'06
6
Fáze prosazování statistických metod
Stav Charakteristika stavu Začínáme a měříme Tak, už to měříme. Měříme a uvidíme co s těmi daty budeme provádět dál. CQR konference REQUEST'06
7
Fáze prosazování statistických metod
Stav Charakteristika stavu Měříme a vyhodnocujeme Měření je pro nás samozřejmostí a data se pokoušíme snad správně vyhodnotit. Měříme a vyhodnocujeme. CQR konference REQUEST'06
8
Fáze prosazování statistických metod
Stav Charakteristika stavu Vyhodnocujeme a využíváme vyhodnocení Měříme, vyhodnocuje a výsledky plně využíváme. CQR konference REQUEST'06
9
CQR konference REQUEST'06
Bariéry při zavádění statistických metod CQR konference REQUEST'06
10
CQR konference REQUEST'06
Bariéra - FINANCE nákup techniky – počítače, monitory školení zaměstnanců – odborná školení či intenzivní kurzy pro zaměstnance týkající se statistických metod software – zakoupení vhodného software na statistické vyhodnocování dat CQR konference REQUEST'06
11
CQR konference REQUEST'06
Bariéra – LIDSKÝ FAKTOR LIDÉ MĚŘÍCÍ DATA LIDÉ ZPRACOVÁVAJÍCÍ DATA CQR konference REQUEST'06
12
CQR konference REQUEST'06
Bariéra – LIDSKÝ FAKTOR LIDÉ MĚŘÍCÍ DATA lajdácký a špatný odečet z měřidla měření s nedostatečnou přesností nedodržení časového harmonogramu nečitelný záznam nevyplnění záznamu vůbec a následné vyplnění záznamu smyšlenými hodnotami CQR konference REQUEST'06
13
CQR konference REQUEST'06
Bariéra – LIDSKÝ FAKTOR LIDÉ ZPRACOVÁVAJÍCÍ DATA nesprávné použití statistických metod nesprávná interpretace výsledků CQR konference REQUEST'06
14
CQR konference REQUEST'06
Špatná interpretace - HISTOGRAM CQR konference REQUEST'06
15
CQR konference REQUEST'06
Špatná interpretace - HISTOGRAM CQR konference REQUEST'06
16
CQR konference REQUEST'06
Špatná interpretace - HISTOGRAM CQR konference REQUEST'06
17
CQR konference REQUEST'06
Špatná interpretace – ODLEHLÁ HODNOTA CQR konference REQUEST'06
18
CQR konference REQUEST'06
Špatná interpretace – ODLEHLÁ HODNOTA původ vzniku odlehlé hodnoty – jedná se o skutečnost nebo omyl? rozhodnutí, zda odlehlá hodnota do souboru oprávněně patří CQR konference REQUEST'06
19
Špatná interpretace – ODHADY
bodový odhad x intervalový odhad CQR konference REQUEST'06
20
Špatná interpretace – TESTY
test relativních četností x test středních hodnot a rozptylu CQR konference REQUEST'06
21
Špatná interpretace – ROBUSNÍ TECHNIKY
MEDIÁN x STŘEDNÍ HODNOTA UŘEZANÝ PRŮMĚR x STŘEDNÍ HODNOTA CQR konference REQUEST'06
22
Špatná interpretace – ROBUSNÍ TECHNIKY
medián x střední hodnota x modus CQR konference REQUEST'06
23
– VOLBA VÝBĚROVÉHO SOUBORU
Špatná interpretace – VOLBA VÝBĚROVÉHO SOUBORU výběrový soubor s a s21 po provedení zásadu znovu volím výběrový soubor výběrový soubor s a s22 přisouzení změny charakteristik zásahu CQR konference REQUEST'06
24
CQR konference REQUEST'06
Bariéra – VOLBA SOFTWARE BĚŽNĚ DOSTUPNÝ KOMERČNÍ SOFTWARE MS Excel Nutnost vytvoření si vlastních vzorců a předloh. CQR konference REQUEST'06
25
CQR konference REQUEST'06
Bariéra – VOLBA SOFTWARE SPECIALIZOVANÝ STATISTICKÝ SOFTWARE Statistica QC Expert Statgraphics Porozumění výstupům a jejich správná interpretace. CQR konference REQUEST'06
26
Každodenní používání statistických metod X
PROBLÉMY Každodenní používání statistických metod X Zavádění statistických metod CQR konference REQUEST'06
27
CQR konference REQUEST'06
Děkuji za pozornost Kontakt: VŠB-TU Ostrava, katedra kontroly a řízení jakosti Tř. 17. listopadu, Ostrava-Poruba Tel: Fax: CQR konference REQUEST'06
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.