Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFilip Vacek
2
… ale taky protivný nepřítel …
3
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a moudří… Chceme být úspěšní a bohatí.
4
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Schopné pedagogy Co k tomu potřebujeme? Komplexní celoživotní vzdělávání Dostatek žáků Vhodnou koncepci
5
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Komplexní celoživotní vzdělávání Suchá je teorie, zelený je strom života… Počítač není všemocný čaroděj, při jeho nasazení je třeba respektovat přirozené schopnosti, možnosti, dovednosti žáků…
6
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Jak se člověk učí? prostřednictvím smyslů –pozoruje –poslouchá, –čichá, –dotýká se –chutná prostřednictvím činností –čte –píše –počítá –maluje –zpívá –cvičí prostřednictvím společnosti –hraje si, –baví se, –pracuje, –komunikuje Ptá se →eeee? →co? →proč? →kdy? →jak? →za kolik? Hledá odpovědi →komunikací →v uspořádaných zdrojích →v neuspořádaných zdrojích Hodnotí (porovnává) je →s vlastní dřívější zkušeností →porovnáním s okolím Vytváří souvislosti →data →informace →znalosti →taxonomie
7
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co se děje v reálném „životě“? roste objem a dostupnost informací roste cena uspořádaných informací představujících využitelnou znalost KAŽDODENNÍ ČINNOSTI: nacházení informací ve smysluplných souvislostech v kontextu řešené situace za „rozumnou“ cenu v „dohledné“ době
8
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Počítač má také svůj „jazyk”... data: –jsou „suchá“ sdělení o pojmech, věcech, dějích, jevech –materiály k výuce (výukové objekty) informace: –jsou data v souvislostech (časových, prostorových, vzájemných) –sdílené informace jsou „popsané“ informace znalost: –je struktura kategorií k řazení informací – indiv. názor –sdílená znalost je shodně „popsaná“ znalost skupinou – kol. názor taxonomie: –systém klasifikace –soubor kategorií, umožňující popsat znalosti z různých pohledů (oborového, geografického, historického, filosofického, …) (PÍSMENA) (SLOVA) (ČLÁNKY) (VĚTY) Např. „KÁMEN“ lze „učit“ z pohledu uč. Dě, Ze, Fy, Př, Čj,... a nebo třeba v souvislostech…
9
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Jak pomáhá počítač? –distanční studium –školské servery WWW –elektronické zdroje dat –elektronické konference –e-learning a virtuální škola –sociální sítě Kamenné formyElektronické formy –prezenční studium –knihovny, kluby –knihy, časopisy, noviny –semináře a konference –školení ovládání a integrace ICT –komunikace „face to face“
10
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Uvědomíme-li si, že… počítač je jen učební pomůcka počítač je nástroj na práci s informacemi počítač není všespasitelná pomůcka počítač dělá vždy jen to, co mu „poručí“ člověk ovládat počítač není ani pro žáka ani pro pedagoga cílem snažení, ale jen dovednost vedoucí k naplnění jiných, důležitějších, životních cílů počítač není (a nikdy nebude) náhražka pedagoga … … pak nám může být dobrým kamarádem Děkuji za pozornost. Případné dotazy rád zodpovím… nebo chcete EDU-BONUS?
11
ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Moje vize EDU.CZ zákony PRO vzdělávání O vzdělávání soutěže seznamy škol konference přírodní vědy Neformální vzdělávání DVPP projekty Český jazyk … Ře VychPePr Rod Žák Občan informace
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.