Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Zuzana Kocíková a Jiří Sumbal Informatika ve škole Zlenice, 8.-10. 11. 2004.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Zuzana Kocíková a Jiří Sumbal Informatika ve škole Zlenice, 8.-10. 11. 2004."— Transkript prezentace:

1 Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Zuzana Kocíková a Jiří Sumbal Informatika ve škole Zlenice, 8.-10. 11. 2004

2 Kde najdete tuto prezentaci: na stránce www.ict-edu.cz v seznamu dokumentůwww.ict-edu.cz

3 Tvořivá informatika s Baltíkem - základní teze: podpora přirozené tvořivosti dětí cílem (pro děti) není se něco naučit, ale něco vytvořit předveď, cos vytvořil nauč ostatní, co umíš výuka už od 1. třídy Baltík, ale i ostatní programy (text, grafika, tabulky, internet, multimédia...)

4 O co tedy jde v projektu TIB? podporovat a rozvíjet u dětí tvořivost, logické myšlení, samostatnost, schopnost vzdělávat se, komunikovat a týmovou práci připravit pro učitele metodické materiály využitelné při výuce informatiky

5 Forma výuky informatiky v TIB projektová výuka využití vždy několika softwarových nástrojů schopnost použít nejvhodnější nástroj variabilita ve výběru software (dle možností školy)

6 Výhody projektového vyučování obrovský prostor k tvořivosti, soustavné procvičování všech nástrojů, důraz na schopnost propojovat a efektivně využívat programy, velký prostor pro mezipředmětové vztahy, možnosti individuálního tempa práce, samostatná práce

7 Principy tvorby metodiky použít vždy nejvhodnější nástroje vyhýbejme se úlohám s jediným správným výsledkem  (dílčí úlohy) mezipředmětové vztahy prezentování své práce  soutěže projekty

8 Metodické materiály TIB (cíle) základní koncepční materiály kompletní osnovy pro výuku informatiky na 1. a 2. stupni ZŠ i na SŠ alternativní tématické plány pro konkrétní ročníky konkrétní projekty pro každý ročník přípravné úlohy použitelné před jednotlivými projekty i samostatně

9 Projekty  přípravné úlohy Přípravná úloha:  kratší časový úsek  menší množství použitých programů  nácvik nových znalostí a dovedností Projekt:  delší časový úsek  více použitých programů  procvičení, upevnění a rozšíření dosavadních znalostí

10 TIB a nové rámcové vzdělávací programy spolupráce s Výzkumným ústavem pedagogickým www.vuppraha.cz materiály TIB doporučeny VUP jako metodický materiál v rámci RVP

11 Státy zapojené do projektu TIB: Slovensko – 169 škol Česko – 119 škol Polsko – 237 škol Rakousko, Bělorusko, Kanada, Srbsko a Černá Hora, Dánsko, Egypt, Finsko, Irán, Japonsko, Libanon, Nizozemí, Senegal, Ukrajina, USA, Uzbekistán, Jižní Afrika, Zimbabwe (stav k 1. 11. 2004)

12 TIB v ČR národní koordinátor:  Zuzana Kocíková zuzana.kocikova@ict-edu.cz metodici:  Jiří Sumbal jiri.sumbal@ict-edu.cz jiri.sumbal@ict-edu.cz  Jitka Pasterová pasterova@zslastuvkova.cz pasterova@zslastuvkova.cz

13 Organizační zajištění TIB v ČR 20. 8. 2004 vznikla organizace TIB, občanské sdružení SGP Systems, s. r. o. (program Baltík) spolupráce s Informačním centrem při ZŠ Kopřivnice, Alšova 1123

14 Financování všechny materiály zdarma stačí se zaregistrovat na WWW stránkách využití grantu AISIS (Dokážu to) a rozvojového projektu SIPVZ

15 Spolupráce VUP Praha – příprava RVP (viz) Projekt Dokážu to  viz www.mujnet.cz SIPVZ, vzdělávání učitelů:  modul P – ICT na 1. stupni kapitola Realizace zájmů a rozvíjení individuálních schopností žáků ve volném čase – viz ict.superhosting.cz/p-1_st  příprava modulu P – Dětské programovací jazyky

16 Kde najít všechny materiály www.ict-edu.cz  stránky projektu TIB ukázky:  www stránky  osnovy – 1. stupeň, 2. stupeň  tématický plán – 1. stupeň, 2. stupeň  přípravná úloha – 1. stupeň, 2. stupeň  projekt – 1. stupeň, 2. stupeň

17 Soutěže pro žáky v uplynulém roce Vánoční soutěž: prosinec 2003 Velikonoční soutěž: březen – duben 2004 Baltík 2004: duben – červen 2004 Baltík + Baltazar 2004 – listopad 2004

18 Vánoční soutěž zadání:  vytvořte v Baltíkovi program na vánoční téma www stránky:  /www.ict- edu.sk/CRM/CIB/Data/CountryInfo/cz/National/Docu ments/vysledky_vanoce03.htm účast:  34 týmů (18 1. stupeň, 16 2. stupeň ZŠ)  47 dětí (26 chlapců, 21 dívek) vítězové:  Petr a Jakub Sumbalovi, ZŠ Kopřivnice  Václav Švirga, ZŠ Kopřivnice

19 Velikonoční soutěž zadání:  vytvořte v Baltíkovi program na velikonoční téma www stránky:  ict.superhosting.cz/souteze/easter2004 účast:  67 týmů (32 1. stupeň, 35 2. stupeň ZŠ)  75 dětí (49 chlapců, 26 dívek) vítězové:  Michaela Ryjáčková, DDM Bílina  František Batysta, Gymnázium J.V.Jirsíka, Č. Budějovice

20 Mezinárodní programátorská soutěž Baltík 2004 zadání:  účastníci dostali přesně zadané úkoly, které museli naprogramovat www stránky:  ict.superhosting.cz/souteze/baltik2004/int organizace:  školní kolo – korespondenční  celostátní kolo – Brno, 21.-23.5.2004  mezinárodní kolo – Kopřivnice, 3.-5.6.2004

21 Mezinárodní programátorská soutěž Baltík 2004 účast:  školní kolo v ČR: 18 škol – 102 týmů – 175 žáků (38 1. stupeň ZŠ, 137 2. stupeň ZŠ)  celostátní finále: 20 týmů – 47 žáků  mezinárodní finále: 3 státy (ČR, SR, Polsko) – 29 týmů – 62 žáků (z toho 16 dívek)

22 Mezinárodní programátorská soutěž Baltík 2004 vítězové:  kategorie A (1. stupeň): Matej a Pavol Vargovčíkovi, Michal Petriľák, Sabinov, SR  kategorie B (2. stupeň ZŠ): Václav Švirga, Kopřivnice, ČR

23 Mezinárodní tvůrčí a programátorská soutěž Baltík a Baltazar 2004 zadání:  vytvořte v Baltíkovi nebo v Baltazarovi program na libovolné (nekrvavé) téma www stránky:  www.ict-edu.sk/crm/contests/sgpcup účast:  soutěž právě probíhá, aktuálně přihlášeno xx týmů ve 3 věkových kategoriích (doplnit 8. 11.) vítězové:  budou známi po ukončení mezinárodního finále (27.-28.11.2004 v Brně)

24 Závěr: proč se zapojit do TIB? Jsem začínající učitel informatiky a budu vděčný za každou radu a pomoc.  Zaregistrujte se do projektu TIB jako škola typu C a budete si moci stahovat a využívat hotové projekty, získáte i tématické plány, abyste věděli, kdy který projekt použít.

25 Závěr: proč se zapojit do TIB? Jsem učitel informatiky, s výukou už mám zkušenosti, jsem ale zavalený povinnostmi a nemám čas neustále vymýšlet nové zajímavé úkoly pro žáky.  Zaregistrujte se jako škola B nebo C. Získáte přístup k připraveným tématickým plánům, projektům i přípravným úlohám. Můžete je přímo použít nebo si je přizpůsobit.

26 Závěr: proč se zapojit do TIB? Jsem zkušený učitel informatiky a rád se podělím s ostatními kolegy o své zkušenosti.  Zaregistrujte se jako škola A a rozšiřte mezinárodní metodický tým. Rádi uvítáme vaše zkušenosti a pomoc méně zkušeným kolegům v metodice i jakýkoliv jiný způsob vašeho aktivního zapojení do projektu.

27 Závěr: proč se zapojit do TIB? Nejsem učitel informatiky, ale chtěl bych využívat informační technologie ve svém předmětu.  Doporučte účast v projektu TIB vašemu učiteli informatiky. Mnohé dílčí projekty využívají mezipředmětové vztahy a umožňují tak integrovat ICT i do jiných předmětů.

28 Odkud vzít software - 1 SGP Informatika (Baltík)  evaluovaný  Pachner součásti OS  Malování  Záznam zvuku  Internet Explorer

29 Odkud vzít software - 2 Kancelářský balík  evaluace  Pachner  nebo freeware Grafické programy  evaluace  Pachner  nebo freeware

30 Konec děkujeme za pozornost Zuzana Kocíková národní kordinátor projektu TIB zuzana.kocikova@ict-edu.cz www.ict-edu.cz


Stáhnout ppt "Tvořivá informatika s Baltíkem (TIB) Zuzana Kocíková a Jiří Sumbal Informatika ve škole Zlenice, 8.-10. 11. 2004."

Podobné prezentace


Reklamy Google