Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
Tým č. 5 Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP Dalibor Michalíček VŠB-TUO Adam Soustružník OU
2
Obsah prezentace Úvod Průzkum Současná situace Naše řešení Talent
Univerzita Praxe „Talent 2020 aneb…“
3
Úvod Kdo je pro nás „talent 2020“?
Student, který v září 2011 nastoupí na střední školu, v roce 2015 nastoupí na univerzitu, a v roce 2020 úspěšně ukončí své vysokoškolské studium.
4
Průzkum rychlý průzkum na malém vzorku respondentů,
forma dotazování: osobní a telefonické rozhovory. střední školy univerzity soukromá sféra
5
Průzkum Střední školy: Univerzity: Soukromý sektor:
nerozvíjí měkké dovednosti, neúčinnost RVP, nedostatečně vedou studenty ke správnému výběru oboru na VŠ. Univerzity: Vyžadují měkké dovednosti, ovšem nijak je nerozvíjí, špatná návaznost na praxi, chybějící motivace, malá invence a nezájem studentů dále se rozvíjet. Soukromý sektor: Nespokojenost s úrovní absolventů: chybí znalost jazyků, praktické a mezinárodní zkušenosti
6
TALENT UNIVERZITA PRAXE - - - ?
7
TALENT Kdo je to talent? Člověk, který má vrozené a rozvinuté schopnosti na středně vysoké úrovni. nadání talent genialita Podporou talentů můžeme dosáhnout špičkových odborníků ve svých oborech!
8
TALENT Kde a jak jej najít? střední školy,
dávat studentům prostor pro kreativitu, podporovat studenty v seberealizaci, rozvíjet základní měkké dovednosti, systematickou prací se studenty. Vnitřní a vnější objevení nadání a následné rozvinutí v talent.
9
TALENT Přípravné semináře univerzit větší spolupráce SŠ a univerzit,
ve 3. ročníku SŠ, sebepoznání studentů, náplň studijních oborů, simulace, seznámení s uplatněním na trhu práce, seznámení s přijímacími požadavky, Návaznost na přijímací řízení – zohlednění určitého talentu
10
UNIVERZITA Přijetí potencionálně nadějných talentů,
jejich následný rozvoj Inspirace modelu dánského profesora Petera Gorm Larsena
11
UNIVERZITA Jak talent rozvíjet? Výuka teorie, menší počet předmětů,
zefektivnění celkové výuky, výuka ve spolupráci s odborníky z praxe, zvýšení poměru předmětů vyučovaných v cizím jazyce, podpora studia v zahraničí.
12
UNIVERZITA Výuka a zdokonalování měkkých dovedností, práce v týmu,
komunikace, vystupování a prezentační dovednosti, projektové řízení a time management. akreditování nových předmětů využití měkkých dovedností ve všech ostatních předmětech
13
PRAXE povinná praxe v rámci studia
podpora zahraničních odborných stáží podpora činností ve studentských organizacích (AIESEC, SUS, IAESTE, ISC) možnost nahrazení bakalářské práce odbornou praxí schválenou garantem převedení teorie do praxe ukončení základního vzdělávacího procesu
14
TALENT UNIVERZITA PRAXE ŠPIČKOVÝ ABSOLVENT ?
15
…aneb ,,talent 2020“ má jasnou představu o svém zaměstnání
je dokonale připraven k nástupu do povolání ve svém oboru ovládá cizí jazyky díky zkušenostem z praxe a zahraničí má síť kontaktů umí komunikovat s lidmi, pracovat v týmu, prodat své znalosti a dovednosti
16
Zdroje NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha, ISBN HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní. Praha : Grada, s. ISBN Rozhovory s otevřenými otázkami
17
ZÁVĚREM Nyní jsme vám zde představili podle nás ideální systém pro podporu nadání, práci s talenty a přípravy špičkových absolventů univerzit. Avšak i v sebedokonalejším systému vždy záleží na jednotlivých studentech a jejich přístupu k příležitostem!
18
Děkujeme za pozornost! Tým č. 5 Adam Soustružník OU
Dalibor Michalíček VŠB-TUO Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.