Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Ing. Radislav Kusák ČSAD Uherské Hradiště a.s. 25. září 2014
2
Hospodářská komora České republiky
Jediná podnikatelská reprezentace zřízená zákonem č. 301/1992 Sb. o Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky. Je zastoupena ve všech krajích ČR. Sdružuje téměř členů (právnických i fyzických osob) organizovaných v 60 regionálních a 81 oborových asociací. Posláním HK ČR je vytvářet příležitosti pro podnikání, prosazovat a podporovat opatření, která přispívají k rozvoji podnikání v ČR, a tím i k celkové ekonomické stabilitě státu.
3
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Vznikla sloučením tří okresních hospodářských komor v Uherském Hradišti, Vsetíně a Zlíně k V současné době zastupuje téměř 400 podnikatelských subjektů Zlínského kraje, z toho 12 jsou firmy přímo podnikající v dopravě
4
Priority: Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
proexportní podpora KCVT - specializuje se zejména na Rusko, Ukrajinu a země SNS. Jako jediná komora v České republice má kontaktní kancelář v Moskvě. podpora technického vzdělávání – spolupráce s firmami, podpora středních odborných škol (účast na soutěžích, pořádání exkurzí), Den řemesel, spolupráce se Zlínským krajem, Národní soustava kvalifikací moderování mezi firmami a institucemi – zastoupení v poradních sborech Zlínského kraje, připomínkování strategických dokumentů
5
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Sektor doprava je jednou z důležitých oblastí národního hospodářství, která ovlivňuje prakticky všechny oblasti veřejného i soukromého života a podnikatelské sféry. Jedná se o sektor finančně velmi náročný, na druhou stranu jde o sektor, který výrazně přispívá do příjmové stránky veřejných rozpočtů. Jde o sektor, který je nutnou podmínkou pro zvyšování konkurenceschopnosti České republiky. Doprava a spoje se podílí na tvorbě HDP zhruba 10 %. V dopravě pracuje zhruba 250 tis. zaměstnanců v rámci celé ČR, ve Zlínském kraji 8,6 tis. (4,3 % z celkového počtu zaměstnanců). Zdroj: ČSÚ
6
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Objem investičních finančních prostředků vložených do infrastruktury klesá již šestým rokem, v roce 2013 byl nejnižší od roku 2001. V roce 2014 činí rozpočet SFDI 71 mld. Kč, v loňském roce to bylo 65 mld. Kč Příznivá zpráva: na rok 2015 se plánuje rozpočet SFDI pro potřeby dopravy celkem 94 mld. Kč, pro potřebu silniční dopravy 46,6 mld. Kč.
7
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Při KHK ZK funguje již téměř deset let Dopravní sekce. Jejími členy jsou významné firmy Zlínského kraje, jak dopravní, tak výrobní. V rámci této sekce jsou diskutována např. tato témata: investiční a neinvestiční akce na silnicích I., II. a III. třídy ve Zlínském kraji obnova vozového parku v autobusové dopravě dopraví obslužnost Zlínského kraje vývoj nákladů a výnosů ve veřejné dopravě železniční a autobusové ve Zlínském kraji, vzájemná spolupráce s veřejnou správou bezpečnost dopravy ve Zlínském kraji
8
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Význam dopravy pro Zlínský kraj: Dopravní společnosti jako zaměstnavatel Kvalitní dopravní infrastruktura je nezbytná pro bezproblémové zásobování zpracovatelských firem Kvalitní dopravní infrastruktura je důležitá při získávání nových zakázek Kvalitní dopravní infrastruktura je důležitá pro podporu exportu Kvalitní dopravní infrastruktura je důležitá pro rozvoj cestovního ruchu Všechny výše uvedené body jsou důležité pro celkový rozvoj kraje a zaměstnanost v kraji.
9
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Pohled podnikatelů v dopravě na některé problémy v dopravě obecně Zákon o veřejných zakázkách, který paradoxně brání tomu, k čemu je určen – vysoutěžení nejlepší nabídky (např. vítězem je firma bez zaměstnanců nebo náležitých zkušeností) Rozhodování ÚOHS - zdravý rozum by měl stát nad striktním výkladem zákona (věčný spor: má prioritu duch nebo litera zákona?) Stále větší zpoplatňování silniční dopravy, které by mělo vést k jejímu omezení (už dnes je zpoplatnění takové, že dopravce zpět do rozpočtu odvádí více než 30 celkových nákladů a sil. doprava tak generuje do SR více než 110 mld. Kč/rok) Preferenci některých druhů dopravy před jinými – podnikatelský sektor si je moc dobře vědom výhod a nevýhod jednotlivých druhů přepravy a podle toho se rozhoduje
10
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Doprava nepotřebuje Tendenční a lživých pohled na silniční dopravu, populismus typu Kamion opět zabíjel Nekoncepčnost na MD, která plyne i z doby životnosti ministra dopravy (s ministrem zdravotnictví nejrizikovější post ve vládě) - 1,3 roku Průplav Labe – Odra - Dunaj Nekvalitně provedené stavby, které není možné reklamovat (kvalita jinde v Evropě) Peníze na investice?
11
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Doprava ve ZK potřebuje Intenzivně pracovat na přípravě projektů, které budou mít šanci uspět v čerpání peněz z IROP Vedle přípravy výstavby R49 zintenzivnit práce na R55 V oblasti dopravní obslužnosti optimalizovat jízdní řády i s důsledkem rušení některých málo využívaných autobusových nebo vlakových spojů nebo linek Zahájit elektrifikaci a zkapacitnění vybraných tratí, zejména Otrokovice – Zlín – Vizovice
12
DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Radislav Kusák ČSAD Uherské Hradiště a.s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.