Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hana Beranová, Lucie Frýdová, Alexandra Ředinová
2
CO JE TO PLÁNOVÁNÍ? Plánování je proces stanovení cílů řízené činnosti, vhodných cest a prostředků k jejich dosažení v určitém stanoveném čase.
3
LOGIKA PLÁNOVACÍHO PROCESU
4
POSTUP TVORBY PLÁNU stanovení základního cíle
vymezení možných cest k dosažení tohoto cíle zvolení jedné, nejpřijatelnější varianty vedoucí k dosažení cíle
5
Druhy cílů Cíle hlavní Cíle vedlejší
v soustavě cílů jsou nadřazeny nad všechny ostatní při tvorbě plánu nesmí chybět Cíle vedlejší rozpracovávají cíle hlavní a jsou jim podřazeny- tzv. STROM CÍLŮ
6
ČLENĚNÍ PLÁNŮ dlouhodobé – více než 5 let střednědobé – 1 až 5 let
A) z časového horizontu dlouhodobé – více než 5 let střednědobé – 1 až 5 let krátkodobé – 1 rok
7
ČLENĚNÍ PLÁNŮ strategického plánování taktické plánování
B) z hlediska charakteru rozhodovacího procesu strategického plánování taktické plánování operativní plánování
8
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
navazuje na strategické cíle podniku má dlouhodobý charakter je realizováno top manažery
9
TAKTICKÉ PLÁNOVÁNÍ směřuje k uskutečnění strategických plánů
konkretizují se při něm cíle a způsoby jejich dosažení odpovídají mu plány na úrovni organizačních článků podniku
10
OPERATIVNÍ PLÁNOVÁNÍ vychází z taktického plánování a konkrétních známých podmínek má krátkodobý charakter
11
ČLENĚNÍ PLÁNŮ C) dle věcné náplně D) dle účelu
např. uzpůsobování strategických plánů pro potřeby investora
12
ŘÍDÍCÍ PYRAMIDA A PLÁNY
13
Postup při tvorbě strategie plánů
stanovení základních předpokladů chování firmy stanovení strategických cílů firmy stanovení základní podnikatelské pozice firmy (SWOT ANYLÝZA)
14
Analýza silných a slabých stránek podniku
SWOT Analýza silných a slabých stránek podniku
15
POSTUP PŘI TVORBĚ STRATEGIE PLÁNU
návrh variant podnikatelských strategií: Při již existujícím výrobku - strategie nízkých nákladů - strategie diferenciace - strategie ohniska tržní mezery
16
POSTUP PŘI TVORBĚ STRATEGIE PLÁNU
Při prosazování nového výrobku - ofenzivní strategie: „být nejlepší“ - mírně ofenzivní strategie: umění se přizpůsobit - defenzivní strategie: udržení pozice na trhu - zůstatková strategie: zaměřena na přežití
17
POSTUP PŘI TVORBĚ STRATEGIE PLÁNU
Zpracování strategie výrobkového portfolia - spočívá se stanovení pozice jednotlivých výrobků na trhu Vypracování a sladění dílčích strategií Výběr optimální varianty komplexních strategických plánů
18
Formulace komplexního strategického plánu a sestavení rozpočtu
Rozpočet Cash flow Investiční rozpočet Rozpočet vlastních a cizích zdrojů
19
ZÁVĚR Strategický plán je někdy označován jako podnikatelský plán. Ten bývá potom rozpracován na jednotlivé plány. Každý podnikatelský plán je spojen s určitým rizikem při realizaci.
20
ZDROJE Ekonomie stručný přehled, Jana Švarcová a kolektiv
Management a organizování podniku, Dědina J., Čejka J. Teorie řízení, Hron J. Management, Bělohlávek F., Košťan P., Šuleř O.
21
Děkujeme za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.