Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOliver Hruda
1
Habilitační přednáška Martin Fajman 28.4.2014
2
Biomasa – obecná východiska hoření biomasy východiska regulace Kotel jako regulovaný systém Aplikace spojitých regulátorů PID regulace, limitace PID regulace, modifikace PID regulace Praktická ukázka Rozvoj oboru Pedagogická oblast Oblast VaV
3
Suchá biomasa lignocelulózového charakteru Výhřevnost obsah vody chemické složení a podíl základních komponent podíl těkavé hořlaviny a fixního uhlíku Fyzikální transformace biomasy manipulovatelnost homogenita ovlivňuje kinetiku hoření - regulovatelnost
4
Rozlišují se fáze hoření: 1. Sušení 2. Pyrolýza 3. Hoření těkavých látek 4. Dohoření fixního uhlíku Otevřená x uzavřená ohniště (rošt) Přebytek O 2 Teplota plamene Míra emisí ÚČINNOST
5
Uzavřené ohniště - topeniště Regulace Palivo – přísun, kontinuálně x dávkově Regulace přívodu spalovacího vzduchu a/nebo odvodu spalin Primární vzduch Sekundární (terciární) Odvod spalin Kotel jako součást systému vytápění Regulace (s/bez akumulace) Požadovaný výkon – tepelná ztráta objektu Výstupní teplota
6
Diskrétní (dvoustavová regulace) Spojitá regulace (pseudospojitá regulace) Palivo - rozmístění paliva na roštu x hořáky (retorta) Pohony s frekvenčními měniči Časová závislost Vzdušniny - regulace ventilátorů Škrcení Regulace otáček Frekvenční měnič PWM – pulzně šířková modulace – SSR Kalibrace dle paliva – matice (3D) Vztah nastavení jednotlivých akčních členů Dle vztahu požadavku regulace (SP) a aktuálních podmínek extrapolace v řádcích matice pro aktualizaci nastavení akčních členů
7
PID – proporčně integrační a derivační regulátor Doba odezvy systému Hystereze
8
„Predikce“ vývoje systému - derivace průběhu teploty těla spalinového výměníku
9
Realizace modifikovaného PID
12
Realizace spojité regulace s modifikací dynamické složky odstraňuje nevýhody Stavové regulace a spojité regulace standardního PID Relativně malý požadovaný výpočetní výkon Komfort obsluhy srovnatelný s plynovými kotli Dosažení vysoké účinnosti i v přechodových režimech – minimalizace emisí Software umožňuje Experimentální činnosti Praktické úlohy pro studenty
13
Pedagogická oblast: rozvoj komplexního myšlení systematický důraz na podstatné odborné kompetence vazba na představy klíčových zaměstnavatelů jazyková připravenost formou předmětu ve studijním plánu v cizím jazyce zavedení discipliny „Inovace v oboru“ – dle ARI – PEF
14
vyšší míra využití projektové podpory podpora zapojení studentů do odborné činnosti ústavu „udržení“ zájmu studentů o studium vyšší orientace studentů v oblasti metodologie potenciální zavedení povinného předmětu z oblasti metodologie a informační gramotnosti
15
Publikační aktivita + 57 časopisů AGRICULTURE,MULTIDISCIPLINARY dle WoS
16
komplexní projekty propojení odborností další ústavy AF univerzity v ČR (Brno - VUT, UNOB) zahraniční univerzity sdílení výsledků prostřednictvím vybavení spolupráce s komerční sférou důraz na inovace a spolupráci s aplikační sférou - TT
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.