Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKristýna Bednářová
2
Osnova Autoři Autoři Zaměření příspěvku Zaměření příspěvku Výsledky Výsledky Závěr Závěr
3
Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. Ing. Jiří Dušek Katedra evropských studií a veřejné správy Vysoké školy evropských a regionálních studií Katedra evropských studií a veřejné správy Vysoké školy evropských a regionálních studií výzkum byl realizován ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni, Českou zemědělskou univerzitou v Praze a Vysokou školou polytechnickou v Jihlavě v rámci realizace projektu „Blíže k zelenému stromu, registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1/0126. Tento projekt je spolufinancován z ESF. výzkum byl realizován ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni, Českou zemědělskou univerzitou v Praze a Vysokou školou polytechnickou v Jihlavě v rámci realizace projektu „Blíže k zelenému stromu, registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1/0126. Tento projekt je spolufinancován z ESF.
4
Zaměření příspěvku název výzkumu „Analýza zájmu a potřeb organizací o společné vědecké a výzkumné projekty s vysokými školami“ název výzkumu „Analýza zájmu a potřeb organizací o společné vědecké a výzkumné projekty s vysokými školami“ výzkum byl realizován na území Jihoč. kraje, Vysočiny, Středoč. kraje a Prahy výzkum byl realizován na území Jihoč. kraje, Vysočiny, Středoč. kraje a Prahy zkoumaným vzorkem byla rozsáhlá cílová skupina 825 respondentů (k 12. 5. 2006), kterým byli tazateli – zaškolenými laiky, kladeny pevně stanovené formulace dotazů dle přesně stanovených kritérií. zkoumaným vzorkem byla rozsáhlá cílová skupina 825 respondentů (k 12. 5. 2006), kterým byli tazateli – zaškolenými laiky, kladeny pevně stanovené formulace dotazů dle přesně stanovených kritérií.
5
Zaměření příspěvku data za Plzeňský kraj se v současné době zpracovávají data za Plzeňský kraj se v současné době zpracovávají celková skupina respondentů by měla po skončení výzkumu dosáhnout 1000-1200 respondentů celková skupina respondentů by měla po skončení výzkumu dosáhnout 1000-1200 respondentů v příspěvku je hodnocena část C) Regionální rozvojová agentura, zaměřená na spolupráci organizací s regionální rozvojovou agenturou v příspěvku je hodnocena část C) Regionální rozvojová agentura, zaměřená na spolupráci organizací s regionální rozvojovou agenturou
6
Kontakt s reg. rozvojovou agenturou
7
Na otázku, zda přišla Vaše organizace do kontaktu s regionální rozvojovou agenturou, odpovědělo kladně 22,8 % všech respondentů. Na otázku, zda přišla Vaše organizace do kontaktu s regionální rozvojovou agenturou, odpovědělo kladně 22,8 % všech respondentů. Pokud se podíváme na strukturu odpovědí respondentů, dojdeme ke zjištění, že nejvíce organizací, které přišly do kontaktu s regionální rozvojovou agenturou je z oblasti veřejné správy (města a obce atd.). Pokud se podíváme na strukturu odpovědí respondentů, dojdeme ke zjištění, že nejvíce organizací, které přišly do kontaktu s regionální rozvojovou agenturou je z oblasti veřejné správy (města a obce atd.). Nejméně se s regionálními rozvojovými agenturami setkaly obchodní společnosti (82,2 %) a jiné organizace (84,4 %), kam patří hlavně OSVČ, příspěvkové organizace a družstva. Nejméně se s regionálními rozvojovými agenturami setkaly obchodní společnosti (82,2 %) a jiné organizace (84,4 %), kam patří hlavně OSVČ, příspěvkové organizace a družstva. Nejvíce respondentů, kteří na tuto otázku neodpověděli, bylo z neziskových organizací – 5,7 %. Nejvíce respondentů, kteří na tuto otázku neodpověděli, bylo z neziskových organizací – 5,7 %.
8
Spokojenost s činností
9
Převážná část organizací (obchodní společnosti, veřejná správa a neziskové organizace) je se službami regionálních rozvojových agentur z více než 50 % spíše spokojena. Převážná část organizací (obchodní společnosti, veřejná správa a neziskové organizace) je se službami regionálních rozvojových agentur z více než 50 % spíše spokojena. Hodnocení velmi nespokojen uvedlo pouze 4,8 % respondentů z oblasti obchodních společností. Nejvyšší počet respondentů, kteří jsou velmi spokojení (21,7 %), jsou jiné organizace, kam patří hlavně OSVČ, příspěvkové organizace a družstva. Hodnocení velmi nespokojen uvedlo pouze 4,8 % respondentů z oblasti obchodních společností. Nejvyšší počet respondentů, kteří jsou velmi spokojení (21,7 %), jsou jiné organizace, kam patří hlavně OSVČ, příspěvkové organizace a družstva. Nejužší spektrum odpovědí na otázku uvedly neziskové organizace, kde je 60 % respondentů velmi spokojeno, 30 % spíše nespokojeno a 10 % respondentů uvedlo, že nemohou danou otázku kvalifikovaně posoudit. Nejužší spektrum odpovědí na otázku uvedly neziskové organizace, kde je 60 % respondentů velmi spokojeno, 30 % spíše nespokojeno a 10 % respondentů uvedlo, že nemohou danou otázku kvalifikovaně posoudit.
10
Zkušenosti s prací RERY
11
Pozitivní zkušenosti či negativní nejvíce uváděli respondenti z oblasti obchodních společností (6,5 % a 6,7 %). Pozitivní zkušenosti či negativní nejvíce uváděli respondenti z oblasti obchodních společností (6,5 % a 6,7 %). Téměř u všech typů organizací je poměr pozitivních a negativních zkušeností vyrovnán, pouze u veřejné správy významněji převládají pozitivní zkušenosti (o 2,2 %). Téměř u všech typů organizací je poměr pozitivních a negativních zkušeností vyrovnán, pouze u veřejné správy významněji převládají pozitivní zkušenosti (o 2,2 %).
12
POZITIVNÍNEGATIVNÍ Aktivní přístupNepřehlednost informací Dobré vztahy, ochota pomoci a poraditVšechno je na dlouhou dobu Spíše pozitivníŠpatná informovanost Firma zpracovala žádost o grant a obec jej dostala Prakticky nulová prezentace – neslyšel jsem o ní Významná pomoc při spolupráciMěla by se více prezentovat a být v podvědomí veřejnosti Příjemné jednání, poradenství v oboruPod záštitou seriózní organizace vystupují nefundovaní lidé Odborná úroveňSložitost, malá osvěta Poradenství, spolupráce v oblasti projektového řízení, tvorby projektů. V oboru soc. služeb není nikdo v Jihočeském kraji certifikovaný Strategie rozvoje, poradenství, vzdělávání-semináře V našem oboru nemá hlavní zaměř.činnosti
13
Zpravidla vysoká odbornost zaměstnanců a znalost problematiky Při realizaci některých projektů si dostatečně nezmapovaly stav dané problematiky v regionu Spolupráce na projektech byla na profesionální úrovni Malá prezentace Pomoc při zpracování studiíPoměrně vysoká flustrace zaměstnanců Informovanost, profesionální přístup, pružnost Zdlouhavé řešení Příprava strategieOdborná nezpůsobilost v tech. oblasti Předává informaceAdministrativa, nekompetentnost, nezodpovědnost Vzdělávací akce na míruSoustředění více na byrokracii než problematiku
14
Oblasti působnosti RERY dle respondentů
25
Závěr Nejčastěji respondenti uvádí, že nepřišli do kontaktu s regionální rozvojovou agenturou (75,9 %). 70,7 % respondentů z oblasti veřejné správy přišlo do kontaktu s RRA. Nejčastěji respondenti uvádí, že nepřišli do kontaktu s regionální rozvojovou agenturou (75,9 %). 70,7 % respondentů z oblasti veřejné správy přišlo do kontaktu s RRA. Respondenti jsou se službami spíše spokojeni, záporné hodnocení nepřevažuje u žádné skupiny respondentů. Respondenti jsou se službami spíše spokojeni, záporné hodnocení nepřevažuje u žádné skupiny respondentů. Názory respondentů jsou mnohdy velmi odlišné – profesionální lidé X nefundovaní lidé, špatná informovanost X aktivní přístup atd. Názory respondentů jsou mnohdy velmi odlišné – profesionální lidé X nefundovaní lidé, špatná informovanost X aktivní přístup atd. Lépe hodnoceny jsou agentury založené obcemi a jejich sdruženími než agentury založené státem či krajem. Nejčastěji zaznívá kritika na adresu komerčního přístupu RRA, a to především ze strany obcí, které nejsou zvyklé za informace a poradenství platit. Lépe hodnoceny jsou agentury založené obcemi a jejich sdruženími než agentury založené státem či krajem. Nejčastěji zaznívá kritika na adresu komerčního přístupu RRA, a to především ze strany obcí, které nejsou zvyklé za informace a poradenství platit.
26
Závěr Přes všechny výtky měst a obcí na adresu RRA, je jasné, že RRA se pro většinu z těchto měst a obcí staly nenahraditelnými partnery spolu s krajským úřadem. Problematickou otázkou do budoucna zůstává i nadále financování činnosti RRA, od kterého se bude odvíjet i konkrétní činnost a působení dané RRA v regionu. Přes všechny výtky měst a obcí na adresu RRA, je jasné, že RRA se pro většinu z těchto měst a obcí staly nenahraditelnými partnery spolu s krajským úřadem. Problematickou otázkou do budoucna zůstává i nadále financování činnosti RRA, od kterého se bude odvíjet i konkrétní činnost a působení dané RRA v regionu.
27
Kontakt Ing. Jiří Dušek asistent výzkumu Tel: + 420 386 116 821 Mail: dusek@vsers.cz Vysoká škola evropských a regionálních studií Žižkova 4 370 01 České Budějovice Česká republika
28
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.