Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniela Novotná
1
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research
2
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 2 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP10 ŘETĚZCŮ - RYCHLOOBRÁTKOVÉ ZBOŽÍ V r.2006 po řadě let zpomalování vývoje prudce vzrostla koncentrace obchodu - o 10 pct oproti předchozímu roku. Došlo totiž ke kvalitativnímu zlomu - koncentrace již neprobíhá jen výstavbou nových prodejen, ale hlavně spojováním řetězců, díky tomu, že český trh některé subjekty opouštějí. Koncentrace českého trhu se tak podstatně přiblížila západoevropským poměrům. Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod
3
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 3 INCOMA Research STRUKTURA TOP50 - PODLE TYPU VLASTNICTVÍ Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod V TOP50 roste podíl českých firem. Je to díky koncentraci mezinárodních řetězců na špičce žebříčku, což umožňuje vstup do žebříčku menším společnostem.
4
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 4 INCOMA Research VÝVOJ OBRATU TOP50 Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod Celkový obrat TOP50 obchodních firem v r.2006 dosáhl téměř 370 mld. Kč. Obrat TOP10 roste již řadu let výrazně rychleji než zbytek TOP50. Počátkem 90. Let byl obrat TOP10 a zbytku vyrovnaný, v současnosti má TOP10 dvojnásobný obrat než zbytek žebříčku.
5
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 5 INCOMA Research STRUKTURA TRŽEB TOP50 PODLE PŘEVAŽUJÍCÍHO SORTIMENTU FIREM Naprostá většina obratu TOP50 stále připadá na firmy s převahou rychloobrátkového zboží, ale ostatní segmenty postupně rostou. Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod
6
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 6 INCOMA Research STRUKTURA MALOOBCHODNÍCH TRŽEB FIREM S PŘEVAHOU RYCHLOOBRÁTKOVÉHO ZBOŽÍ hypermarkety mají více než polovinu z celého segmentu diskonty již předstihly supermarkety Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod
7
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 7 INCOMA Research VSTUP HLAVNÍCH ŘETĚZCŮ NA ČESKÝ TRH - A JEJICH ODCHOD… Z českého trhu po řadě let odcházejí mezinárodní řetězce…kdo bude následovat? Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod
8
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 8 INCOMA Research Zdeněk Skála, Retail Research Manager tel. +420 - 251 117 545 e-mail skala@ incoma.cz http://www.incoma.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.