Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research."— Transkript prezentace:

1 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research

2 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 2 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP10 ŘETĚZCŮ - RYCHLOOBRÁTKOVÉ ZBOŽÍ  V r.2006 po řadě let zpomalování vývoje prudce vzrostla koncentrace obchodu - o 10 pct oproti předchozímu roku.  Došlo totiž ke kvalitativnímu zlomu - koncentrace již neprobíhá jen výstavbou nových prodejen, ale hlavně spojováním řetězců, díky tomu, že český trh některé subjekty opouštějí.  Koncentrace českého trhu se tak podstatně přiblížila západoevropským poměrům. Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

3 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 3 INCOMA Research STRUKTURA TOP50 - PODLE TYPU VLASTNICTVÍ Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod  V TOP50 roste podíl českých firem.  Je to díky koncentraci mezinárodních řetězců na špičce žebříčku, což umožňuje vstup do žebříčku menším společnostem.

4 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 4 INCOMA Research VÝVOJ OBRATU TOP50 Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod  Celkový obrat TOP50 obchodních firem v r.2006 dosáhl téměř 370 mld. Kč.  Obrat TOP10 roste již řadu let výrazně rychleji než zbytek TOP50.  Počátkem 90. Let byl obrat TOP10 a zbytku vyrovnaný, v současnosti má TOP10 dvojnásobný obrat než zbytek žebříčku.

5 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 5 INCOMA Research STRUKTURA TRŽEB TOP50 PODLE PŘEVAŽUJÍCÍHO SORTIMENTU FIREM  Naprostá většina obratu TOP50 stále připadá na firmy s převahou rychloobrátkového zboží, ale ostatní segmenty postupně rostou. Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

6 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 6 INCOMA Research STRUKTURA MALOOBCHODNÍCH TRŽEB FIREM S PŘEVAHOU RYCHLOOBRÁTKOVÉHO ZBOŽÍ  hypermarkety mají více než polovinu z celého segmentu  diskonty již předstihly supermarkety Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

7 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 7 INCOMA Research VSTUP HLAVNÍCH ŘETĚZCŮ NA ČESKÝ TRH - A JEJICH ODCHOD…  Z českého trhu po řadě let odcházejí mezinárodní řetězce…kdo bude následovat? Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

8 17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 8 INCOMA Research Zdeněk Skála, Retail Research Manager tel. +420 - 251 117 545 e-mail skala@ incoma.cz http://www.incoma.cz


Stáhnout ppt "17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research."

Podobné prezentace


Reklamy Google