Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJindřich Veselý
1
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého důvodu a tím pravým způsobem – to už tak snadné není.“
2
Úvod City = emoce Lat. e, moveo Interpretace Hodnocení Citové jevy
Spontaneita Subjektivnost
3
Dělení citů Stenické vs. astenické Vyšší vs. nižší Intelektuální
Estetické Sociální Etické Náboženské
4
Citová vana Soustředěná pozornost Oční kontakt Dotyk
5
Zásady pro usměrňování citů
Zmírnění skrze pojmenování Odvedení pozornosti Připomenutí chyb Přerušení „toku“ Pohyb Být pozitivní
6
Při komunikaci citů je důležité
Časté vyjadřování pozitivních citů Důvěrně ne často vyjadřovat city nesouhlasu City stížnosti vyjadřovat s opatrností a ve vhodný okamžik Vyslovovat v první osobě Vyhýbat se výčitkám O důležitých věcech komunikovat, když nás neohrožují negativní city
7
Úzkost Příčiny – nadměrné požadavky, neustálá kritika, nízká frustrační tolerance Pomoc Otevřená komunikace o problémech Nemluvit za něj Naslouchat Naučit být pozitivní
8
Radost a optimizmus Pocity štěstí a spokojenosti Upevnění zdraví
Vedlejší efekt dosahování cíle Deník radosti Vytvářet radostnou atmosféru
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.