Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlexandra Müllerová
1
Kvalita a bezpečí pro naše pacienty – náš základní cíl Mezinárodní konference pořádána Svazem zdravotních pojišťoven ČR ve spolupráci s o Association Internationale de la Mutualité (AIM) a o Joint Commission International (JCI) pod záštitou Ministerstva zdravotnictví ČR u příležitosti Předsednictví ČR v EU Pořádaná v Praze ve dnech 12. - 13. března 2009.
2
Svaz zdravotních pojišťoven České republiky (SZP ČR) vznikl dne 15.5.1997 jako nástupnická organizace Sdružení zdravotních pojišťoven, které bylo ustaveno v roce 1993. Od 1.6.2008 sdružuje osm zaměstnaneckých zdravotních pojišťovenv České republice. Pokrývá cca 40 % populace, což představuje cca 4 miliony pojištěnců. Svaz zdravotních pojišťoven se stal v roce 1995 členem korespondentem mezinárodní organizace AIM a v říjnu 2002 byl přijat za řádného člena AIM. Kvalita a bezpečí pro naše pacienty – náš základní cíl - pořadatelé
3
Joint Commission International (JCI) byla ustavena v roce 1997 jako divize Joint Commission Resources, Inc. (JCR), soukromého neziskového přidruženého člena Joint Commission. JCI šíří po celém světě poslání Joint Commission tím, že napomáhá mezinárodním zdravotnickým organizacím, agenturám a výborům pro veřejné zdravotnictví, ministerstvům zdravotnictví a dalším subjektům zlepšovat kvalitu a bezpečnost péče o pacienty ve více než 80 zemích. Kvalita a bezpečí pro naše pacienty – náš základní cíl - pořadatelé
4
Association Inernationale de la Mutualité (AIM) je uskupením autonomních orgánů pro oblast zdravotního pojištění a sociálního zabezpečení. AIM slouží svým členům tím, že zastupuje jejich nejrůznější zájmy na rozličných grémiích a fórech. Je obecně považována za spojnici mezi svými členy a vládami, nevládními organizacemi a zainteresovanými subjekty na poli sociálních a zdravotních služeb a za mluvčí sdružení a organizací ve zdravotní a sociální oblasti. Sdružuje členskou základnu z celého světa. Založena v roce 1950. Kvalita a bezpečí pro naše pacienty – náš základní cíl - pořadatelé
5
Celkový počet účastníků 113. Počet zúčastněných zemí 9 – USA, Maroko, Slovensko, Turecko, Maďarsko, ČR, Belgie, Holandsko, Dánsko. Účastníky byli poskytovatelé zdravotní péče, plátci zdravotní péče, účastníci z řad profesních sdružení i pacientských organizací, zástupci státních orgánů a organizací. Kvalita a bezpečí pro naše pacienty – náš základní cíl účastníci
6
Aktuální informace o stavu systému veřejného zdravotního pojištění v rámci členských států AIM. Aktuální informace o stavu systému veřejného zdravotního pojištění v ČR. Výsledky monitoringu kvality v ČR. Nakupování zdravotní péče v zaměstnaneckých zdravotních pojišťovnách v ČR. Kvalita holandské zdravotní péče a úloha zdravotních pojišťoven. Centrum spolupráce Joint Commission International a WHO pro řešení v oblasti bezpečí pacientů. Standardy a posudkový postup / posudkové řízení/certifikace Joint Commission International. Hlavní principy Joint Commission International v oblasti kvality zdravotní péče a bezpečí pacientů. Kvalita a bezpečí pro naše pacienty – náš základní cíl Hlavní témata
7
Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPaS) ústřední orgán státní správy zodpovědný za sociální zabezpečení Ministerstvo zdravotnictví Česká správa sociálního zabezpečení Orgán státní správy řídí MPaS Správa pracovních úřadů Organizační sekce MPaS Zdravotní pojišťovny - nezávislé subjekty Zaměstnavatel Úřady práce ODPOVĚDNOSTODPOVĚDNOST Peněžité dávky v období nemoci a mateřství Důchody Dávky v nezaměstnanosti Rodinné dávky Porodné Pohřebné Spolupracují v sociálních otázkách Ministerstvo obrany speciální složka Ministerstvo spravedlnosti speciální složka Ministerstvo financí speciální složka Ministerstvo vnitra speciální složka Okresní úřady - orgány státní správy - spravované Ministerstvem vnitra Věcné dávky (zdravotní péče) Peněžité dávky v případě pracovního úrazu nebo nemoci z povolání - náhrada škody Soukromé pojišťovny - povinné pojištění odpovědnosti zaměstnavatelů Zvláštní kategorie: armáda, soudy a vězeňská stráž, celní správa, policie Systém zdravotní a sociální péče v České republice
8
Smluvní garance kvality a dostupnosti - průběžné zvyšování kvalifikace lékaře - ordinační doba - komplexní hodnocení výsledků - projekty s prvky řízené péče Certifikáty kvality řízení Hodnocení výsledků léčby v porovnání s ostatními zdravotnickými zařízeními Vývoj nástrojů pro popis a hodnocení produkce zdravotních výkonů DRG, seznam zdravotních výkonů NRCZástupciZdravotní Národní referenčnízdravotnickýchpojišťovny centrumzařízení MZ Hlavní oblasti pro zvyšování kvality zdravotní péče
9
Kvalita z pohledu pacienta –dostupnost v čase v místě –kvalita organizace procesu léčby –doprovodné služby a vztah ošetřujícího personálu a lékařů Kvalita z hlediska lékaře –organizace činnosti zdravotnického řízení- „ISO 9000“ - certifikáty –měření kvality podle statistických výsledků a parametrů léčby v porovnání s ostatními zdravotnickými zařízeními –měření kvality dotazníkovými akcemi Kvalita z hlediska plátce –průkazné výsledky – NRC od roku 2007 –stupeň odborného vzdělání a průkazného zvyšování kvalifikace (postupně od roku 2008) –dodržování parametrů dostupnosti a organizace léčebné péče –specializovaná akreditovaná centra – odborné fórum – společná aktivita MZ a NRC –léčebné standardy Kvalita zdravotní péče
10
Ing. Ladislav Friedrich CSc. info @ szpcr.cz Děkuji Vám za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.