Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIlona Pospíšilová
1
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
2
Ve Strategickém plánu rozvoje statutárního města Ostravy na léta 2005-2013 jsou definovány v sekci G - Řízení a správa města klíčová opatření se vztahem k projektu eSMO Opatření 1.1 - Dokončení projektu procesního řízení Opatření 1.3 - Zavedení informačního systému pro komunikaci občana s úřadem Součást Strategického plánu města
3
Cíle projektu IS eSMO Zlepšení kvality a dostupnosti služeb poskytovaných SMO všem obyvatelům regionu za pomoci informačních a komunikačních technologií. Vybudovat takové technologické prostředí, které umožní postupné nasazení elektronické podoby všech služeb veřejné správy v samostatné i přenesené působnosti tak, aby občané a podnikatelské subjekty mohli služby používat vzdáleně a interaktivně bez časového a místního omezení prostřednictvím několika typů moderních komunikačních kanálů.
4
Proč IS eSMO??? Co již máme: Phone banking GSM banking Home banking Internet banking Personal banking … Co potřebujeme: Phone office GSM office Home office Internet office … Komunikaci s bankou prostřednictvím libovolného komunikačního media nebo kontaktního místa Komunikaci s veřejnou správou prostřednictvím libovolného komunikačního media nebo kontaktního místa, v podstatě „Friendly Office“
5
Nové komunikační kanály Web: Webová aplikace dostupná prostřednictvím internetu, informačních kiosků a informační recepcí E-mailová zpráva SMS zpráva z mobilního telefonu Telefonní hovor směřovaný na operátora v Call centru Budova střediska správních činností po vybudování je záměrem nabízet občanovi vyřízení více úkonů veřejné správy najednou v jedné lokalitě řešení bude integrováno s IS eSMO
6
Přínosy občanům Přehled o stavu vyřizování požadavků občana Snížení vícenásobných návštěv úřadu Zlepšení dostupnosti služeb Šetření času a nákladů Snížení byrokracie Zvýšení spokojenosti se službami veřejné správy
7
Procesní přístup k řešení IS eSMO Řízení organizačních a procesních změn Vyčlenění nových pracovišť pro komunikaci s občanem (Front Office) Přesunutí komunikace s občanem z jednotlivých agend (vnitřních odborů MMO) do Front Office Vytvoření nových pracovních rolí pro Front Office (agent Call centra, pracovník informační recepce,….) Elektronický oběh dokumentů, digitální archívy, elektronická podatelna Obsluha a správa nových komunikačních kanálů
8
Front Office: Přepážka – osobní kontakt klienta s kvalifikovanou obsluhou Portál – autorizovaný přístup klienta k informacím nebo podání prostřednictvím internetu Kontaktní centrum - další kanály pro komunikaci občana s úřadem Integrační vrstva: Propojení IS eSMO do stávajících systémů agend MMO Back Office: Řešení agend MMO ve stávajícím organizačním, procesním a systémovém uspořádání s odstraněním prvotního kontaktu s klienty Základní vize eSMO
9
Harmonogram I.etapy projektu
10
Agendy 1 etapa - pilotní Komunální odpad Žádost o vydání OP 2.etapa Evidence a vydávání ŘP Poskytování informací na úseku dopravy Profesní osvědčení pro řidiče z povolání Příjem plateb na úseku dopravy Registrace motorových vozidel Registrace výcvikových zařízení autoškol a provádění zkoušek Schvalování technické způsobilosti vozidel Správní řízení o přestupcích Evidence a vydávání cestovních dokladů Vidimace, legalizace, identifikace Podatelna Poskytování údajů z IS evidence obyvatel Příjem plateb na úseku vnitřních věcí Státní občanství Evidence a vydávání živnosti koncesované Evidence a vydávání živnosti ohlašovací Kontrola podnikatelů, ukládání a vymáhání pokut Poskytování informací z živnostenského rejstříku Příjem plateb na úseku živnostenského úřadu Ústavy sociální péče, žádosti o umístění do zařízení 3.etapa – dalších 50 agend
11
Legislativní omezení Problematika omezení agendy občanských průkazů (OP) ve vztahu k elektronické komunikaci a spolupráce s agendou Ministerstva vnitra ČR. Občan, který žádá o vydání občanského průkazu, je povinen osobně předložit a podepsat žádost o vydání Žádost lze podat pouze na tiskopise stanoveném Ministerstvem vnitra (nelze pořídit digitální kopii) Nový občanský průkaz si musí občan na příslušném místě vyzvednout osobně Zákon na ochranu osobních údajů Problematika spojená s udržováním dat v eSMO a zajištěním jejich bezpečnosti proti zneužití. Organizační omezení Nutnost realizace organizačních změn v rámci MMO pro podporu komunikace více kanály (vytvoření pracovišť Front-office/Back-office) Nutnost zapojení městských obvodů do projektu Zavedení procesního přístupu Zapojení občanů do projektu – potřebný marketing Hlavní omezení
12
Financování projektu IS eSMO Společný regionální operační program (SROP) První dvě etapy jsou zpracovány jako projekt SROP - Opatření 2.2 - Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech a jsou vybrány k realizaci s podporou financí z EU (tzv. uznatelné náklady) Financování projektu: Ze zdrojů SMO - cca 12% Ze zdrojů Moravskoslezského kraje – cca 3% Ze zdrojů státního rozpočtu – cca 10 % Ze zdrojů EU – cca 75% Ze zdrojů SMO reinženýring procesů uvnitř úřadu (neuznatelný náklad) 30 % z celkových nákladů projektu. Cíle a ukazatele SROP Počet nově vytvořených pracovních míst Počet míst s veřejným přístupem k širokopásmovému Internetu (kiosky) Počet obyvatel, kteří získají přístup k širokopásmovému Internetu (např.bezdrátovou technologií) Počet zpřístupněných on-line služeb
13
Děkuji za pozornost dusan.havlik@siemens.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.