Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilFrantišek Špringl
1
Tomáš Lázna, t.lazna@gmail.com
Jak psát práci SOČ Tomáš Lázna,
3
Středoškolská odborná činnost
36. ročník 18 oborů školní kolo (březen) okresní kolo (duben) krajské kolo (do 15. května) celostátní přehlídka polovina června, Plzeň
4
Obory SOČ Simsonova věta a její zobecnění v rovině a prostoru
Matematika a statistika Simsonova věta a její zobecnění v rovině a prostoru Dirichletův princip Rovinné grafy 2. Fyzika Experimentální studium valivých pohybů Detekce sekundárního kosmického záření v závislosti na meteorologických podmínkách Elektronová litografie
5
Obory SOČ Chalkogenidové skelné luminofory pro fotoniku
3. Chemie Chalkogenidové skelné luminofory pro fotoniku Syntéza nových metallakarboranových inhibitorů HIV-1 proteasy Nové materiály pro organickou fotovoltaiku 4. Biologie Bílkoviny na klíč Studie molekulárních markerů pro účely DNA Barcodingu a fylogenezi Juncaceae Teplotně dependentní mutace nádorového supresoru p53
6
Obory SOČ 5. Geologie a geografie MOŽNOSTI MODERNÍCH ZOBRAZOVACÍCH METOD VE STUDIU POSTMORTÁLNÍCH PROCESŮ U DÍRKOVCŮ (FORAMINIFERA) Paleontologický průzkum a popis lokality v obci Zašová v istebňanském souvrství slezské jednotky (svrchní křída, Vnější Západní Karpaty) Tuaregové
7
Obory SOČ 6. Zdravotnictví Využití nanotechnologií jako moderních nástrojů v léčbě infekcí vyvolaných multirezistentními kmeny bakterií Výzkum rezistence vybraných bakteriálních kmenů na Incidur Kochleární implantát a jeho přínos pro mladé lidi 7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství Výnos a stolní hodnota vybraných odrůd brambor Dysplazie kyčelního kloubu u psů Vliv různých druhů cytokininů na zakořeňování moruše černé in vitro
8
Obory SOČ 8. Ochrana a tvorba životního prostředí Semikvantitativní studie avifauny lokality Metylovičky - možnosti analýzy kompletních seznamů pozorovaných druhů Speciační analýza arsenu ve vodách, způsoby konzervace vzorku, mikrobiální mobilizace arsenu a dopady na životní prostředí v lokalitě Mokrsko Chiropterofauna v okolí města Nepomuk: stupeň ohrožení a ochranářské návrhy
9
Obory SOČ YuniControl - univerzální ovládací pult
9. Strojírenství, hutnictví, doprava a průmyslový design YuniControl - univerzální ovládací pult Dynamické řízení průjezdu dopravním omezením Elektrické vozítko "E-TRIKE" 10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace CISMON – Monitor vitálních funkcí s dlouhodobým záznamem s mikrokontrolery PIC Rotační displej Regulovatelný napájecí zdroj BD85/20S
10
Obory SOČ 11. Stavebnictví, architektura a design interiérů Návrh interiéru stravovacího zařízení pro Gymnázium Brno-Řečkovice RISIN´HOOD aneb bydlení jinak Administrativně bytový areál Žabovřesky 12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie Procvič si názvosloví Model dobíjecí a zapalovací soustavy motocyklu (s dynamem a bateriovým zapalováním) DOJDU dál Aneb tvorba a ověřování výukového programu zaměřeného na badatelské a skupinové vyučování v přírodě
11
Obory SOČ Cesta k evropské bankovní unii Inovace jako cesta z krize
13. Ekonomika a řízení Cesta k evropské bankovní unii Inovace jako cesta z krize Roční procentní sazba nákladů a její nepřesná definice v zákoně 14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času Herní novinařina a provoz webové stránky o počítacových hrách v praxi Hudební psychologie Vztah východní meditace a západní psychologie
12
Obory SOČ Krzysztof Penderecki - blázen nebo génius?
15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby Krzysztof Penderecki - blázen nebo génius? Umění baroka v Pozořicích za Liechtensteinů Problematika překladu Poeova díla - Teorie překladu a vlastní tvůrčí proces 16. Historie Soupis židovských podniků v Jihlavě v letech 1939 až 1940 a jejich historický vývoj Historie zaniklé osady Josefová v katastru obce Nové Losiny Pátrání po osudech bratří Mikešových za 1. světové války
13
Obory SOČ Hérakleitos z Efesu – Učení, život a vliv
17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory Hérakleitos z Efesu – Učení, život a vliv Budoucnost jaderné energetiky v ČR Novodobá syrská dynastie a nekončící jaro 18. Informatika LORRIS TOOLBOX - Sada nástrojů pro vývoj a řízení robotů Návrh řídicího systému CNC stroje se zaměřením na dynamiku pohybu Čištěníulic.cz - s námi nezapomenete přeparkovat své auto
14
Obory SOČ Podrobný přehled s anotacemi najdete na nebo v Brožuře SOČ (dostupná ve vaší škole) Na tomtéž webu naleznete kompletní výsledkové listiny a archiv vítězných prací.
15
Jak postupovat při tvorbě práce
1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
16
1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?
17
1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?
Který předmět mi jde ve škole nejlépe?
18
1. Vyberte si obor Který obor mě zajímá?
Který předmět mi jde ve škole nejlépe? Jaký druh školy studuji?
19
Jak postupovat při tvorbě práce
1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
20
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?
21
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?
Zaujalo mě nějaké konkrétní téma?
22
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?
Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit?
23
2. Vyberte si zaměření Narazil/a jsem na nějaký zajímavý problém?
Zaujalo mě nějaké konkrétní téma? Existuje nějaký výrobek, který bych si chtěl/a zkusit vyrobit? Pozor! Zaměření by mělo být co nejužší a co nejkonkrétnější
24
Jak postupovat při tvorbě práce
1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
25
3. Zjistěte, co už je vymyšleno
Knihy, časopisy, (internet)
26
3. Zjistěte, co už je vymyšleno
Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů!
27
3. Zjistěte, co už je vymyšleno
Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat
28
3. Zjistěte, co už je vymyšleno
Knihy, časopisy, (internet) Pozor na relevantnost zdrojů! Výsledkem by mělo být zjištění: 1, co už bylo v oboru vyzkoumáno 2, kterému konkrétnímu problému se chci věnovat Na základě studia literatury se píše teoretická část práce
29
Jak postupovat při tvorbě práce
1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
30
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce
31
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce
32
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému
33
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum
34
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum Návrh technického řešení nebo výrobku
35
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka
36
4. Komu tím prospějete? Na základě studia literatury máte hotovou teoretickou (kompilační) část práce Nyní je třeba vymyslet, co vaše práce přinese nového, co bude přínosem vlastní práce Teoretické řešení problému Praktický výzkum Návrh technického řešení nebo výrobku Učební pomůcka (Kompilační práce)
37
Jak postupovat při tvorbě práce
1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
38
5. Najděte si konzultanta
Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce
39
5. Najděte si konzultanta
Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled
40
5. Najděte si konzultanta
Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla
41
5. Najděte si konzultanta
Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře
42
5. Najděte si konzultanta
Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře Vysokoškolský učitel, odborník z praxe
43
5. Najděte si konzultanta
Pomůže vám ve všech bodech, od volby oboru až po praktickou část práce Nabídne vám jiný pohled Zkontroluje, zda dodržujete všechna pravidla Zajistí přístup k technice či literatuře Vysokoškolský učitel, odborník z praxe Projekt Otevřená věda (
44
Jak postupovat při tvorbě práce
1, vyberte si obor 2, vyberte si zaměření 3, zjistěte, co už bylo vymyšleno 4, komu tím prospějete? 5, najděte si konzultanta
45
Čistě teoretická práce
46
Čistě teoretická práce
Úvod: motivace, formulace problému, současný stav
47
Čistě teoretická práce
Úvod: motivace, formulace problému, současný stav Stať: teoretický úvod (nepřepisovat učebnice!) rozvinutí myšlenek za využití literatury popis vlastního objevu, řešení možno využít výzkumů a šetření
48
Čistě teoretická práce
Úvod: motivace, formulace problému, současný stav Stať: teoretický úvod (nepřepisovat učebnice!) rozvinutí myšlenek za využití literatury popis vlastního objevu, řešení možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků, srovnání se stanovenými cíli
49
Čistě teoretická práce
Úvod: motivace, formulace problému, současný stav Stať: teoretický úvod (nepřepisovat učebnice!) rozvinutí myšlenek za využití literatury popis vlastního objevu, řešení možno využít výzkumů a šetření Závěr: shrnutí dosažených výsledků, srovnání se stanovenými cíli Přílohy: informace o případných výzkumech, data
50
PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy
51
PRAKTICKÝ VÝZKUM
52
PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy
Stať: stručná teorie (co budu zkoumat?) metodika měření, průzkumu konkrétní dosažené výsledky, srovnání
53
PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy
Stať: stručná teorie (co budu zkoumat?) metodika měření, průzkumu konkrétní dosažené výsledky, srovnání Závěr: Potvrzení/vyvrácení hypotéz, diskuse
54
PRAKTICKÝ VÝZKUM Úvod: motivace, formulace hypotéz, dosavadní výzkumy
Stať: stručná teorie (co budu zkoumat?) metodika měření, průzkumu konkrétní dosažené výsledky, srovnání Závěr: Potvrzení/vyvrácení hypotéz, diskuse Přílohy: dokumentace použitých přístrojů a pomůcek, výzkumné materiály
55
PRAKTICKÝ VÝROBEK
56
PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu
57
PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu Stať: popis návrhu a konstrukce výrobku představení různých řešení zdůvodněná volba toho nejlepšího
58
PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu Stať: popis návrhu a konstrukce výrobku představení různých řešení zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků, využití výrobku, rozšiřitelnost
59
PRAKTICKÝ VÝROBEK Úvod: konkurenční výrobky, požadavky na funkcionalitu Stať: popis návrhu a konstrukce výrobku představení různých řešení zdůvodněná volba toho nejlepšího Závěr: shrnutí dosažených výsledků, využití výrobku, rozšiřitelnost Přílohy: výkresová dokumentace, zdrojové kódy, fotky
60
Didaktická pomůcka
61
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky
62
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky Stať: popis vyučované látky postupný návrh učební pomůcky testování pomůcky v praxi ustálení na nejlepším řešení a jeho zdůvodnění
63
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky Stať: popis vyučované látky postupný návrh učební pomůcky testování pomůcky v praxi ustálení na nejlepším řešení a jeho zdůvodnění Závěr: zhodnocení, možné nasazení ve vzdělávací instituci
64
Didaktická pomůcka Úvod: formulace problému, zkušenosti ze školy, existující pomůcky Stať: popis vyučované látky postupný návrh učební pomůcky testování pomůcky v praxi ustálení na nejlepším řešení a jeho zdůvodnění Závěr: zhodnocení, možné nasazení ve vzdělávací instituci Přílohy: hotová učební pomůcka a didaktický manuál k ní
65
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy
66
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby!
67
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt…
68
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah
69
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod
70
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod Stať
71
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod Stať Závěr a diskuse
72
Formální stránka práce
Rozsah 20 – 30 stran textu + přílohy Pozor na gramatické chyby! Titulní strana, čestné prohlášení, poděkování, anotace, abstrakt… Obsah Úvod Stať Závěr a diskuse Bibliografické citace!
73
Formální stránka práce
• používají se listy papíru formátu A4 (210x297 cm); lze psát a tisknout oboustranně • za základní se považuje jednoduché řádkování • nepoužívá se písmo menší než 10 bodů (doporučuje se používat písmo stojaté a kurzívou pouze zvýraznit krátké úseky textu) • poznámky pod čarou se číslují v textu průběžně výše položenými arabskými číslicemi • tabulky a obrázky se číslují průběžně v celém dokumentu (zvlášť se číslují tabulky, zvlášť obrázky apod.) • stránky se průběžně číslují arabskými číslicemi v záhlaví nebo v zápatí stránky • důležité části textu lze zvýraznit (umístěním na samostatný řádek, změnou řezu písma – tučně, kurzíva; podtržením, změnou velikosti písma, změnou fontu písma, velkými písmeny, uvozovkami, proložením)
74
Formální stránka práce
• nepoužívá se více než tři druhy velikostí a fontů písma • delší texty získávají na přehlednosti rozdělením na odstavce • při řádkování 1 a řádkování 1,5 se mezi odstavci nechává mezera o velikosti jednoho řádku • při řádkování 2 se mezi odstavci mezery nedělají • nadpisy větších částí textu se od předcházejícího textu oddělují dvěma prázdnými řádky, od následujícího textu jedním prázdným řádkem • nadpis lze zvýraznit velkými písmeny, tučným tiskem, velikostí nebo druhem písma (podtrhávám se pouze text, nikoliv číselné nebo písemné označení). Převzato z Brožury SOČ
75
Dotazy?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.