Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBedřich Beránek
1
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody
2
SPF Group, v.o.s. konzultační společnost se sídlem v Ústí nad Labem a pobočkami v Praze a Ostravě poradenské služby v oblasti regionálního rozvoje, strategického plánování a životního prostředí produkty SPF Group pokrývají celý proces projektové přípravy: dílčí analýzy strategické a koncepční dokumenty příprava projektových záměrů a žádostí řízení projektů
3
Strategický plán základní nástroj rozvoje určitého subjektu nebo území metoda převzatá veřejným sektorem ze soukromých firem zpracování strategického plánu je pouze začátek dlouhodobého procesu, který vyžaduje systematické řízení řada možných přístupů a postupů – kreativní, nerutinní proces
4
Strategický, územní, komunitní plán územní plán – povinný, pracuje s prostorem, převážně mapové výstupy strategický a komunitní plán – nepovinný, pracuje s tématy ve vymezeném prostoru, převážně textové výstupy komunitní plán – pracuje více se způsoby zapojení veřejnosti do rozhodovacího procesu, důsledně dbá na vyváženost sociálního, ekonomického a environmentálního rozvoje strategický plán – pracuje s tématy rozvoje města, k nimž přiřazuje subjekty (garanty), maximální komplexnost přístupu, práce s finančními zdroji
5
Struktura strategického plánu Analytická část Návrhová část Realizační část Organizace: řídicí skupina (komise) garant ze strany městské části – komunikace přes něj, zprostředkovatel podkladů pracovní skupiny (odborná diskuse a stanoviska k vybraným tematickým okruhům) zpracovatelský tým (cca 2 lidé „jádro“, další 3-5 lidí dílčí specialisté)
6
Analytická část Přibližná struktura: Poloha, administrativní zařazení Obyvatelstvo, jeho vývoj a struktura Bydlení Ekonomika, cestovní ruch, trh práce Doprava Technická infrastruktura Životní prostředí Analýza řízení města/městské části Analýza projektových záměrů SWOT cílem není shromáždit všechny informace, ale vybrat z nich podstatné závěry pro zpracování návrhové části
7
Analytická část práce s daty: porovnání v čase porovnání v prostoru výstupy v podobě tabulek, grafů a map snaha o konstrukci syntetických ukazatelů a indexů
8
Analytická část Možnost řady informačních zdrojů a metod: statistická data (ČSÚ, ročenky, místní statistiky) průzkum obyvatelstva průzkum podnikatelských subjektů průzkum dalších organizací dotazování u odborů úřadu městské části stávající dokumenty (komunitní a územní plán, generely, sektorové analýzy…) workshopy, veřejné diskuse…
9
Návrhová část Logicky provázaný rámec nastiňující další rozvoj území Hierarchické uspořádání: rozvojová vize hierarchie problémů (vize vs. analýza) hierarchie priorit a opatření strukturovaný popis opatření Zřízení pracovních skupin k jednotlivým prioritám/tématům (zástupci zpracovatele, úřadu, politické reprezentace vč. opozice, obyvatel, podnikatelů…)
10
Realizační část Návrh způsobu průběžné realizace strategického plánu Proces strategického plánování zpracováním strategického plánu nekončí, ale začíná Realizační část: akční plán rozdělení kompetencí a garantů jednotlivých aktivit finanční plán a možnosti spolufinancování návrh monitoringu návrh aktualizace strategického plánu a projektového cyklu návrh dlouhodobého zapojení veřejnosti
11
Rekapitulace zapojení veřejnosti Komunikace obousměrná (interaktivní) vs. jednosměrná Jednosměrná: informace na webu, vývěskách, místním periodiku, přednášky, vzdělávací programy… Obousměrná: Analytická část oprůzkum obyvatel oprůzkum dalších subjektů oworkshopy, veřejné diskuse apod. Návrhová část opracovní skupiny oveřejná projednání Realizační část oaktualizace SP odlouhodobé zapojení veřejnosti (pravidelné diskuse, dlouhodobé pracovní skupiny…) – toto je klíčovým cílem i nástrojem strategického plánování
12
Přibližný harmonogram zpracování první průzkumy – říjen-prosinec 2008 analytická část – leden-únor 2009 návrhová část – březen-červen 2009 realizační část – červen-srpen 2009
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.