Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTerezie Vaňková
1
Ing. Daniel Konczyna konczyna@fmk.utb.cz U10-305
Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305
2
Prostředí souhrn okolností, ve kterých někdo žije nebo se něco děje
ovlivnitelné, neovlivnitelné vnitřní, vnější mikropostředí, mezoprostředí, makroprostředí
3
Prostředí z hlediska místa
Vnitřní organizační struktura technické vybavení technologie kvalifikace pracovních sil značka a jméno firmy úroveň mamagementu Vnější mikroprostředí (mezoprostředí) makroprostředí
4
Marketingové prostředí firmy
Vnější prostředí firmy Makroprostředí Mezoprostředí veřejnost Vnitřní prostředí firmy ekonomika konkurence demografie dodavatelé právo kultura zákazníci finanční instituce politika distributoři věda a technika zprostředkovatelé
5
Vnitřní prostředí organizační struktura, management
oddělení marketingu funkce komunikační a informační (nástroje marketingových komunikací) funkce koordinační funkce analytická oddělení technického rozvoje, finanční prostředky – přerozdělování výroba – jakost Ovlivnitelné faktory Nejlépe – kvalifikace PS, technologie Nejhůře – organizační strukturu, značku, jméno, zaměření
6
Vnější prostředí - mezoprostředí
konkurenční prostředí nutné se odlišit (výrobkem, konstrukcí, designem, kvalitou, cenou, reklamní kampaní, místem prodeje atd.) kooperace dodavatelé, distributoři, zprostředkovatelé, finanční instituce, firmy poskytující marketingové služby zákazník domácnosti, podniky, organizace, vládní organizace veřejnost místní komunita, zájmové skupiny, média, zaměstnanci, široká v. ve velkých společnostech – public relations pro komunikaci s veřejností
7
Vnější prostředí - makroprostředí
Celosvětové trendy: globalizace odstraňování obchodních překážek, regionální integrace, technologické změny (doprava, komunikace), deregulace finančních trhů regionalizace a lokalizace EU, NAFTA, ASEAN, Silicon valley, Veneto v Itálii apod. národní kultury informační technologie masová kustomizace jedinec = trh reengineering outsourcing, integrace dodavatelů apod.
8
Vnější prostředí - makroprostředí
ekonomické prostředí kupní síla, poptávka hospodářská politika fiskální, monetární, důchodová, vnější obchodní a měnová demografické prostředí věk, pohlaví, vzdělání, migrace přírodní prostředí zdroje, poškozování životního prostředí technologie a technika politicko-právní prostředí – legislativa kulturní a sociální prostředí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.