Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlbert Říha
1
Řízení jakosti Číslo předmětu: 2342005
2
Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři metrologie a ve výpočetní laboratoři
3
- rozměry - výkony - spotřeba energií - složení - čistota Technické parametry
4
Přiměřená cena
5
- malou energetickou náročnost - nízké náklady na údržbu - malá poruchovost Hospodárnost
6
- odolnost proti stárnutí - odolnost proti korozi - odolnost proti opotřebení - odolnost proti uvolňování součástí Trvanlivost
7
Bezpečnost - bezpečnost při používání - nesmí být zdraví škodlivý - nesmí být životu nebezpečný
8
Snadné používání
9
Jednoduchost výroby - jednoduché a dostupné materiály - jednoduché výrobní postupy
10
Snadná likvidace - je nepřijatelné, aby výrobek produkoval škodlivý odpad - měly by být použity recyklovatelné materiály - konstrukce by měla počítat se snadnou demontáží
11
Dobrý návrh - dobrý návrh vytváří dojem jakosti - výrobek musí působit na vkus zákazníka
12
Převaha nad konkurencí - výrobek by měl mít něco navíc než má konkurence (nebo být prokazatelně lepší) z hlediska funkčnosti nebo vnějšího vzhledu)
13
Spolehlivost - udržovatelnost - dostupnost servisu a náhradních dílů - frekvence a intenzita poruch - pohotovost
14
Přirozené působení - příznivé působení na smysly zákazníka
15
Zvláštnost a originalita - zákazníci dávají přednost výrobkům, které se odlišují od průměru
16
Marketing Specifikace požadavků Vývoj, návrh, projekt Prototypy, ověřování, zkoušky Vývoj a plánování procesů Plánování a výběr subdodavatelů Výroba Ověřování, zkoušky, testy Balení, skladování Distribuce, prodej Instalace, uvedení do provozu Servis, techn. pomoc Poprodejní aktivity Likvidace, recyklace
17
ČSN EN ISO Stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků Jakost výrobku: schopnost výrobku (jeho inherentních znaků) plnit požadavky zákazníka a zainteresovaných stran Souhrn příslušných rysů a charakteristik,které jsou předmětem ocenění, jehož cílem je stanovit, zda výrobek nebo služba vyhovují účelu svého použití nebo nevyhovují
18
Příčiny současných potíží při zavádění metod systémů řízení jakosti - přetrvávající nepochopení funkcí a významu jakosti na prosperitu firmy - podceňování tvořivého potenciálu pracovníků ze strany vedení - diskreditace forem nehmotné motivace k lepší práci v nedávné minulosti - ještě nezapomenutá formálnost prosazování metod týmové práce - absolutní ztráta pocitu spoluvlastnictví výrobních prostředků u dělníků a z toho plynoucí nezájem o vlastní iniciativu - neznalost i těch nejelementárnějších metod a nástrojů zlepšování jakosti - nezájem vrcholového vedení, které sice deklaruje vztah k jakosti ale ve skutečnosti není schopno ani ochotno situaci řešit
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.