Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Šmídová
1
Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing
2
Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie
3
1. Analýza marketingové strategie Vyberte si libovolnou marketingovou situaci (vydání knihy, nakladatelství, knihkupectví, knihovnu apod.) Analyzujte marketingové aktivity spojené s konkrétní aktivitou (např. vydáním knihy nakladatelem, realizovaným projektem v knihovně) nebo časovým úsekem (např. rozsah a typy aktivit knihkupectví v průběhu několika měsíců) Zpracujte prezentaci v délce trvání cca 15-20 min., kterou promítnete na listopadovém setkání. Přinesení ukázek (např. katalogů, knih, edičních plánů apod.) je velmi vítané a potřebné! Následující snímky obsahují návod k postupu, nemusí však vzhledem k rozmanitosti knižního trhu obsahovat všechny potřebné náležitosti. Rovněž není nutné, potřebujete-li, přesně dodržet sled níže uvedených kroků. Doporučuji však jednotlivé body postupu nevynechat. Nelekněte se „rozsáhlosti“, proto volte spíše jednu knihu, projekt, akci – i tak je nutné promyslet spoustu věcí
4
1. Analýza marketingové strategie – I. Popis analyzovaného případu (základní identifikační údaje ) Subjekt (knihovna, nakladatel…) a jeho základní charakteristika – např. velikost, lokalizace, zaměření, činnosti, tržní postavení, zřizovatel apod. Prozkoumejte současnou marketingovou situaci Pokuste se odhadnout cílovou skupinu příjemců Pokuste se odhalit marketingový cíl Pokuste se zmapovat plán marketingových aktivit Sumarizujte použité marketingové nástroje
5
1. Analýza marketingové strategie – II. Analýza odvětví – makroprostředí i mikroprostředí (použijte podklady ze seminářů, nezapomeňte na právní rámec) Analýza vnitřní – vnější i vnitřní faktory (dtto) SWOT analýza (nezapomeňte hodnotit z pohledu 4P) Zhodnocení marketingové strategie – zde je prostor pro Vaše hodnocení – uveďte, co je dle Vašeho názoru dobře, navrhněte změny a doplnění realizované marketingové strategie Řekněte, co Vám tato seminární práce přinesla a odnesla
6
2. Tvorba vlastní marketingové strategie I. Vyberte si libovolnou marketingovou situaci (např. vydání knihy, realizaci projektu v knihkupectví apod.) Vymyslete marketingové aktivity spojené s konkrétní aktivitou (např. Vaše vydání knihy, Vámi realizovaný projekte v knihovně) nebo časovým úsekem (např. rozsah a typy aktivit Vašeho knihkupectví v průběhu několika měsíců) Zpracujte prezentaci v délce trvání cca 15-20 min., kterou promítnete na listopadovém setkání. Pokuste se vyrobit i nějaké materiály – např. plakát, reklamní leták, návrh obálky knihy… Následující snímky obsahují návod k postupu, nemusí však vzhledem k rozmanitosti knižního trhu obsahovat všechny potřebné náležitosti
7
2. Tvorba vlastní marketingové strategie II. Formulujte a stručně charakterizujte Vaši aktivitu, k níž tvoříte marketingovou strategii Charakterizujte subjekt (např. Vaše fiktivní knihkupectví či skutečnou knihovnu, v níž budete aktivity realizovat) Prozkoumejte současnou marketingovou situaci Definujte svůj marketingový cíl
8
2. Tvorba vlastní marketingové strategie III. Analýza odvětví – makroprostředí i mikroprostředí (použijte podklady ze seminářů, nezapomeňte na právní rámec) Analýza vnitřní – vnější i vnitřní faktory (dtto) SWOT analýza (nezapomeňte hodnotit z pohledu 4P) Definujte své cílové skupiny Definujte, jaké marketingové nástroje použijete Sestavte samotný plán Zhodnoťte celý proces marketingové strategie Řekněte, co Vám tato seminární práce přinesla a odnesla
9
Literatura Kottler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha 2004. (či jakýkoliv jiný „Kottler“) Crha, I., Křížek.Z.: Jak psát reklamní text. Praha 1998. Halada, J.: Člověk a kniha. Úvod do nakladatelské specializace. Praha 1993. Johnová, R., Černá, J.: Arts marketing. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha 2007. Kesner, L.: Marketing a management muzeí a památek. Praha. Nýdl, M.: Propagace literatury. Praha 1975. Pistorius, V.: Jak se dělá kniha. Praha 2003. Světlík, J.: Marketing školy. Praha 1996. Woll, T.: Rukověť nakladatele: Řemeslo, věda, umění. Praha 1998. Wlodarczyk, Jacek: Marketing vo vydavatelstve – Fantázia alebo skutečnosť? Bratislava 2002.
10
Držím palce! V případě potřeby pište
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.