Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Analýza Strategie Plánování
2
Model transformačního procesu Koontz, H. , Weihrich, H. ,1993
Model transformačního procesu Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.
3
Model transformačního procesu Koontz, H. , Weihrich, H. ,1993
Model transformačního procesu Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management
4
Faktory prostředí Palán
5
Strategické řízení
6
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Analýza vnějšího a vnitřního prostředí Identifikace hlavních faktorů změn Rozhodování o dalším směřování a strategii
7
Podniky a organizace 21.století .
Globalizace: znamená rostoucí propojenost současného světa ve všech oblastech života lidí, tj. v oblasti ekonomické, sociální, kulturní, technické a technologické ekologické politické.
8
Úroveň analýz
9
Analýza vnějšího prostředí široký kontext
STEP Segmenty: Společenský Technologický Ekonomický Politicko - právní
10
Podnik / organizace vztahy s okolím Koontz, H. , Weihrich, H. ,1993
Podnik / organizace vztahy s okolím Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.
11
Analýza širokého kontextu
STEP Identifikace hlavních faktorů změn v oblastech: Které z vnějších faktorů mají vliv na podnik? Jaké jsou možné účinky těchto faktorů? Které z nich jsou v budoucnosti nejdůležitější? v segmentech vnějšího prostředí
12
Identifikace hlavních faktorů změn v oblasti Truneček
13
Model pro analýzu vnějšího prostředí
14
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Donnely, J. H. , Gibson, J. L
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí Donnely, J.H., Gibson, J. L., Ivancevich, J. M Management.: Grada,
15
Vnější prostředí NEPŘÍMÉ VLIVY
Technologie - ovlivňuje firmu novými poznatky a technikami, závisí na odvětví Ekonomika - ovlivňována mírou inflace, HDP, mírou nezaměstnanosti, směnnými kurzy, státním deficitem Politika a legislativa - zákony, předpisy, zákonná opatření Kulturní a sociální vlivy - mění potřeby a přání zákazníků Mezinárodní vlivy – pozitivní a negativní vlivy
16
Vnější prostředí PŘÍMÉ VLIVY Požadavky a cíle
Zákazníci - nejvýznamnější přímý vliv Konkurence - soupeření o zákazníky a zdroje Dodavatelé - poskytují firmám potřebné zdroje Lidské zdroje - nejvzácnější interní zdroj - znalosti, dovednosti, aktivity
17
Zájmové zainteresované skupiny a jejich požadavky
18
Úroveň analýz
19
Analýzy – odvětvový kontext
Analýza ekonomických charakteristik odvětví Analýza hybných sil v odvětví Analýza konkurence v odvětví - Porterův model Strategické mapy Analýza konkurentů Analýza atraktivity odvětví
20
Analýza – odvětvový kontext
Analýza ekonomických charakteristik odvětví (působící faktor nabídky a poptávky) . Faktory: Velikost trhu Míra rivalivaty mezi konkurenty Míra růstu trhu Stádium životního cyklus odvětví Počet konkurentů v odvětví Složitost vstupu do odvětví Technologie, inovace Charakteristika výrobků a služeb Úspory z rozsahu Profitabilita odvětví…
21
Analýza – odvětvový kontext
Analýza hybných sil v odvětví (působící změny generují tvorbu nových hnacích sil, vývoj odvětví) . Hybné síly : Míra dlouhodobého růstu odvětví Změny týkající se zákazníků Inovace produktu, výrobního procesu Vstupy a výstupy velkých hráčů do odvětví Šíření nových patentových znalostí Změny v nákladech a efektivnosti Regulační opatření Změny ve vládní politice …
22
Analýza – odvětvový kontext
Analýza konkurence v odvětví - Porterův model (stav konkurence závisí na působení sil - výsledek - ziskový potenciál)
23
Podniky a organizace 21. století
Podniky a organizace 21.století . Znaky skvělých společností, Peters, Waterman snaží se aktivně jednat; jsou v blízkém vztahu se zákazníkem; umožňují autonomii rozvíjejí podnikavost; věří, že klíčem k produktivitě jsou lidé; uplatňují styl řízení, který se orientuje na přímý kontakt a podporu motivujícího hodnotového systému; drží se toho, co znají a umějí; mají jednoduchou organizační strukturu souběžně používají a kombinují řízení s „přitaženou" i „volnou" „uzdou".
24
Úroveň analýz
25
Vnitřní prostředí zahrnuje každodenní působení faktorů,
které jsou součástí organizace a ovlivňují manažerskou činnost charakter těchto faktorů závisí na stupni řízení každá úroveň managementu vyžaduje jiné znalosti, schopnosti a dovednosti manažera
26
Analýzy vnitřního prostředí
Analýza dosavadní strategie Analýza výsledků ve funkcionálních oblastech Analýza exponovanosti podniku Portfolio analýza Analýza konkurenceschopnosti SWOT analýza Analýza klíčových faktorů úspěchu
27
Analýza - vizual management
28
Analýza konkurenceschopnosti
29
Portfolio analýza Matice BCG
30
Portfolio analýza Matice GE
31
Analýza SWOT Matice SWOT
32
Analýza SWOT Podnikatelský záměr
33
Analýza SWOT Dynamika analýzy v čase
34
Komparativní management Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.
35
Manažerské a nemanažerské praktiky
Rozhoduje Typy manažerů a úrovně managementu Manažerské dovednosti: - lidské - technické - koncepční Manažerské role: - interpersonální - informační - rozhodovací Úroveň managementu a manažerské role a další
36
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Analýza vnějšího a vnitřního prostředí Identifikace hlavních faktorů změn Rozhodování o dalším směřování a strategii Plánování cílů, kroků a cest naplnění Cíle
37
Proces plánování . Koontz, H., Weihrich, H.,1993. Management.
38
Proces strategického plánování
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.