Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
managementu znalostí podle
knowledge Per Partes management Praxe zavádění managementu znalostí podle Nabla Per Partes©
2
Systém managementu znalostí
knowledge Per Partes management Podle metodiky Nabla Per Partes© se KM systém v každé organizaci skládá z 5-ti hlavních částí: Organizace Pracovní procesy Infra struktura Servisní Řídící Znalostní procesy Výkonní pracovníci Znalostní Vrcholové vedení Pracující se znalostmi Systé- mové Odvozené Procesní Znalosti Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©
3
Postup zavádění systému managementu znalostí
knowledge Per Partes management Podle metodiky Nabla Per Partes© je postup zavádění systému managementu znalostí zaměřen na stanovení těchto 5-ti hlavních částí doplněných o implementační plán: Kritické znalosti v podniku Znalostně-intenzivní procesy v podniku Pracovníci obsluhující znalostně-intenzivní procesy Organizace pracovníků a jejich kompetence Informační technologie ve znalostním systému 6. Implementační plán systému Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©
4
1. Systém managementu znalostí Stanovení kritických znalostí v podniku
knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 1. Stanovení kritických znalostí v podniku Analýza typických znalostních oblastí Stanovení znalostních aktiv Stanovení znalostního obsahu na aktivech Identifikace míst vzniku znalostí Identifikace osob pracujících se znalostními aktivy Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes
5
Které ze znalostí jsou kritické pro podnikání Vaší organizace?
Zdroj: Průzkum Per Partes stavu zavádění znalostí v Czech TOP 100
6
2. Systém managementu znalostí
knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 2. Stanovení znalostně-intenzivních procesů v podniku Přiřazení procesů ke znalostním aktivům Popis procesů Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes
7
& 7 úloh managementu znalostí 7 znalostně intenzivních procesů
Znalostní procesy 7 úloh managementu znalostí 7 znalostně intenzivních procesů & Pracovní procesy Servisní procesy Aktivní strategické řízení Řídící procesy zachycení strategické změny identifikace příležitosti analýza pro- veditelnosti vytyčení vize formulace strategie Aktivní řízení výkonnosti strategický plán taktický operativní měření výkonnosti porovnání plánu a skutečnosti Aktivní adaptace a inovace marketing obchod inženýrské zpracování návrh Aktivní řízení vztahů se zákazníky kontakt analýza potřeb nabídka nákup očekávání Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©
8
& Znalostně-intenzivní procesy
Znalostní procesy 7 úloh managementu znalostí 7 znalostně intenzivních procesů & Pracovní procesy Znalostně-intenzivní procesy Servisní procesy Aktivní řízení rozvoje zaměstnanců Řídící procesy identifikace znalostí pracovníků systém školení sdílení a distribuce hodnocení výkonnosti Aktivní řízení obchodní a partnerské sítě monitorování aktivit partnerů vytváření cíle a motivace distribuce znalostí do sítě hodnocení výkonnosti sítě Aktivní soutěživé zpravodajství monitorování aktivit konkurence sběr informací ze zdrojů ověřování konzistence a důvěrnosti analýza souvislostí s podnikáním rozhodnutí a akce Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©
9
3. 4. Systém managementu znalostí Stanovení pracovníků obsluhujících
knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 3. Stanovení pracovníků obsluhujících znalostně-intenzivní procesy 4. Stanovení organizace pracovníků a jejich kompetence Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes
10
5. Systém managementu znalostí Stanovení informačních technologií
knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí 5. Stanovení informačních technologií ve znalostním systému Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes
11
6. Systém managementu znalostí Vytvoření implementačního plánu
knowledge Per Partes management 6. Vytvoření implementačního plánu Inventura znalostně-intenzivních procesů Navržený stav Současný stav Úkoly – co je potřeba doplnit Inventura datových úložišť Navržený stav Současný stav Úkoly – co je potřeba doplnit Vytvoření předpisu na systém managementu znalostí ve společnosti Seznámení zaměstnanců se systémem managementu znalostí Vysvětlení systému Jmenování odpovědných osob Ukázka adresářů Zahájení funkčnosti systému managementu znalostí
12
Informační a komunikační technologie Pracující se znalostmi
Výsledek implementace: Systém managementu znalostí šitý na míru znalostních potřeb využívající stávajících aktiv, procesů, pracovníků a technologií knowledge Per Partes management Management potřeb zákazníků a trhu Personálně-znalostní management pracovníků Management vývoje nových produktů Znalostně –intenzivní procesy zákazníci trh konkurence zaměstnanci produkty Znalostní aktiva Informační a komunikační technologie Pracující se znalostmi Zdroj: Příklad z dokumentace systému managementu znalostí zpracované Per Partes
13
Postup zavádění systému managementu znalostí
knowledge Per Partes management Zkušenosti se zaváděním systémů managementu znalostí procesním způsobem metodikou Nabla Per Partes© ukazují, že: Zavedení KM systému je proveditelné v řádu několika málo měsíců (3-6). V průměrné organizaci zavedení KM systému nevyžaduje nové ICT technologie, jen cílené využívání stávajících možností. Je potřeba zavést pořádek v odpovědnosti pracovníků za práci se znalostmi (zejména vlastníků znalostně-intenzivních procesů). Organizace pracovníků musí podporovat procesní sdílení a přesun znalostí od těch, kteří je mají, k těm, kteří je potřebují systematicky využívat. Zdroj: Metodika Nabla Per Partes©
14
www.perpartes.cz Systém managementu znalostí Per Partes management
knowledge Per Partes management Systém managementu znalostí Jme architekti výkonnosti podniku, manažeři investic do ICT a znalci právně-projektové problematiky ICT. Praha, Hlavní 103, Praha 4 Brno, Bohunická 47a, Brno
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.