Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vývoj metodiky a její verze před realizací pilotních studií.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vývoj metodiky a její verze před realizací pilotních studií."— Transkript prezentace:

1 Vývoj metodiky a její verze před realizací pilotních studií

2 Důvody vzniku projektu v České republice dosud chyběl standardní nástroj, pomocí kterého by bylo možné systematicky identifikovat bariéry a na jejich základě navrhnout efektivní postup jejich odstraňování vzhledem ke konkrétní situaci – daná interakcí O – Č – P

3 Realizační tým ILA, s.r.o. a ČAE se zahraniční podporou: Lund University - teorie CRPG - praxe

4 Cíl projektu Metodika „???“ sloužící k systematické a objektivní identifikaci architektonických bariér v domácím prostředí s ohledem na prostředí, konkrétní postižení (motorické) a aktuální potřeby/preference klienta Identifikace bariér z pohledu: –Závažnosti –Četnosti nutnosti jejich překonávání –Potřeby/preferencím klienta

5 Využití metodiky Objektivní dokumentace o stavu domácího prostředí pro daného klienta –Možnost srovnání jednotlivých případů –Možnost statistického zpracování výsledků –Možnost vyhodnocení efektivnosti realizovaných bezbariérových úprav Vstupní informace pro další odborníky podílející se na realizaci závažnějších úprav (architekty, stavební inženýry, designéry)

6 Motivace klientů k realizaci potřebných bezbariérových úprav Objektivní podklady pro komunikaci problému s nadřízenými orgány Objektivní podklady pro zdůvodnění finanční náročnosti případných bezbariérových úprav

7 Fáze vývoje metodiky Rešerše dostupné literatury a konzultace se zahraničními partnery Navržení konceptu metodiky (partneři + externisti) Zpracování jednotlivých dotazníků a způsobu vyhodnocení Rozeslání nezávislým odborníkům k oponenturám Zapracování připomínek a zpracování verzí pro pilotní testování Realizace pilotních studií Zapracování připomínek a finalizace

8 Formuláře k pilotnímu testování Popisná část - základní identifikace klienta, prostředí a dalších relevantních údajů

9 Subjektivní hodnocení - identifikace potřeb a preferencí klienta Jak jste spokojeni s vykonáváním níže uvedených činností ve Vaší domácnosti? 1 Velmi spokojen(a) 2 Spokojen(a) 3 Ani spokojen(a) ani nespokojen(a) 4 Nespokojen(a) 5 Velmi nespokojen(a) XNení relevantní – danou činnost neprovádím

10 Objektivní hodnocení -identifikace existujících bariér Hodnocení závažnosti bariéry: –0 = není relevantní – v daném prostředí se nevyskytuje nebo ji klient nepotřebuje překonávat –1 = bariéra, kterou je klient schopen překonat vlastními silami nebo s pomůckami, které již doma má a umí s nimi zacházet –2 = bariéra, kterou je klient schopen překonat pouze s přiměřenou dopomocí obvykle asistující osoby –3 = bariéra, kterou není klient schopen překonat ani s dopomocí Hodnocení četnosti překonávání bariéry: –0 = není relevantní – v daném prostředí se nevyskytuje nebo ji klient nepotřebuje překonávat –1 = Maximálně 1x měsíčně –2 = Maximálně 1x týdně –3 = Více než 1x týdně –4 = Alespoň 1x denně –5 = Více než 1x denně


Stáhnout ppt "Vývoj metodiky a její verze před realizací pilotních studií."

Podobné prezentace


Reklamy Google