Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Objektivní faktory.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Objektivní faktory."— Transkript prezentace:

1 Objektivní faktory

2 Vliv dosažené životní úrovně a objem fondu volného času
S růstem ekonomické aktivity státu, roste životní úroveň obyvatelstva a zároveň také aktivita v cestovním ruchu =>zvýšení poptávky po objemu fondu volného času; Ekonomicky silnější státy mají větší podíl účasti na cestovním ruchu => stává se to životním stylem Jedním z hlavních předpokladů CR je disponibilita volného času. Hlavním zdrojem zvyšování volného času => rozvoj výrobních sil => zkrácení pracovní části dne, týdne a roku => snížení počtu odpracovaných let v životě Trvale zaměstnaní lidé získávají fond volného času prostřednictvím placené dovolené (EU min. 20 dnů)

3 Vliv životního prostředí
prvky přírodního podsystému - reliéf, půdy, klima, vodstvo, fauna a flóra, prvky socioekonomického podsystému – obyvatelstvo, sídla, zemědělství, průmysl a služby

4 Vliv životního prostředí
měla by být dodržována rovnováha mezi společností a přírodou, lidstvo se však od rovnováhy spíše vzdaluje; rozvoj výroby, zvýšené množství odpadů není přírodní podsystém schopen absorbovat; v důsledku dochází k potížím např. s počasím => nepravidelnost => vliv nejen na ekonomiku a tudíž i na CR ale také na zdraví populace; je dokázáno, že masový rozvoj cestovního ruchu může ohrozit kvalitu přírody v oblastech, kde se soustřeďuje v enormním množství;

5 Demografická struktura
Cestovního ruchu využívají především lidé mladší (15-39 let) a muži Na věku záleží i výběr formy cestovního ruchu (mladší volí spíše zájezdy se sportovním zaměřením, starší upřednostňují formy poznávací a pobytové) Co se týče zaměstnanosti, největší zájem o cestovní ruch projevují osoby ekonomicky aktivní zaměstnanci v průmyslu a službách Cestovní ruch více vyhledávají osoby s vyšším vzděláním – mají větší touhu po poznání. Na cestovní ruch také pozitivně působí vlastnictví auta a rekreačního objektu.

6 Mariotova stupnice (1993) Determinace vlivu demografických struktur na cestovní ruch Čím vyšší je bodová hodnota, tím silnější je vliv faktoru na rozhodování ohledně cestovního ruchu

7 Mariotova stupnice (1993) Čím vyšší je bodová hodnota, tím silnější je vliv faktoru na rozhodování ohledně cestovního ruchu.


Stáhnout ppt "Objektivní faktory."

Podobné prezentace


Reklamy Google