Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Laswellův komunikační model
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 Milevsko Laswellův komunikační model
2
Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_09_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko
Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_09_MEV Téma Laswellův komunikační model Anotace Žák se seznámí se s komunikačním modelem. Klíčová slova Mediální výchova, komunikace, model, kanál, sdělení, komunikátor Cílová skupina Žáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
3
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva.
4. – 9. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad 10. snímek: úkol + diskuse Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
4
Lasswellův komunikační model
NĚKDO říká NĚCO NĚJAKÝM komunikačním KANÁLEM NĚKOMU s nějakým ÚČINKEM.
5
NĚKDO je autor sdělení, ten, který sdělení vysílá, má nějaké záměry, proč komunikaci zahajuje. Vědomě či nevědomě volí další atributy komunikace.
6
NĚCO je obsah sdělení, různě formulovaný a podaný. Pozor! Nelze nekomunikovat, i nekomunikace je komunikace.
7
NĚJAKÝM KANÁLEM Autor volí formu komunikačního prostředku a tak dále ovlivňuje výsledný účinek. Příklad: Je rozdíl, když nepříjemnou věc sdělíme dotyčnému ohleduplně v soukromí nebo když ji napíšeme na Facebook.
8
NĚKOMU Adresát sdělení, nemusí to být nutně ten, komu je sdělení určeno. Lidé často využívají prostředníky (formální a neformální).
9
NĚJAKÝ VÝSLEDNÝ ÚČINEK
nemusí to být nutně ten, který jsme zamýšleli a chtěli. Často se stane, že komunikační proces se účinkem mine.
10
Analyzujte situaci Žák dostal z matematického testu pětku a přemýšlí, jak to oznámit rodičům. Zkuste se pomocí Laswellova modelu zamyslet, koho aktér situace zvolí jako autora sdělení a kdo bude příjemce sdělení, jak sdělení naformuluje, jaký komunikační kanál zvolí a jaký to bude mít účinek na výsledek celého procesu. Zkuste se také zamyslet, jak by to s komunikací dopadlo, kdyby volba atributů byla jiná.
11
Zdroje a citace Copyright (c) 2012 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.