Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
2
Obsah Co to je sportovní klub Činnosti sportovního klubu
Zázemí sportovního klubu Partneři sportovního klubu Informační systém, vnitřní a vnější komunikace Propagace a marketing Financování sportovního klubu Aktuální tendence financování sportovního prostředí
3
Co je sportovní klub Funkce sportovního klubu:
Shromažďování členů za účelem sportování Vytváření společenské skupiny Základní článek realizace fenoménu sportu Forma právního uspořádání: Občanské sdružení, jeho založení a fungování (zákon 83/1990 Sb.)
4
Co je sportovní klub Struktura klubu:
Management klubu (rozhoduje o zásadních otázkách směřování klubu) Trenérská rada (rozhoduje o metodickém vedení jednotlivých týmů, stanovuje posuny jednotlivých hráčů a hráček) Hráči a hráčky Rodiče a přátele klubu (veliký zdroj pomoci pro klub – doprava, materiální pomoc, divácká kulisa, atmosféra v klubu, dokumentace)
5
Činnosti sportovního klubu
Sportovní (krátkodobé a dlouhodobé cíle, získávání, rozvoj a motivace trenérů, rozhodčích, zapisovatelů, koncepce a rozvoj, jednotná metodika, nábor členů) Organizační (turnaje, soutěže) Společenská (slavnosti klubu, otevírání zavírání sezóny – ne jen sport je důležitý ! ) Obchodní
6
Zázemí sportovního klubu
Kvalitní zázemí, kvalitní sportoviště je základním kamenem dobrého vývoje každého klubu Každý rodič se hledí kam dává své dítě Lepší možnosti pro sportování Možnost organizace turnajů a různých akcí Marketingový produkt
7
Zázemí sportovního klubu
Co je třeba mít na paměti při rozhodování o velikosti a kvalitě sportovního zázemí ? Prostorové možnosti Finanční prostředky na výstavbu Finanční prostředky na následnou údržbu
8
Informační systém Webové stránky, Facebook – základní image klubu, komunikace směrem dovnitř i ven Vnitřní informační systém – komunikace uvnitř klubové struktury, efektivní informační nástroj je nutný Vnější informační systém – komunikace směrem ven, k médiím, k veřejnosti (inzerce v lokálních médiích, cílené pozvánky)
9
Partneři sportovního klubu
Zastřešující organizace (ČOV, ČSTV, ČSA) Lokální autority (obec, město, kraj) Veřejnost Sponzoři Rodiče
10
Propagace a marketing Cílové skupiny propagace:
Vlastní členská základna Sponzoři a partneři Veřejnost Propagační a marketingové nástroje: Informační letáky k akcím Programy, plakáty Klubová ročenka Klubový merchandising (trička, čepice, odznaky…)
11
Finance Zdroje, výnosy: Členské příspěvky členů
Dotace ze střešních organizací (ČOV, ČSTV, ČSA) Granty a státní dotace Soukromé zdroje (sponzoři) Vlastní hospodářská činnost (organizace akcí, doprovodné aktivity, pronájem zařízení, obchodní činnost
12
Finance – struktura výnosů
13
Finance Náklady: Režijní náklady sportovního zařízení (nájem, energie, údržba) Mzdy a odměny trenérům Sportovní činnost (doprava, ubytování, startovné, rozhodčí, sportovní výzbroj) Reklamní a propagační činnost Investiční činnost
14
Finance – struktura nákladů
15
Aktuální tendence financování sportovního prostředí
Snížení sponzorského plnění s ohledem na aktuální hospodářskou situaci Zvýšení počtu žádostí rodičů na rozložení plateb členských příspěvků Ztráta výnosů společnosti Sazka a.s. pro sportovní prostředí Stále obtížnější hledání nových adeptů pro sport – spolupráce se školami v blízkosti klubu 50 % všech výnosů směřují do zachování a obnovy majetku (údržba areálu) - tím se umenšuje prostor pro vlastní realizaci vlastního sportu
16
Proměna významu zdrojů
Intenzifikace spolupráce s rodiči – báze komunitní společnosti Rozšíření portfolia vlastní hospodářské činnosti (nové zdroje, nemusí se nutně vztahovat k vlastní sportovní činnosti) Význam municipality – podpora sportovní infrastruktury, propojení s akcemi na obecnou podporu sportu Zvyšující se význam národních federací – financování klubů prostřednictvím národních federací
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.