Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojtěch Kovář
1
Jak vyzrát na „krizi“? aneb krizové řízení malých a středních firem v době recese
2
Agenda 1.Co si musíte uvědomit … 2.Co s tím … 3.Co Vám pomůže … 4.Jak pomůžeme my Vám …
3
1.Co si musíte uvědomit! Dochází ke snížení obratů Dochází ke snížení marží Snížení počtu zákazníků Problémy s plánováním Cashflow Problémy s fixními náklady Problémy s využitím zaměstnanců Problémy s externími finančními zdroji
4
Snižuje se poptávka Zvětšuje se konkurence Snižuje se cena Prodá se méně zboží za nižší cenu Výsledkem je nižší obrat 1.Dochází ke snížení obratů
5
Snižuje se cena Náklady zůstávají stejné nebo se jen mírně snižují Snižuje se marže Výsledkem je nižší zisk Vytváří se méně zdrojů pro vytváření rezerv a rozvoj 1.Dochází ke snížení marží
6
Snižuje se poptávka Zvětšuje se konkurence Zákazníci mění výběrová kritéria Rozhoduje cena a platební podmínky Dochází k přerozdělení zákaznického portfolia 1.Snížení počtu zákazníků
7
K dispozici je menší množství volných finančních prostředků Úvěry se stávají nedostupné nebo nevýhodné Tlak na změnu platebních podmínek Složitější splácení půjček a leasingů Problémy s volnými finančními prostředky 1.Problémy s plánováním CF
8
Fixní náklady zůstávají Nelze reagovat okamžitě Nutno pečlivě zvážit, kde snižovat s ohledem na budoucnost Snažit se o optimalizaci ne o minimalizaci Snaha o převedení fixních nákladů na náklady proměnné 1.Problémy s fixními náklady
9
Nižší poptávka, nižší produkce Nutnost sledování efektivity práce Snižování stavu zaměstnanců Rušení pracovních pozic Orientace na klíčové zaměstnance – motivační programy 1.Využití zaměstnanců
10
Nedostatek provozního kapitálu Externí zdroje jsou nedostupné nebo drahé Banky mají specifické požadavky Zákazníci požadují delší doby splatnosti Orientace na vnitřní rezervy 1.Problémy s financováním
11
2.Co s tím? Udržet obraty na přijatelné úrovni Zvýšit efektivitu, snížit náklady Udržet si co nejvíce stávajících zákazníků, hledat nové Vytvářet rezervy finančních zdrojů Snažit se o převedení fixních nákladů na proměnné Dělat účinnou personální politiku Hledat přijatelné externí zdroje
12
2.Udržení obratů - produkce Hledat nové trhy Urychlit výzkum a vývoj – inovace výrobku Nový výrobní program Hledat partnery pro společné cíle Převzetí trhů krachující konkurence
13
Hledat rezervy ve zdrojích Přejít na maximální využití všech dostupných zdrojů Optimalizovat dodavatelské řetězce Eliminovat prostoje a odstávky Snížit počet úrovní na cestě k zákazníkovi 2.Zvýšení efektivity
14
2.Práce se zákazníky Zaměřit se na udržení stávající klientely Pružně reagovat na situaci na trhu a podřídit jí interní rozhodování Hledat nové zákazníky, nové segmenty trhu Soustředit se na spokojenost zákazníků Nabídnout v ceně služby, které Vás buď nic nestojí nebo jen zlomek ceny výrobku
15
2.Vytváření finanční rezervy Soustředit všechny volné zdroje na jedno místo Lépe plánovat Cashflow Stanovit přesná pravidla Snažit si dohodnout s dodavateli lepší podmínky Pokud to lze, využívat standardní finanční operace a služby
16
2.Převedení fixních nákladů Podrobná analýza fixních nákladů Rozdělení na „nesouvisející“ a „související“ (s výrobou) Hledání zákonitostí mezi souvisejí- cími náklady a výrobní jednotkou Navržení řešení Změna kalkulací, změna cen, změna obchodní politiky
17
2.Personální politika Personální audit Optimalizace počtu zaměstnanců Personální replacement Systém pro hodnocení zaměstnanců Program stabilizace klíčových lidí
18
2.Externí zdroje financování EU fondy (OPPI, ROP, …) Jiné fondy (Norské, Švýcarské, …) Podpora vlády ČR – prostřednictvím ČMZRB Využití vlastních vázaných zdrojů Vstup cizího kapitálu
19
3.Co Vám pomůže? Podrobná analýza současného stavu Zvýšení výkonnosti Optimalizace nákladů Stabilizace finančních prostředků Motivace zaměstnanců
20
4.Jak pomůžeme my Vám? Připravíme bezplatný workshop s managementem společnosti Vytvoříme „Úvodní studii“ Společně stanovíme preferované oblastí Analyzujeme vybrané oblasti a navrhneme řešení Podpoříme Vás při realizaci opatření
21
4.Bezplatný workshop Cíl: prezentace navrhovaného řešení a rozhodnutí „GO – NO GO“ Rozsah: 4 hodiny Účast: vrcholový management, vlastníci Výstup: v případě „GO“ smlouva o spolupráci Cena: zdarma
22
4.Úvodní studie Cíl: stanovit kritické oblasti Rozsah: cca 1 týden (1 - 2 dny u zákazníka), závisí na rozsahu Účast: vrcholový a střední management, vlastníci procesů Výstup: strukturovaný dokument popisující kritické oblasti Cena: 20 000,- - 50.000,- Kč
23
4.Stanovení pref. oblastí Cíl: určení preferovaných oblasti Rozsah: 4 hodiny Účast: vrcholový management, vlastníci Výstup: návrh dalšího postupu Cena: zdarma
24
4.Analýza a návrh řešení Cíl: v každé oblasti nalézt kritická místa a navrhnout opatření Rozsah: cca 1 týden na oblast Účast: interwiev se všemi účastníky procesů Výstup: analýza procesů a návrh opatření Cena: 1 oblast cca 50.000,- Kč
25
4.Podpora při realizaci Cíl: zavést všechna navržená opatření v co nejkratší době Rozsah: dle interních podmínek Účast: střední management, účastníci procesů Výstup: akceptační protokol a výstupní zpráva Cena: závisí na zvolení formy spolupráce (plná realizace, kouching, vzdálená podpora, sazba 12.000,- Kč/člověkoden)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.