Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Aplikace CAF na Magistrátu města Prostějova získáním Národní ceny kvality nekončí aneb Jak dál?
2
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj 44500 obyvatel
75 obcí správního obvodu (98320 obyvatel) Od statutární město Magistrát města Prostějova: 286 zaměstnanců
3
Prostějov v obrazech
4
Historická budova radnice
5
… a její interiéry
6
Jednací síň a pracovna primátora
7
Současnost v historických prostorách
8
Další budovy/pracoviště magistrátu
9
Prostějov a kvalita
10
Důvody implementace CAF
Organizace veřejného sektoru – specifika i totožné aspekty s firmou soukromého sektoru Otázka: Je třeba systémově řešit řízení kvality poskytovaných služeb s ohledem na výše uvedený charakter organizace?
11
Průběh implementace CAF
Za výrazné podpory vedení úřadu proběhlo od roku 2004 na MMPv 7 kol sebehodnocení úrovně vytvořených předpokladů a dosažených výsledků Na základě sebehodnocení byly pravidelně sestavovány Plány zlepšování činnosti na úřadě obsahující v procesu sebehodnocení vytipované oblasti Na základě shora uvedených plánů byly realizovány jednotlivé kroky a aktivity týkající se nejrůznějších sfér činností úřadu vně i uvnitř
12
Systémové řešení kvality
Pozitivní vnímání a aktivní přístup napříč úřadem, pravidelnost, důslednost Během 10 let – podíl celkem 24 zaměstnanců na sebehodnocení, 7 plánů zlepšování Zavedení systému fungování koordinátorů kvality na jednotlivých odborech Uvědomění si zákonitostí cyklu PDCA
13
Dobré praxe na MMPv Vytvoření systému průzkumu spokojenosti a očekávání občanů/zákazníků s poskytovanými službami Vytvoření systému průzkumu spokojenosti a očekávání zaměstnanců Stanovení jasných a měřitelných cílů a hodnotových ukazatelů výkonnosti Zdokonalení informačního systému, objednávkový systém, „pojízdný úřad“ Benchmarking, benchlearning – porovnání a učení se od lepších a srovnatelných
14
r.2013 Národní cena kvality ČR
15
Jak dál? Zastáváme názor, že při řízení kvality je zcela přirozené vnímat implementaci nástroje jako TRVALÝ proces. Tomu svědčí i dosažený počet bodů při posledním sebehodnocení, kdy jsme dosáhli „jen“ 60 z možných 100 bodů.
16
Proč? Ekonomické důvody: Hodnocení provádíme vlastními zaměstnanci
Máme zkušené odborníky, nepotřebujeme externí školitele Sebehodnocení nevyžaduje žádné zvláštní náklady Systémové důvody: Můžeme periodicitu hodnocení nastavit dle vlastních potřeb Tato metoda nás nutí systematicky hodnotit předpoklady a dosažené výsledky v nám vyhovující struktuře Lze zhodnotit reálný posun v kvalitě (a to jak v pozitivním, tak v negativním smyslu) Do Plánu zlepšování lze prosadit ty úkoly, které považujeme z hlediska zlepšování jako nejzásadnější Není nutné externí hodnocení
17
Možné problémy Personální:
Hodnotící tým se může potýkat se stereotypem Neochota ke změnám Systémové: Pokud nebudou přijatá opatření důsledně přezkoumávána, může dojít k neztotožnění s hodnocením kvality jako takovým
18
Způsoby řešení Provedení důkladné analýzy systému sebehodnocení
Obměna sebehodnotícího týmu Důslednost v přezkumu přijatých opatření a objasňování přínosů, nutných změn nebo třeba i kroku zrušení zavedeného postupu
19
docílit změn v myšlení lidí.
Zkušenost závěrem V procesu řízení kvality se v uplynulém období potvrdilo, že nejsložitější a nejobtížnější je: docílit změn v myšlení lidí.
20
Děkuji za pozornost Ing. Lubomír Baláš tajemník Magistrátu města Prostějova
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.