Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Revize návrhu směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice Rady 92/106/EHS o zavedení společných pravidel pro určité druhy kombinované přepravy zboží mezi členskými státy Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
2
Směrnice KD Revize návrhu směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice Rady 92/106/EHS o zavedení společných pravidel pro určité druhy kombinované přepravy zboží mezi členskými státy V roce probíhají komplikovaná jednání v rámci PS Rady pro horizontální otázky a sítě (H 04) – předsednictví Bulharska, Rakouska s nyní Rumunska = není finální znění revize směrnice V současné době se ukazuje, že naplňování cílů Bílé knihy v oblasti nákladní dopravy není uspokojivé Cílem novelizace směrnice by mělo být zavedení opatření, která povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti kombinované dopravy a jejího podílu na trhu nákladní dopravy. Z pohledu silniční dopravy je navrhovaná změna v souladu se stávajícími a navrhovanými novými pravidly o podmínkách kabotáže a vysílání pracovníků silniční dopravy (nařízení č /2009 a návrh Balíčku mobility I předložený Radě v květnu 2017) Kombinovanou dopravu je nutné chápat jako ucelený systém – vozidlo silniční/železniční, přepravní jednotka, dopravní cesta, terminál/překladiště Oblast kombinované dopravy je plně liberalizovaným prostředím, které je založeno na soukromo-právních vztazích mezi dopravci, operátory a provozovateli terminálů KD
3
Směrnice KD Obsah směrnice
Definice (čl. 1) – kombinovaná doprava (přeprava jednotek, vhodný terminál do 150 km – oznámení EK), přepravní jednotky – kodifikace?, prázdné přepravní jednotky; mezinárodní KD Pojem „vzdušná čára“ (čl. 1; 3) – limit 150 km – měření vzdálenosti u silniční dopravy – daňové otázky a prokazatelnost Přepravní doklady a kontroly v silniční dopravě (čl. 3) – operace v KD definovány (údaje v přepravním dokladu – potvrzení terminálu); kontroly dle nařízení 1072/2009 Kabotáž (čl. 4) – souvislost s balíčkem mobility – zda se jedná či nejedná o kabotáž i s ohledem na stanovení délky silničního úseku v rámci KD a uplatňování pravidel nařízení 1072/2009 Statistické sledování (čl. 5) – překládání zpráv týkajících se rozvoje a podmínek trhu KD, vývoje infrastruktury a realizovaných podpůrných opatření v oblasti vnitrostátní podpory (předpis EK) Veřejná podpora + Terminály (čl. 6) – forma podpory a jasný postup při získání veřejné podpory, otevřenost min. 5 let, pro železnici čl směrnice 2012/34 (poplatky za infra) Není konsolidované znění směrnice
4
Směrnice KD CZ předložila pracovní dokument s variantními návrhy doplnění směrnice. V oblasti železniční dopravy (a jejího finančního zatížení) CZ navrhuje zahrnout její podporu do směrnice (např. v čl. 6), podobně jako je ve směrnici zahrnuto daňové zvýhodnění pro silniční dopravu provozující KD. Podpora pro vlaky kombinované přepravy by se měla týkat následujících oblastí: snížení poplatku za železniční dopravní cestu, pokud jsou ceny/poplatky na souběžné silnici/dálnici menší nebo žádné; snížení poplatků/sankcí za nevyužitou kapacitu; úlevu od poplatků za obnovitelné zdroje; přednost na nákladních koridorech (RFC) - aplikace Nařízení 913/2010 o nákladních koridorech a prioritách na síti TEN-T;
5
Kontakt: pavlina.tomkova@mdcr.cz
Děkuji za pozornost Kontakt:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.