Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka
2
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI
Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
3
SEDĚLA NA , ČERVENÝ SAMOU . PŘIŠLI K NÍ , :„MY TĚ ZNÁME, MY TI TY SPOČÍTÁME.“
4
KDO SEDĚL NA LÍSTEČKU?
5
KDO JÍ POČÍTAL TEČKY?
6
Beruška Pročpak nosíš na triku sedm černých puntíku?
Chci,aby se broučci čilí v počítání procvičili. Proto pro ně, milá Madlo, mám broučičí počítadlo.
8
Jak se jmenuje holčička z říkanky? Co se s jejím jménem rýmuje?
Madla
9
Použité zdroje obrázků, textů
Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. text „Beruška“(snímek č.6) - FISCHER, Václav. Se sluníčkem u vody. Liberec: Severografia, n. p., 1978.
10
Materiály, pomůcky a technické vybavení
Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (počítadla) Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
11
Metodický postup V říkankách je častý motiv „broučci (berušky) a počítání“. Tento materiál obsahuje úryvky dvou známých říkanek po počítání s broučky. Na prvním snímku je připravené obrázkové čtení první básničky, navazují dva snímky s interaktivními úkoly pro děti. Na snímku s úryvkem druhé básničky je interaktivní počítadlo s 10 kuličkami k procvičení počtů od 1 do 10. Pokud jsou ve školce počítadla, mohou je děti požívat k procvičení počtů souběžně s počítadlem na snímku č.7. U posledního snímku děti hledají rýmy ke jménu „Madla“. Samozřejmě si mohou zopakovat básničky a hledat rýmy k dalším slovům dle vlastního výběru. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
12
Práce s interaktivním výukovým materiálem
Snímek č.3 je bez animací Na snímcích č.4 a 5 po dotyku správná odpověď problikne, špatné odpovědi se zahýbou a zesvětlají. Na snímcích č.6 a 7 se po dotyku hýbou jednotlivé kuličky počítadla na předem určené místo (na druhém konci drátu). Na snímku č.8 se objeví jméno holčičky po dotyku/kliknutí na obrázek holčičky. Předměty, které se s ní rýmují (čerpadla, počítadla, pádla, zavazadla, letadla a umyvadla) probliknou. Ty, které se se jménem Madla nerýmují (boty, kostky, kola), se po dotyku/kliknutí zakývají a zmizí. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
13
Prvky polytechnické výchovy
Vzdělávací oblast – DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – orientovat se v číselné řadě; chápat číslo jako počet prvků; chápat jednoduché souvislosti; nacházet znaky společné či rozdílné; zobecňovat ,řešit jednoduché rébusy. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
14
Cíle polytechnické výchovy
Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.