Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Liberalizace osobní železniční dopravy
RegioJet a.s. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky 11. prosince 2018 1
2
První kolo „rozstřelu“ přineslo celkovou úsporu pro stát a daňové poplatníky ve výši téměř 2,5 mld. Kč Nový Bor Tanvald R21, R22, R24 a R26 Celková úspora 176 mil. Kč R8 Celková úspora 219 mil. Kč Při započtení nárůstu výkonů Bohumín PRAHA Kolín Olomouc Rakovník Brno Luhačovice Žilina SK Č. Budějovice Ex2, R18 Celková úspora 2,017 mld. Kč
3
Další úspory jsou z tržních konzultací na úrovni krajů.
Konkurenční tlak výběru z více dopravců znamenal v prvním kole „rozstřelu“ úsporu dotací více než 25% Úhrada 2017 Cena z "rozstřelu" Objem dopravy Délka kontraktu Úspora Kč/km mil. km ročně roky mil. Kč Ex2+R18 147,4 96,74 4,4 9 2 017 R8 132,9 119,88 2,1 8 219 R21+R22+R24+R26 147,7 119 2,0 3 176 CELKEM 2 412 Další úspory jsou z tržních konzultací na úrovni krajů.
4
Mýty a předsudky v osobní železniční dopravě
1) Soukromníci chtějí sbírat jen rozinky na lukrativních hlavních tratích Naopak, dotovaná regionální doprava je pro dopravce nejlepší business, obvykle bez rizika tržeb Naopak jezdit bez dotací je velmi těžké 2) Soukromník je dražší, neboť chce generovat zisk Chiméra některých politiků, která je v rozporu s výsledky poptávkových řízení 3) Ohrožení zaměstnanosti Noví dopravci naopak znamenají růst mezd na železnici Noví dopravci přinášejí růst výkonů na železnici – až o 35 % za posledních 7 let ČD nemá přebytek lidí, právě naopak 4) Mýtus o neúplných kalkulacích a nabídkách (opakovaně citovaný GŘ ČD Kupcem) Soukromí dopravci nedávají do nákladů náklady na údržbu. Tu pak budou chtít od kraje / MD uhradit samostatně. Naopak – nabídky jsou úplné a noví dopravci dokáží fungovat efektivněji 5) Liberalizací se rozbije síťovost železniční dopravy Vše vyřeší jednotné jízdné Do té doby mohou dopravci podepsat smlouvu o vzájemném prodeji jízdenek
5
Mýty a předsudky v osobní železniční dopravě
6) ČD má nevýhody, které soukromníci nemusí řešit ČD má ekonomickou výhodu odepsaného vozového parku ČD prodaly zpět státu i trhu majetek za 20 mld. Kč Neboť jsou ČD ve vlastnictví státu, banky a finanční trh je z hlediska rizik posuzují jako stát 7) ČD musí poskytovat zaměstnanecké (tzv. režijní) jízdné Obrovská konkurenční výhoda, že mohou svým zaměstnancům a rodinám dát tuto výhodu Musí ji ale poskytnout zaměstnancům také SŽDC, DÚ a MD, ale mají ji v úhradě závazku Zaměstnanecké jízdné je třeba buď zrušit nebo dát možnost jej poskytovat všem dopravcům 8) ČD je potřeba podporovat a chránit K čemu je firma, která v osobní dopravě generuje neustálou ztrátu a rozprodává národní majetek? Pro stát je podstatné, aby zajistil co nejkvalitnější a nejlevnější dopravu pro občany 9) ČD Cargo není hlavní obor podnikání ČD - prodat! Nákladní doprava nemá s osobní nic společného? Co má společného VUŽ (okruh), který certifikuje i vlaky konkurence?
6
Liberalizace osobní železniční dopravy
RegioJet a.s. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky 11. prosince 2018 6
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.