Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.13_principy_trzniho_hospodarstvi Název: Principy tržního hospodářství Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
2
PRINCIPY TRŽNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
3
TRH OBLAST EKONOMIKY, KDE SE STŘETÁVÁ NABÍDKA A POPTÁVKA A VZNIKÁ ZDE CENA SLEDUJE SE STRANA NABÍDKY I POPTÁVKY – JEJICH ZÁJMY PŘISPÍVÁ K VYROVNÁVÁNÍ SPOTŘEBY A VÝROBY
4
TRŽNÍ HOSPODÁŘSTVÍ NUTNÁ KONKURENCE (JINAK MONOPOLY = JEDINÝ DODAVATEL ZBOŽÍ NA TRHU, VOLNĚ STANOVUJE CENY I KVALITU) ZISK = MĚŘÍTKO PRO ÚSPĚŠNOST EKONOMICKÉ ČINNOSTI
5
NABÍDKA SOUHRN VŠECH ZAMYŠLENÝCH PRODEJŮ, SE KTERÝMI PŘICHÁZÍ SUBJEKTY NA TRH PŘI RŮZNÝCH CENÁCH
6
POPTÁVKA SOUHRN VŠEHO ZBOŽÍ, KTERÉ JSOU ZÁKAZNÍCI OCHOTNI KOUPIT ZA PŘÍSLUŠNOU CENU MUSÍ BÝT PODLOŽENA DISPONIBILNÍMI PENĚŽNÍMI PROSTŘEDKY
7
Jak se nazývá měřítko pro úspěšnost ekonomické činnosti?
monopol poptávka trh nabídka zisk konkurence
8
POUŽITÉ ZDROJE Emmert, F. a kol.: Odmaturuj ze společenských
věd. Brno: DIDAKTIS, ISBN Str 20/16/zisk.gif
9
METODIKA Nejprve vyložíme principy tržního hospodářství a jednotlivé pojmy. Potom zkusíme zodpovědět jednoduché otázky. Žáci si zapíšou podstatné do sešitu. Pokusíme se debatovat o zákonitostech trhu a vysvětlit, co je žákům nejasné.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.