Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Legislativa výlukové činnosti
Ing. Jiří Witiska Odbor operativního řízení a výluk Praha,
2
SŽDC Subjekty zúčastněné na výlukové činnosti Dopravce
Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře Zhotovitel Drážní úřad Projektant Navazující infrastruktura Cizí právní subjekt
3
Střednědobé upřesněné
Plánovací cyklus v podmínkách SŽDC Dlouhodobé více než (X – 18) měsíců Roční X – (18 až 6) měsíců Střednědobé X – 3 měsíce T – ( ) dní Střednědobé upřesněné X – 2 měsíce T – ( ) dní Měsíční X – 1 měsíc T – ( ) dní Týdenní T – ( ) dní Snímek má upozornit především na skutečnost, že mezi ročním a střednědobým plánováním systémově vzniká informační „vakuum“, kdy mj. O11 nejsou známé žádné informace o vývoji požadavku. Realizace výluky
4
Základní legislativní dokumenty
Legislativa Základní legislativní dokumenty Zákon 320/2016 Sb. Zákon 266/1994 Sb. Vyhláška 116/2017 Sb. Vyhláška 173/1995 Sb.
5
Zákon 320/2016 Sb. o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře
Legislativa Zákon 320/2016 Sb. o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře Účinný od Působnost úřadu v oblasti drážní dopravní infrastruktury (DDI) Užívání i DDI a přístup k ní Užívání zařízení služeb DDI a přístup k těmto zařízením Cenová kontrola v oblasti užívání DDI a zařízení služeb V čele úřaduje předseda, jmenovaný vládou ČR
6
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách
Novelizace zákonem 319/2016 Sb. účinná od Reaguje na zřízení funkce regulátora – ÚPDI Klíčové pro oblast výluk § 23b – omezení provozování dráhy § 23c – postup při projednávání s ÚPDI § 36 – náklady spojené se zabezpečením ND
7
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 1
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 1 Oprávněnost omezit provozování dráhy nebo její části v nezbytně nutném rozsahu z důvodu Provádění činností spojených s údržbou nebo opravou dráhy Provádění činností spojených s uskutečňováním stavby dráhy, nebo na dráze nebo jiných činností ohrožujících bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy Narušení provozuschopnosti dráhy živelní nebo mimořádnou událostí a provádění činností spojených s obnovením provozuschopnosti
8
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 2
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 2 Minimalizace dopadu omezení provozování dráhy na provozování drážní dopravy aby nedošlo k omezení omezení na dobu nezbytně nutnou a v nezbytně nutném rozsahu
9
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 3
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 3 Povinnost provozovatele zpracovat návrh plánu omezení provozování dráhy Překračuje-li předpokládaná doba omezení 24 hodin Plán obsahuje: Vymezení časového období Počet, umístění a předpokládaná doba trvání jednotlivých omezení Důvod omezení Předpokládaný rozsah omezení provozování drážní dopravy
10
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 4
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 4 Účastníci projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Vlastník dráhy Dopravci, kteří na dotčené dráze provozují drážní dopravu Žadatelé o přidělení kapacity Přídělce kapacity, pokud je odlišný od provozovatele Kraj na jehož území k omezení dochází Ministerstvo dopravy ÚPDI
11
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 5
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 5 Postup při nedosažení dohody s účastníky při projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Provozovatel navrhne rozsah změn a omezení Dopad omezení musí být u jednotlivých dopravců přiměřený Provozovatel dráhy rozsah omezení zdůvodní Provozovatel dráhy je oprávněn navrhnout spojení více vlaků jednoho dopravce
12
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 1
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 1 Role ÚPDI při projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Provozovatel předloží žádost, ke které přiloží: Návrh plánu Dohody s dopravci, byly-li uzavřeny Úřad návrh plánu schvaluje
13
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 2
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 2 Postup ÚPDI při projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Úřad návrh plánu schválí, pokud jsou splněny podmínky §23b
14
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 3
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 3 Oprávnění provozovatele omezit provozování dráhy činností nezahrnutou do schváleného plánu omezení Obnovování provozuschopnosti dráhy po jejím narušení živelní nebo mimořádnou událostí Údržbou nebo opravou dráhy Nepřekračuje-li předpokl. doba omezení 24 hodin Nedojde-li k omezení provozování drážní dopravy na dráze Nejsou-li splněny podmínky dle bodu b), ale provedení nesnese odkladu
15
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 4
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 4 Povinnost provozovatele dráhy bezodkladně vyrozumět dle odst. 3 Účastníky: Dotčení dopravce Vlastník dráhy ÚPDI Uvést důvody a předpokládanou dobu omezení Pokud nejsou splněny podmínky dle odst. 3 uloží ÚPDI provozovateli dráhy obnovení provozování a stanoví k tomu přiměřenou lhůtu
16
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 5
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 5 Změny plánu omezení provozování dráhy Platí ustanovení § 23c, odst. 1 a 2 Platí ustanovení § 23b, odst. 4 a 5
17
Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 36 - odst. 2
Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 36 - odst. 2 Možnost uplatnění vícenákladů dopravce Dopravce provozující veřejnou drážní dopravu Náklady přímo související s ND za přerušenou veřejnou osobní drážní dopravu z důvodu omezení provozování dráhy plánované podle § 23b odst. 3 přesáhnou úspory související s přerušením drážní dopravy Rozdíl mezi náklady a úsporami uhradí provozovatel dráhy
18
Legislativa Vyhláška 116/2017 Sb. „O nákladech a úsporách přímo souvisejících se zabezpečováním náhradní dopravy za přerušenou veřejnou osobní drážní dopravu“ Definice nákladů náhradní dopravy Úspor za přerušenou dopravu na dráze Přílohy 1 a 2 specifikují položkově
19
Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 1 Provozovatel dráhy zpracuje podle schváleného plánu omezení návrh VJŘ T – 45 předložení návrhu dopravcům Dopravce může uplatnit námitky ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne doručení Provozovatel dráhy rozhodne ve lhůtě 10 dnů od doručení námitek Dopravce je vyrozuměn, pokud mu není vyhověno v plném rozsahu
20
Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 2 Při sestavě VJŘ provozovatel dráhy spolupracuje s dopravci, kteří mají v dotčeném úseku přidělenu kapacitu dráhy.
21
Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 3 Dopravce je oprávněn při sestavování VJŘ v rámci počtu přidělených tras navrhnout vlastní priority. Provozovatel dráhy vyhoví požadavkům dopravce týkajícím se tras vlaků veřejné služby v přepravě cestujících, které slouží k zabezpečení dopravní obslužnosti: Státu Kraje obce
22
Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 4 Před ukončením plánovaného omezení provozování dráhy zajistí provozovatel dráhy prověření správné činnosti zabezpečovacího zařízení, které bylo v době omezení provozování dráhy dotčeno přímo, nebo změnou podmínek pro jho činnost Omezení provozování dráhy lze ukončit jen při správné činnosti dotčeného zabezpečovacího zařízení
23
Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 5 Při omezení provozování dráhy nebo její části podle § 23c, odst. 3 zákona se postupuje podle § 22. Vysvětlující komentář: Priorita dle pro základní řešení VJŘ se používá na základě aplikace ustanovení § 22, odst. 2. VJŘ není změnou JŘ (viz §§ 50 – 55)
24
Legislativa výlukové činnosti
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.