Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Porada s obcemi s rozšířenou působností 19. 6. 2018
2
Témata Rozpis prostředků 2018 Aktuální informace z oblasti financování
Zpracoval: Ing. Zdeněk Čížek Mgr. Pavlína Faitová
3
Analýza rozložení rozpisu do oblastí
4
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2018
Rekapitulace vstupů do rozpočtu 2018: Snížení RN na vrub nového principu financování SVP = Kč Snížení rozpisu promítnutím rediagnostiky = Kč Neposkytnutí prostředků na PO u škol a tříd podle §16, odst. 9 = Kč. Dopad změny RVP u předškolního vzdělávání neřešen ze strany státního rozpočtu, sice upraven RN ale nedostatečně a nutno dofinancovat o cca Kč. Dopad změn v NV – katalog prací – neřešen ze strany státního rozpočtu ani RN – dopad cca Kč. Dopad změny NV – tarify sice kryty státním rozpočtem a úpravou RN, avšak ne v plném rozsahu a nereflektuje nárůst nárokových příplatků a nenárokových složek.
5
Vývoj individuální integrace v roce 2018
6
Vývoj individuální integrace v roce 2018
7
Aktuální informace pro rok 2018
Dopis MŠMT z Č.j. MŠMT /2018 „Dofinancování rozpočtu regionálního školství a podpora lékařských fakult v roce 2018 a změna usnesení vlády ze dne 27. března 2018 č. 206“. Posílení rozpočtu regionálního školství o částku 1,023 mld. Kč. nutnost dofinancovat společné vzdělávání, nutnost dofinancovat vzdělávání ve školách a třídách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona (tzv. speciální vzdělávání), dofinancování krajů bez nutnosti vyhlásit rozvojový program se speciálním účelovým znakem, při dofinancování vycházet z měřitelných ukazatelů.
8
Aktuální informace pro rok 2018
Dopis MŠMT z Č.j. MŠMT /2018 u dofinancování společného vzdělávání ze snížení částek, které jsou kraji odpočítávány na rediagnózy (na úroveň 60 % dosavadních odpočtů), u dofinancování speciálního vzdělávání pak bude v roce 2018 (tj. od počátku roku 2018 do konce školního roku 2017/2018, stejně jako u podpůrných opatření u dětí, žáků a studentů individuálně integrovaných) financovat podpůrná opatření personálního charakteru, sníží částky odpočítávané na rediagnózy dětí, žáků a studentů na 60 % nynější výše, Celkový objem navýšení rozpočtu pro PK = Kč v položce „na platy“.
9
Opatření pro rok 2018 Kevis – sběr podkladů pro úpravy rozpočtu na rok 2018 => – (od úterý do úterý) Úpravy rozpočtů => uvolnění rezervy realizace pokrytí změn souvisejících s novým školním rokem, kompenzace kráceného normativního rozpočtu z důvodu rediagnostik, „plošné“ posílení rozpočtů organizací k „narovnání případných deformací normativních rozpisů rozpočtů pomocí krajských normativů roku 2018“, Kevis – sběr podkladů pro výroční zprávu PK, součástí sběr dat pro věkovou analýzu PP na ZŠ v PK => –
10
Novela školského zákona č. 101/2017 Sb., - účinnost od 1. 9. 2018
poslanecké návrhy na odložení reformy financování o 1, 2, ...r., 16. schůze PS nejdříve od ve třetím čtení, prováděcí právní předpisy (vyhlášky + NV o Phmax) již po připomínkovém řízení, doposud nezveřejněno ve Sb. zákonů, doposud platnost zákona č. 101/2017 – nově § 160 – 162: § 161 odst. 5: KÚ v souladu se zásadami stanovenými MŠMT (tj. směrnice) rozepisuje a poskytuje fin.prostředky jednotlivým Š a ŠZ v souladu s výší prostředků stanovenou MŠMT a po případné úpravě podle odstavce 6. § 161 odst. 6: Při rozpisu fin.prostředků ověří KÚ správnost všech jednotek rozhodných pro rozpis fin.prostředků pro jednotlivé Š a ŠZ. U Š a ŠZ zřizovaných obcí provádí ověření ORP a zjištěné rozdíly oznámí KÚ. V případě zjištění rozdílů oproti jednotkám výkonu použitým MŠMT pro stanovení fin.prostředků upraví KÚ rozpis fin.prostředků jednotlivým Š a ŠZ podle zjištěné skutečnosti a o provedených změnách následně informuje MŠMT.
11
Novela školského zákona č. 101/2017 Sb., - účinnost od 1. 9. 2018
§ 161c, odst. 7: ORP zpracovává návrhy rozpisů § 161c, odst. 9: MŠ, ZŠ, ŠD, SŠ a K zřizované krajem nebo obcí předkládají MŠMT údaje o předpokládaných počtech pedagogických pracovníků a jejich platovém zařazení, § 161c, odst. 10: KÚ ověřuje správnost údajů předkládaných Š a ŠZ zřizovanými krajem podle odst. 9 a dále ověřuje správnost údajů předávaných podle § 28 odst. 5. § 161c, odst. 11: ORP ověřuje správnost údajů předkládaných Š a ŠZ zřizovanými obcí podle odst. 9 (počet PP a jejich platové zařazení) a dále ověřuje správnost údajů předávaných podle § 28 odst. 5 (školní matrika). Vyšší kompetence a povinnost ORP: výkonové výkazy a školní matrika, zaměstnanecké výkazy.
12
Novela školského zákona č. 101/2017 Sb., - účinnost od 1. 9. 2018
Vyšší kompetence a povinnost ORP: výkonové výkazy S1, Z2, S4, S4c, R13, S24: pracoviště MŠ, druh provozu MŠ, počty tříd a odd.ŠD, počty žáků, počty postižených (koef.inkluze?) školní matrika M3: počet tříd a žáků na jednotlivých stupních, počty žáků v § 38 a 41, počty postižených (koef.inkluze?), organizace školy v záhlaví zaměstnanecké výkazy P1-04, P1c-01: mezivýkazové vazby, odd. IV o zařazení NP, odd. IVa o zařazení PP, odd. IVb o PVČ PP ze SR (kód 11), odd. IVc o přespočetných hod.PP v rámci RVP Zdroje informací: Instruktáž MŠMT ke zpracování stat. výkazů v roce 2018 Pokyny a vysvětlivky k jednotlivým výkazům - informace průběžně
13
Vyhláška č. 27/2016 Sb., - návrh novely
návrh pro jednání Gremiální porady MŠMT doposud NENÍ v oficiálním připomínkovém řízení, účinnost od
14
Vyhláška č. 27/2016 Sb., - některé navrhované změny v textu vyhlášky
individuální vzdělávací plán žáka -> odpovědnost ŘŠ, asistent pedagoga pracuje podle potřeby se všemi žáky třídy podle pokynů pedagoga (odstranění nejvýše 4 žákům se SVP), postup školy při poskytování PO 1. stupně (odstranění plánu pedagog. podpory), doba doporučení ŠPZ, v běžné třídě souběžná činnost nejvýše 2 pedagogů (1 U + 1 AP), ve třídě dle §16, odst. 9 souběžná činnost 2 pedagogů, zrušení AP dle § 18 ! (původně nad 5 žáků s SVP), zrušení přednostního vzdělávání žáků se SVP v běžné třídě, zrušení jednodruhovosti škol dle § 16, odst. 9.
15
Vyhláška č. 27/2016 Sb. , - některé navrhované změny v Příloze č
Vyhláška č. 27/2016 Sb., - některé navrhované změny v Příloze č. 1, část A podmíněná normovaná finanční náročnost PO, tzv. PNFN (personální + materiální) => rozhoduje ŘŠ, povinnost využít PO pro jiného žáka ! pedagogická intervence a předmět speciálně pedagogické péče od 2.st. pouze SKUPINOVÁ (individuální výjimkově), asistent pedagoga od 3..st. podpory podle náročnosti podpory na SKUPINU žáků (ne každému žákovi)
16
Vyhláška č. 27/2016 Sb. , - některé navrhované změny v Příloze č
Vyhláška č. 27/2016 Sb., - některé navrhované změny v Příloze č. 1, část B nově vymezení obecným způsobem, rozsah určí v doporučení ŠPZ, zrušení taxativního přehledu pomůcek s výší podpory pro jednotlivé stupně podpory, nově obecný přehled pomůcek univerzálně pro více postižení, někde změna výše finanční podpory, normativ v R výkazech?.
17
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.