Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Budování dopravní infrastruktury

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Budování dopravní infrastruktury"— Transkript prezentace:

1 Budování dopravní infrastruktury
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

2 Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 - 2017 (v tis. Kč)
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

3 Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017
Upravený rozpočet celkem 77,9 mld. Kč Národní zdroje 60,9 mld. Kč EU zdroje 17,0 mld. Kč Čerpání rozpočtu 75,8 mld. Kč, cca 97,3% Investice 39,3 mld. Kč, cca 96,0 % Neinvestice 36,5 mld. Kč, cca 99,2 % Poznámka: předběžné údaje; údaje bez aparátu SFDI roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

4 Čerpání dle objemově největších příjemců
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

5 Financování oprav silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2017
Rok Rozpočet Čerpáno v % Nedočer-páno 2015 99,37% 28 014 0,63% 2016 99,60% 12 073 0,40% 2017 89,37% 10,63% Celkem 96,32% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

6 Implementace OPD OPD je nejlépe čerpaným programem v období 2014 – 2020. Celková alokace OPD ve výši 4,559 mld. €, při současném kurzu EK 116,9 mld. Kč Vyhlášeno 39 výzev, zaregistrovano 192 projektových žádostí v objemu EU prostředků 93,1 mld. Kč, což představuje 79,7 % celkové alokace Na národní úrovni bylo schváleno ke spolufinancování celkem 118 projektů (vydán SP) v objemu EU prostředků 64,8 mld. Kč, což představuje 55,4 % celkové alokace programu 6

7 Implementace OPD Proplaceno příjemcům přes systém MS2014+ byly žádosti o platbu v objemu 31,4 mld. Kč, což představuje 26,8 % celkové alokace Limit čerpání N+3 pro rok 2018 byl splněn již , tzn. v ročním předstihu. OPD předpokládá splnění pravidla N+3 pro rok 2019 již koncem roku 2018 V kategorii vyžádaných prostředků z EK se OPD podílí na celkovém čerpání programového období 2014 – 2020 dokonce 38,1 % (bez zahrnutí Programu venkova) 7

8 Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2018
Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 80,9 mld. Kč z toho - národní zdroje 60,1 mld. Kč - EU zdroje 20,8 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje nově zahajované investiční akce (možnost navýšit zdroje EU v průběhu roku) 8

9 Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018
Rozpočet SFDI výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Příjemce Národní OPD CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD * 28 896 7 562 126 121 36 705 SŽDC ** 27 234 7 443 3 248 1 37 926 ŘVC 972 78 12 1 062 Ostatní příjemci 3 019 2 150 5 169 Výdaje celkem 60 121 17 155 3 452 134 80 862 * Zahrnuje i část prostředků alokovaných na nové akce ** bez DPH 9

10 Rozpočet SFDI 2018 – výdaje ŘSD
v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 16 983 z toho: Opravy a údržba 11 400 z toho: Mýto a telematika 3 718 z toho: Provozní výdaje 1 865 Ostatní programy (globální položky) 960 Příprava akcí 3 000 Investiční akce 15 762 Celkem 36 705 10

11 11

12 Rozpočet SFDI 2018 – výdaje SŽDC
v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozování 19 101 Ostatní programy (globální položky) 2 199 Příprava akcí 987 Investiční akce 15 639 Celkem 37 926 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 12

13 13

14 Příspěvky SFDI – národní zdroje
yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2018 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 250 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. tříd 100 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 150 Křížení místních komunikací Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 40 CELKEM 790 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 14

15 Výhled financování pro rok 2019 celkem výhled 84,6 mld. Kč
finanční prostředky budou upřesňovány při sestavování rozpočtu Hledání dalších zdrojů financování Úvěr EIB PPP Kombinace zdrojů – Blendingová výzva Nutnost navýšit zdroje o cca 20 mld. Kč ročně 15

16 Společná strategie pro dopravní infrastrukturu
Standardizace smluvních vztahů - Jednotné smluvní vzory dle mezinárodních standardů FIDIC Jasná pravidla cenotvorby, projektové přípravy a projektového řízení - Cenové databáze, supervize a metodiky (hodnocení ekonomické efektivnosti projektů staveb DI) Soutěžení na kvalitu a odpovědné zadávání - MNNC a metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti u veřejných zakázek na stavební práce a na služby Předcházení sporů a jejich efektivní řešení - Metodický pokyn pro správce stavby 16

17 Společná strategie pro dopravní infrastrukturu
5) BIM pro dopravní infrastrukturu - BIM je účinný nástroj k růstu produktivity a efektivity Spolupráce, práce s lidmi a hledání leaderů vzájemné komunikace v rámci odvětví dopravních staveb systém vzdělávání, podpora pracovníků a hledání talentů v oblasti dopravní infrastruktury Otevřená meziresortní komunikace otevřená mezirezortní komunikace při vytváření legislativního prostředí s partnerskými ministerstvy 17

18 BUILDING INFORMATION MODELLING
18

19 Financování celoživotních nákladů dopravní infrastruktury
Příprava akcí Realizace akcí Opravy, údržba, provozní výdaje Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 19

20 Technické předpisy a metodiky
Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 20

21 Realizace pilotních projektů SŽDC
Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérového přístupu v žst. Roudnice nad Labem Modernizace trati Rokycany – Plzeň Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 21

22 Realizace pilotních projektů SŽDC
Modely SUDOP PRAHA a.s. Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 22

23 Příprava a realizace pilotních projektů ŘSD ČR
I/42 BRNO VMO ŽABOVŘESKÁ, ETAPA I D1 Modernizace – úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov – nadjezd ev.č. D1-040 (most nad D1) Úprava křižovatky silnic I/32 a II/125 na exitu 42 dálnice D11 – přestavba na OK (OK Poděbrady) Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 23

24 Pilotní projekty ŘSD ČR
Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 24

25 Pilotní projekty ŘSD ČR
Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 25

26 zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz
Děkuji za pozornost Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI


Stáhnout ppt "Budování dopravní infrastruktury"

Podobné prezentace


Reklamy Google