Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ÚVODNÍ KONFERENCE VOV EKONOMICKÁ SEKCE
2
PROGRAM KONFERENCE 10:00 – zahájení
10:30 – dopolední blok (představení projektu, jednotlivých aktivit) 13:00 – oběd 14:00 – odpolední blok (diskuse pracovních skupin) 16:30 – ukončení MP
3
PARTNEŘI PROJEKTU MP Žadatel projektu:
Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola EKONOM, o.p.s. – Litoměřice PARTNEŘI PROJEKTU AHOL – Vyšší odborná škola – Ostrava GOODWILL – Vyšší odborná škola – Frýdek – Místek PALESTRA – Vyšší odborná škola – Praha Vyšší odborná škola hotelnictví a turismu – Poděbrady VŠKK – Vysoká škola kreativní komunikace – Praha ČVUT – České vysoké učení technické- Praha MP
4
POZVANÍ HOSTÉ Ústecký kraj Národní institut dalšího vzdělávání
Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy Asociace vyšších odborných škol ŠKOLAONLINE a.s. Okresní hospodářská komora Litoměřice Česká školní inspekce Sekce VOV technická MP
5
POPIS PROJEKTU KLÍČOVÉ AKTIVITY KA 1 – Řízení projektu
KA 2 - Znalostní standard pro výuku odborného jazyka pro AJ a NJ - OVZ KA 3 - Znalostní standard ekonomické oblasti odbornosti 63 – 66 - OVZ KA 4 – Metody hodnocení studentů VOŠ KA 5 - Návrh inovace praxí KA 6 – DVPP – zaměřeno na pedagogické pracovníky a tvorbu OVZ KA 7 - Návrh obecné vize, koncepce a cílů VOV MP
6
Představení vize projektu VOV
Video přestávka Představení vize projektu VOV Video VŠKK projekt MOOC a ODZ
7
ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNÉHO JAZYKA PRO AJ A NJ
Klíčová aktivita 2 ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNÉHO JAZYKA PRO AJ A NJ CÍL REALIZACE: ODZ (otevřený digitální zdroj) Vytvoření 2 sad digitálních ODZ v úrovni jazyka B2 1 sada – NEMĚCKÝ JAZYK 1 sada – ANGLICKÝ JAZYK 1 MOOC - ANGLICKÝ JAZYK Odpovídající vzdělávání studentů VOŠ s výstupem k mezinárodní certifikaci v úrovni B2. JN
8
POPIS Část všeobecná – základy NJ a AJ pro každou odbornost 63 až 66
Část odborná – specifická jazyková dovednost AJ a NJ odbornost 63 až 66 – výstup ABSOLUTORIUM Kod 63 – Ekonomika a administrativa – Zahraniční obchod GOODWILL Kod 64 – Podnikání v oborech a odvětvích – Management sportu – PALESTRA Kod 65 – Řízení hotelnictví a turistických služeb – PODĚBRADY Kod 66 – Mezinárodní obchod přeprava a zasilatelství – AHOL 1 MOOC Anj – společný pro odbornosti 63 a 66 – ekonomické oblasti Pro potřeby indikátorů bude jeden modul definován v rozsahu jednoho kreditu v rámci ECTS JN
9
ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNOST EKONOMICKÁ 63 – 66
Klíčová aktivita 3 ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNOST EKONOMICKÁ 63 – 66 Kod 63 – Ekonomika a administrativa – AHOL, EKONOM, GOODWILL 16 zdrojů Kod 64 – Podnikání v oborech a odvětvích – PALESTRA zdrojů Kod 65 – Řízení hotelnictví a turistických služeb – PODĚBRADY, GOODWILL, AHOL 18 zdrojů Kod 66 – Mezinárodní obchod přeprava a zasilatelství – AHOL zdrojů SPOLEČNÉ PRO VŠECHNY ODBORNOSTI – Goodwill, Ahol, Ekonom, Poděbrady 13 zdrojů Dále se vytvoří 4 kurzy MOOC v rozsahu 16 kreditů ECTS pokrývající všechny čtyři skupiny oborů v ekonomické oblasti. JN
10
POPIS Klíčová aktivita 3 vytvoří 1 sadu společného znalostního standardu, který se dále vnitřní strukturou dělí na vědomostní standard dle odborností. Komplexní celek tvoří otevřené digitální vzdělávací zdroje (OVZ) v rozsahu 45 kreditů ECTS pokrývající všechny čtyři oborové skupiny ekonomické oblasti. ECTS kredity Vyjadřují rozsah učení na základě definovaných výsledků učení a s tím spojené pracovní vynaložení Náklad práce v akademickém roce je mezi – hodin, takže 1 kredit odpovídá pracovním hodinám. 60 kreditů = 1 akademický rok JN
11
ISCED 5 – cíl Klíčových aktivit 2,3
V projektu je důležité naplnit především kvalifikační rámec úrovně zdrojů ISCED 5 ISCED 5 – KRÁTKÝ CYKLUS TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Určený k tomu, aby účastníkům poskytoval profesní znalosti, dovednosti a schopnosti. Je obvykle zaměřen prakticky, pracovně orientované a připravují studenty pro vstup na trh práce. Tyto programy však mohou také umožňovat přístup k jiným programům terciárního vzdělávání. Programy jsou kratší a obvykle méně teoreticky orientované než programy na úrovni ISCED 6. Programy zařazené do úrovně ISCED 5 mohou být označovány mnoha způsoby, například (vyšší) technické vzdělávání, komunitní školní vzdělávání, vyšší odborné vzdělávání nebo bakalář+2. Pro účely mezinárodního srovnání se k označení úrovně ISCED 5 používá termín krátký cyklus terciárního vzdělávání. jsou definovány dvě kategorie zaměření programu: všeobecné; odborné. Až budou vytvořeny definice pro akademické a profesní programy, bude na úrovni ISCED 5 zaměření všeobecné a odborné nahrazeno zaměřením akademickým a profesním. JN
12
VSTUP ČVUT ŠABLONA PRO OVZ
Minimální požadavky na autory zpracovávaných zdrojů Vysvětlení pojmů – animace, obrázek, hypertextový obraz, graf, interaktivní prvek – cvičení, test Převod na digi zdroj Vysvětlení práce s OVZ a platforma OVZ (jednotná otevřená knihovna) TECHNICKÁ PODPORA Požadavky na animační prvky, obrázky, grafy, interaktivní prvky – obsahová část ČVUT od partnerských VOŠ – autoři zdrojů – zástupce digi zdroje
13
VSTUP VŠKK Vysvětlení pojmu MOOC Technické požadavky
Požadavky na autory Online školení autorů
14
Klíčová aktivita 4 - Metody hodnocení studentů VOŠ
ANALÝZA STAVU stav hodnocení v zahraničí současné teoretické přístupy hodnocení vědecké poznatky o dopadu různých forem hodnocení stávající zdroje pro hodnocení na kterých může projekt stavět. neformální v podobě průběžné zpětné vazby, tak formální v podobě oponentského řízení databáze veřejných prezentací absolventských prací studentů VOŠ, přehled soutěží, prezentací, konferencí, veletrhů zaměřených na absolventské práce, odborné práce, inovace, odbornou činnost, včetně informací o možnostech účasti. Bude vytvořen digitální zdroj materiálů KA bude vycházet a dále rozšiřovat: Národní soustavu kvalifikací (NSK), Národní soustavu povolání (NSP), Q RAM – Kvalifikační rámec terciárního vzdělávání,KVALITA – Zajišťování a hodnocení kvality terciárního vzdělávání. Dále bude využívat evropské standardy, jako jsou ECTS a ECVET. MP
15
Klíčová aktivita 5 – NÁVRH INOVACE PRAXÍ
dotazníkový sběr dat o materiálech, podobě, průběhu a formě stávajících praxí, potřebách trhu, cílové skupiny a zaměstnavatelů Vznikne návrh inovace praxí ve formě příručky, která bude zohledňovat inovace praxí pro jednotlivé akreditované obory ekonomické oblasti návrh jednotného systému organizace odborných praxí, který pomůže studentům VOV zorientovat se ve výběru praxí. 5měsíční pilotáž na 4 VOŠ prověří návrh inovace praxí a funkčnost on-line nástroje pro praxi MP
16
Klíčová aktivita 6 - DVPP
Bude vytvořen a pilotně ověřen MOOC určený pro rozvoj pedagogických pracovníků. Tento MOOC pedagogické pracovníky naučí, jak vytvářet otevřené digitální zdroje pro jiné aktivity projektu a jak je zapojit do výuky - PŘEDLOHA PRO TVORBU - Večerníček pro učitele Bude vytvořen přehled zdrojů a dostupné literatury, která se týká dalšího vzdělávání (v ČR i světově) obecně i v rámci profesního terciárního sektoru, realizované projekty OP VK a OP VVV. využití výstupů z aktivit KA2, KA3 a KA4 , přehled o stavu dalšího vzdělávání v ČR obecně i v rámci VOV, přehled lidských zdrojů VOŠ, postoje studentů i zaměstnavatelů (rozhovory s dotazníkovým řízením). MP
17
VSTUP ING. J.VOZÁB - MŠMT Propojení a synergie jednotlivých projektů OP VVV Obecná vize a cíl dotačního programu Vyšší odborné školy Spolupráce VOŠ v rámci propojení jednotlivých regionálních projektů IKAP
18
Klíčová aktivita 7 – NÁVRH OBECNÉ VIZE, KONCEPCE A CÍLŮ VOV
Analýza, která se bude dále rozvíjet a provede reflexi pozice VOV mezi obory středního vzdělávání a profesně orientovanými bakalářskými programy. Práce zahrnuje přehled současné literatury o VOV, přehled současného legislativního rámce, kompilaci veřejně dostupných dat a statistik, hodnocení úspěšnosti výstupů VOV na základě případových studií a dotazníkového řízení mezi absolventy, školami a zaměstnavateli, průzkum veřejného mínění o VOV, srovnání pozice VOV v rámci vzdělávacího systému a vytvoření typologie škol a oborů podpořené případovými studiemi. MP
19
PŘEHLED NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH MILNÍKŮ
ÚVODNÍ KONFERENCE – dopoledne Pracovní skupiny KA2 až KA7 – – odpoledne Školení MOOC – VŠKK – probíhá online Školení autorů OVZ zdroje - ČVUT 27. červen 2018 od 9:00 a od 14:00 ZOR - Vykazování aktivit NAPLNĚNÍ 1 PRŮBĚŽNÉHO MILNÍKU –
20
DĚKUJI ZA POZORNOST přeji nám úspěšnou spolupráci při
realizaci projektu VOV - EKO MP, JN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.