Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Školení poskytovatelů sociálních služeb Metodika měření a hodnocení sociálních služeb a práce s Katalogem sociálních služeb realizované v rámci zakázky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Školení poskytovatelů sociálních služeb Metodika měření a hodnocení sociálních služeb a práce s Katalogem sociálních služeb realizované v rámci zakázky."— Transkript prezentace:

1 Školení poskytovatelů sociálních služeb Metodika měření a hodnocení sociálních služeb a práce s Katalogem sociálních služeb realizované v rámci zakázky „Vytvoření informačního katalogu“ Projekt „Katalog sociálních služeb, zkvalitnění jejich nabídky a vzdělávání jejich poskytovatelů“ (reg. č. projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ) Ústí nad Labem, 2012

2 Program školení Obecné představení Metodiky.
Části metodiky a jejich kontext k benchmarkingu. Provázanost Metodiky a Katalogu. Postup prací na úrovni Metodiky. Diskuse.

3 Cíl školení Seznámení účastníků školení / poskytovatelů sociálních služeb s aktuální podobou Metodiky. Představení Metodiky a benchmarkingové databázové aplikace a práce s ní. Praktické osvojení postupů práce s databází, respektive tvorby vstupních dat a ukazatelů.

4 Metodika - účel Metodika měření a hodnocení sociálních služeb v ÚK a jejich sledování prostřednictvím aplikace on-line Katalogu sociálních služeb tvoří základní dokument pro možnost efektivního využití tohoto nástroje pro benchmarking všech sociálních služeb definovaných Zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, realizovaných jejich poskytovateli na území Ústeckého kraje. .

5 Metodika - struktura Společná vstupní data – jedná se o data sledovaná na úrovni všech typů sociálních služeb. Lze je rozdělit do čtyř bloků: Základní informace o poskytovateli. Specifikace klientů služby. Výkaznictví personálu. Finanční výkaznictví (výnosy x náklady).

6 Metodika - struktura Specifická data dle jednotlivých druhů sociálních služeb. jedná se o data rozličná dle skupin sociálních služeb respektujících rozdělení do tzv. pracovních skupin, které sdružují sociální služby obdobného charakteru, resp. obdobného zaměření a cílů.

7 Společná vstupní data Základní informace o poskytovateli: Název údaje:
Upřesnění: Název poskytovatele Název zařízení, pracoviště, které je vykazováno. Název zaregistrované sociální služby Název zaregistrované sociální služby dle Zákona č.108/2006. Kontaktní údaje o zařízení Adresa sídla zařízení, telefon, fax, , webové stránky. Kontaktní osoba pro správu informací uvedených v krajském Katalogu (osoba, jíž je případně možno kontaktovat ve věci dat vykazovaných na úrovni dané sociální služby v krajském Katalogu) Jméno a příjmení, postavení v organizaci, telefon, fax, . Osoba zodpovědná za službu (pracoviště) (osoba, jež je zodpovědná za provoz dané služby / daného pracoviště) Doba, od které poskytuje zařízení sociální služby Doba, od které působí zařízení či poskytovatel v oblasti sociálních služeb na území Ústeckého kraje. Časová dostupnost vykazované služby pro klienty Doba, kdy je vykazovaná služba (pracoviště) otevřena klientům. Územní dostupnost služby Pro jakou oblast – území je služba nabízena. V nabídce bude nabízen kraj s rozkladem na jednotlivé obce s rozšířenou působností. GPS Pokud je místo poskytování sociální služby spjaté s konkrétním místem (adresou), uvedou se místu příslušné GPS souřadnice.

8 Společná vstupní data Specifikace klientů služby: Dle cílových skupin
Dle věkových skupin děti a mládež ve věku od 0 do 26 let ohrožené společenskými nežádoucími jevy osoby s kombinovaným postižením etnické menšiny osoby s mentálním postižením imigranti a azylanti osoby s tělesným postižením oběti domácího násilí osoby se sluchovým postižením oběti obchodu s lidmi osoby se zdravotním postižením oběti trestné činnosti osoby se zrakovým postižením osoby bez přístřeší osoby v krizi osoby do 26 let věku opouštějící školská zařízení pro výkon ústavní péče osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách osoby komerčně zneužívané osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách pachatelé trestné činnosti osoby s chronickým duševním onemocněním Děti předškolního věku (do 6-ti let, tzn. 0-5 let věku) Děti (6 – 14 let) Dorost (15 – 17 let) Mladí dospělí (18 – 26 let) Dospělí (27 – 64 let) Předdůchodový věk (58 – 64 let) Mladší senioři – (65 – 80 let) Starší senioři (81let a více) Věk nezjištěn

9 Společná vstupní data Výkaznictví personálu:
Údaje určené k vyplnění jsou ve struktuře převzaté z formuláře MPSV V19a-01 využívaného pro účely statistického zjišťování. počet osob typ pracovního poměru (HPP,DPČ,DPP, faktura) počet přepočtených úvazků (HPP, DPČ) souhrn hodin za sledované období (DPP, faktury, dobrovolníci) Zaměstnanci zařízení sociálních služeb c e l k e m (ř. 3 až 22) A. služby sociální pracovníci v sociálních službách v tom přímá obslužná péče základní výchovná nepedag. činnost pečovatelská činnost sociální pracovníci zaměstnanci odborných sociálních poraden B. služby pedagogické Vychovatelé učitelé odborného výcviku speciální pedagogové C. služby zdravotnické sanitáři maséři ošetřovatelé zdravotničtí asistenti (praktická sestra) všeobecné sestry nutriční terapeuti Ergoterapeuti Fyzioterapeuti lékaři D. ostatní hospodářskosprávní a provoznětechničtí zaměstnanci zaměstnanci převážně manuálně pracující Dobrovolníci – pouze registrovaní

10 Společná vstupní data Finanční výkaznictví: Výnosová část
dvouúrovňové sledování příjmů/výnosů: Úroveň I.: Ministerstva ČR. Úřad vlády ČR. Kraje. Obce. Úřady práce. Evropské zdroje. Příspěvek zřizovatele. Nadace a nadační fondy. Uživatelé služeb. Ostatní zdroje. Evropské zdroje pouze ty co přímo souvisí se zaregistrovanou službou. Ostatní zdroje, Fondy zdravotních pojišťoven, fakultativní služby a další, které v nabídce zdrojů nejsou.

11 Společná vstupní data Finanční výkaznictví: Výnosová část
dvouúrovňové sledování příjmů/výnosů: Úroveň II.: Ministerstva ČR (systém nabídne k výběru všechna ministerstva ČR). Kraje (nabídka všech krajů v ČR). Obce (nabídka registru obcí Ústeckého kraje).

12 Společná vstupní data Finanční výkaznictví: Nákladová část
vyplňují se souhrnná čísla za jednotlivé součtové účetní položky v přímé návaznosti na účetní výkazy: Spotřeba materiálu. Spotřeba energie. Opravy a udržování. Cestovné včetně stravného. Ostatní služby. Mzdové náklady. Zákonné sociální pojištění. Zákonné sociální náklady. Ostatní sociální náklady. Ostatní provozní náklady – pojištění, odpisy apod.

13 Specifická vstupní data
Přímá práce s Metodikou (seznámení se s definicí vstupních dat na úrovni jednotlivých skupin sociálních služeb a s metrikami, které z těchto vstupních dat vyplývají)

14 Postup prací na úrovni Metodiky
současný stav – Metodika je v návrhové podobě, byla připomínkována ze strany vedoucích PS i některých poskytovatelů sociálních služeb, očekávány jsou připomínky zástupců ÚK. pro fázi pilotního sběru dat bude k dispozici tato (případně drobně upravená) verze Metodiky. Metodika bude finalizována v období říjen – prosinec 2012, finální verze bude (spolu s dokončeným portálem) k dispozici v lednu 2013.

15 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Školení poskytovatelů sociálních služeb Metodika měření a hodnocení sociálních služeb a práce s Katalogem sociálních služeb realizované v rámci zakázky."

Podobné prezentace


Reklamy Google