Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

vize a pojetí čtenářské gramotnosti

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "vize a pojetí čtenářské gramotnosti"— Transkript prezentace:

1 vize a pojetí čtenářské gramotnosti
Odborný panel ČG vize a pojetí čtenářské gramotnosti

2 Složení odborného panelu
Jádro odborného panelu Neukvapovat se a podporovat školy a jejich učitele postupně ve 3 vlnách Různorodé školy – školy z různých krajů ČR, školy různě velké v různě velkých obcích, školy v sociálně problematických podmínkách Motivace ředitelů škol se orientovat na gramotnosti jako důležitý předpoklad k tomu, co bude projekt ve spolupráci s vybranými školami dlouhodobě podnikat. Zástupci a zástupkyně projektů na podporu rozvoje ČG financovaných OP VVV Zástupci škol, nevládních iniciativ a partnerství/komunit zabývajících se podporou žákovské gramotnosti a knihoven Tým odborných pracovníků PPUČ a dalších systémových projektů OP VVV

3 Jednání panelu Vize Cílová skupina Program

4 zaujmout, angažovat cílovou skupinu k trvalé spolupráci
Cílem jednání je: zaujmout, angažovat cílovou skupinu k trvalé spolupráci získat informace o tom, co cílová skupina k rozvoji ČG realizuje a jak smýšlí získat informace, za jakých okolností bude cílová skupina považovat svou účast v panelu za smysluplnou zahájit detailní studie týkající se pojetí či vize a koncepce ČG, a tak podpořit realizaci vize Odkazování na jednoduchý formulář na nezávazné projevení zájmu se zapojit - Nejvíce škol z Ústeckého kraje

5 Angažování ostatních, udržení tahu na branku:
respektovat a reflektovat různé zájmy (učitelé v praxi, vzdělavatelé učitelů, ředitelé, zřizovatelé…) navazovat na hotové nevytvářet vytvořené propojit stát a nestátní sféru, pomáhat koordinaci postupů a prioritizaci ovlivňovat v pozitivním smyslu inspekční činnost, kvalitu DVPP a obecně podporovat učení se učitelů jednání dobře připravit s ohledem na cílovou skupinu a dílčí cíle; včas zasílat podklady setkávání primárně prezenční, participativní metody práce

6 Rozvinutí vize – konkrétní postupy a důkazy učení:
efektivními se jeví postupy zařazované pravidelně, dlouhodobě, s jasným cílem hodnotitelným v jednání či výkonu žáků: dílny, čtení, čtenářské kluby, systematické zařazování metod RWCT, čtení pro nečtenáře obsahují společný prvek: dlouhou fázi tichého čtení doplněného aktivitami před a po čtení odborníci panelu zahrnují neoddělitelně do rozvoje gramotnosti psaní a čtení objevily se ale i postupy více angažující jen žáky (sebehodnotící MUP), popř. jen pro učitele (referenční rámec)

7 Děkuji za pozornost! Petr Koubek ve spoluprácí s jádrem OP


Stáhnout ppt "vize a pojetí čtenářské gramotnosti"

Podobné prezentace


Reklamy Google