Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
Ing. Andrea Nytrová Ostrava, „Teoretické a praktické vzdělávání ve zdravotnických školách a zdravotnických zařízeních“ COM-REG
2
Demografický vývoj v MSK dle věkových skupin (zdroj ČSÚ)
3
Vývoj žáků posledních ročníků všech základních škol v MSK
Poslední ročníky = 9. ročník (běžné a speciální školy) ročník (speciální školy – ale tito žáci do středního školství téměř nezasahují)
4
Vývoj počtu příspěvkových organizací zřizovaných MSK v oblasti školství
Zdroj: výroční zprávy MSK, data k příslušného roku
5
Stupeň dosaženého vzdělání
Celkový počet žáků ve středních školách a konzervatořích ve šk.r. 2012/13 (zdroj MŠMT) Stupeň dosaženého vzdělání Kategorie Denní forma Ostatní formy Celkový počet Vyšší odborné vzdělání v konzervatoři N 390 60 450 Celkem Střední vzdělání s maturitní zkouškou K 14 708 27,3% 105 14 813 L 5 520 2 335 7 855 M 20 409 1 321 21 730 40 637 75,5% 3 761 44 398 Střední vzdělání s výučním listem H 11 017 247 11 264 E 1 551 12 568 23,3% 12 815 Střední vzdělání C 255 J 53 850 100,0% 4 068 57 918
6
Celkový počet žáků ve vybraných skupinách oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou
7
Poměrové rozložení nově přijatých do maturitních x nematuritních oborů ve školním roce 2012/2013
Udržení, popřípadě snížení poměru nově přijatých do oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou k nově přijatým do oborů vzdělání bez maturitní zkoušky (v denní formě vzdělávání, bez nástavbového studia, bez zkráceného studia, včetně příslušných ročníků víceletých gymnázií) V souladu s DZ ČR, který deklaruje, že by podíl maturitních a nematuritních oborů bylo žádoucí udržet v poměru 70 % : 30 % s přihlédnutím ke krajovým diverzifikacím. Kritérium se týká všech zřizovatelů. Udržení, popřípadě snížení poměru nově přijatých do oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou k nově přijatým do oborů vzdělání bez maturitní zkoušky v poměru 70 % : 30 %; ve školním roce 2011/2012 poměr v MSK činil 67 % : 33 %.
8
Poměrové rozložení nově přijatých do všeobecného x odborného vzdělávání ve školním roce 2012/2013
Udržení poměru mezi počty nově přijatých do oborů vzdělání s maturitní zkouškou všeobecného vzdělávání a oborů vzdělání s maturitní zkouškou odborného vzdělávání (v denní formě vzdělávání, bez nástavbového studia, bez zkráceného studia, včetně příslušných ročníků víceletých gymnázií) v rozmezí cca 24–30 % : 37–43 %. V souladu s DZ ČR, který navrhuje jako optimální poměr % : % s přihlédnutím ke krajovým odlišnostem. Kritérium se týká všech zřizovatelů. Udržení poměru mezi počty nově přijatých do oborů vzdělání s maturitní zkouškou všeobecného vzdělávání a oborů vzdělání s maturitní zkouškou odborného vzdělávání v rozmezí cca 24–30 % : 37–43 %; ve školním roce 2011/2012 tento poměr v MSK činil 24,5 % : 42,5 %.
9
Podíl počtu přijímaných žáků do 4letých gymnázií ve školním roce 2012/2013
Zachování podílu počtu nově přijatých žáků do 1. ročníku 4letého gymnaziálního vzdělávání v denní formě vzdělávání z celkového počtu nově přijatých do oborů středního vzdělávání v denní formě vzdělávání (bez nástavbového studia a bez příslušných ročníků víceletých gymnázií) DZ ČR neuvádí. Ve školním roce 2011/2012 činil tento podíl 12,7 %, ve školním roce 2012/2013 se však toto procento navýšilo na 14,2 %. Kritérium se týká všech zřizovatelů. Zachování podílu počtu nově přijatých žáků do 1. ročníku 4letého gymnaziálního vzdělávání v denní formě vzdělávání z celkového počtu nově přijatých do oborů středního vzdělávání v denní formě vzdělávání; ve školním roce 2011/2012 činil tento podíl 12,7 %.
12
Děkuji za pozornost andrea.nytrova@kr-moravskoslezsky.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.