Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Univerzitní město Olomouc
Statutární město Olomouc Univerzitní město Olomouc - historická perla podporuje akceleraci znalostní ekonomiky Konference Věda v Olomouci, 27. listopad 2012
2
Strategická vize Olomoucko bude regionální aglomerací:
evropského významu, stavící na tom nejlepším ze svých tradic, reagující na, a také generující nové podněty - inspirovanou a inspirující; posilující své postavení v prostoru střední Moravy - dobrým sousedem a partnerem; s vysokou vzdělaností, poskytující svým obyvatelům i návštěvníkům vysoké standardy kvality života ve všech aspektech; s atraktivním podnikatelským prostředím a rostoucí ekonomikou zapojenou do mezinárodních kooperací – novým hospodářským motorem Moravy; otevřenou a dostupnou – křižovatkou cest, lidí, zboží a myšlenek.
3
Hlavní souvislosti Programové prohlášení RMO (květen 2011)
Podpora projektů vědeckých center, rozvoje znalostní ekonomiky ve městě, vytváření pracovních příležitostí (oblast Zaměstnanost a podpora podnikání) Strategický plán rozvoje města Olomouce a mikroregionu Olomoucko cíl B.1.3. Podpora rozvoje vysokého školství cíl C.1.2. Podnikatelské zóny a technologické parky cíl C.1.3. Kontaktní centrum pro investory cíl C.2.1. Podpora inovací a transferu vědy a výzkumu do praxe cíl C.2.2. Podnikatelský inkubátor
4
Regionální inovační strategie
zapojení města do zpracování a implementace RIS aktivní účast města ve sdružení OK4Inovace finanční podpora města inovačním nástrojům (Inovační vouchery) účast při analýze a vyjednávání vhodných oblastí podpory zapojení do rozhodování o dalších nástrojích podpory plánovaná organizační a finanční podpora města v dalších letech
5
Podpora rozvoje vysokého školství a transferu vědy a výzkumu do praxe
podpora vědeckotechnického parku a podnikatelských inkubátorů aktivní politika pomoci firmám v oblasti MSP podpora rozvoje nemovitostí pro strategické rozvojové obory se zázemím ve výzkumných centrech spolupráce při atrakci vhodných investorů spolupráce při nastavení marketingové strategie
6
Synergie vzájemné spolupráce
koordinace rozvojových aktivit vysokých škol a města důraz na vzájemnou informovanost a spolupráci vzájemné zapojení v řídících a poradenských orgánech využití poznatků z pravidelných průzkumů podnikatelského prostředí
7
SPOLEČNÝ CÍL Nejen jedno z nejkrásnějších měst, ale také dynamické univerzitní město, které umí zúročit tradici, kulturu a hospodářský rozvoj směrem ke kvalitě a invenci znalostní ekonomiky, a to jak ve prospěch svých obyvatel, tak podnikatelů.
8
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.